QUOTE(Eufemija @ 2018 05 22, 21:21)
Automatas blogiau, teks stabdžius svilint... norėjau rekomenduot - bėgiais stabdykit, stabdžius pataupysit, bet jums tas deja netinka...
Bet kelias to vertas. Jei lėtai važiuosit, pastoviniuosit, gal nieko tokio.
Na baikit gasdint žmones
Mano pirmojo 1993 metų gamybos automobilio paprastas automatas, ir 2001 metų automobilio tiptronic pavarų dėžė, ir dabartinio 1,5 metų senumo automobilio automatas turėjo/turi galimybę riboti pavarų perjungimą iki 1, 2 ir t.t. pavaros. Turbūt teko matyti ant automatinės pavarų dėžės be raidžių P, D ir R dar ir skaičius 1, 2, 3 (vietoj 1 dar būna L)? Kai automatinė pavarų dėžė perjungta į vieną iš tų padėčių, tai riboja jos maksimalią pavarą atitinkamai iki pirmos, antros ir trečios pavaros ir leidžiantis nuo kalno vyksta stabdymas varikliu. Todėl su tokiais "automatais" ramiai galite leistis nuo stataus kalno persijungę į reikiamą padėtį ir stabdydami varikliu bei nesvilindami jokių stabdžių. Galbūt būna automatų be pavarų ribojimo, bet jei ir yra tokių, tai greičiausiai mažuma.
Dar būna pavarų dėžės, kur galima pavaras rankiniu būdu perjunginėti į aukštesnę/žemesnę nuo pirmos iki aukščiausios - pas VW vadinosi tiptronic, jei neklystu. Su tokia taip pat sėkmingai galite leistis nuo kalno įijungę reikiamą pavarą ir stabdydami varikliu.
Su paprastais automatais su pavarų ribojimu ir su tiptronic'u teko važinėti Austrijos, Slovėnijos ir Kroatijos kalnais - ir neteko stabdžių svilint nei karto, nes puikiai stabdydavosi varikliu.
Dar teko būtent Grossglockner keliu pravažiuot su automobiliu turinčiu taip vadinamą robotizuotą pavarų dėžę. Tai mechaninė dėžė su automatine sankaba - nėra sankabos pėdalo, važiuojasi beveik kaip su automatu, tik skirtingai nuo automato iš vietos nespausdami greičio pėdalo nepajudėsit. Taip pat turėjo galimybę rankiniu būdu perjunginėti pavaras, todėl leidžiantis nuo Grossglockner jokių problemų su stabdymu varikliu nebuvo ;)
Ir dar - efektyvus stabdymas varikliu labai priklauso nuo jūsų automobilio. Važiavom į Kroatija su draugais - mes su Ford Galaxy 2.8l benzinas su tiptronic pavarų dėže, jie su Seat Alhambra 1.9l dyzelis su mechanine pavarų dėže. Automobiliu pakrovimas buvo labai panašus. Bet vat po nusileidimo kai kuriais Kroatijos serpantinais, kur reikėjo stabdyti varikliu, draugas skundėsi, kad jo automobilis varikliu stabdė nelabai gerai, o aš jokių problemų nepastebėjau. Matyt didesnis galingesnis variklis davė geresnį stabdymo efektyvumą.