QUOTE(liūdnasis pelėnas @ 2017 03 26, 09:54)
Apie traukinius aplink Barį
Dar kartą dėkoju už tokį išsamų aprašymą. Net ir su Tavo ataskaita vieną kartą norėjosi verkti....

Šiaip viskas gerai, labai patiko keliauti traukiniais. Autobusų taip ir neišbandėme. Na, tik shuttle bus iš/į oro uostą.
QUOTE(liūdnasis pelėnas @ 2017 03 26, 09:54)
Iš oro uosto važiavau traukiniu, rasti labai paprasta, į stotį eina švarus gražus ir labai tvarkingas ilgas koridorius, stotis irgi visa blizganti ir nauja. Tiesiog švyti įsisavintos Europos sąjungos lėšos regionų plėtrai.
Kaina 5 eurai (brangiausia iš visų kelionių).
Tvarkaraščiai čia.
http://www.aeroporti...ia.it/it/treni3bilietus paprasčiausia pirkti automate, ima monetas ir korteles.
Stotis traukinyje pranešinėja, reikia sekti, nes tiek Bari centrale, tiek Aeroporto nėra galutinė stotis.
Saugokite bilietą iki galo, nes oro uosto sustojime nenuskanavę bilieto neišeisit pro automatinius vartelius.
Mes iš/į oro uostą vykome su
Tempesta bus. Išėjus iš oro uosto, reikia iškart sukti į kairę, o ten jau matosi mėlynas autobusiukas su užrašu Bari Centrale. Bilietas kainuoja 4 eur žmogui, bilietuoja vairuotojas. Išvyksta laiku. Barti oro uostas nedidelis, bagažą atidavė labai greit. 21:10 nusileidome, 21:20 jau sėdėjome Tempesta autobuse ir iškart pajudėjome.
Kelionė trunka pusvalandį. Rašo, kad yra daugiau stotelių, ne tik Bari Centrale. Tad paleido žmones kažkur mieste. Tiesiog reikia sakyti vairuotojui, jei reikia kažkur kitur.
Galutinis maršrutas prie pat Bari Centrale traukinių stoties. (Jei žiūrėsim veidu į stotį, labiau kairėje pusėje). Yra stotelės žymė su grafiku. Dieną prieš grįžimą namo žiūrėjome tvarkaraščio, tai priėjęs darbuotojas padavė atspausdintą grafiką.
QUOTE(liūdnasis pelėnas @ 2017 03 26, 09:54)
Kelionė į Lečę, Polignano a Mare.
Viskas vyksta iš pagrindinės stoties, yra pardavimo aparatai, aptarnaujantis personalas angliškai nešneka. Galima mokėti ir pinigais, ir kortele.
http://www.trenitalia.com/kaina iki Polignano a Mare 2,5 eurai, stoteles pranešinėja.
Mes į Lecce vykome dar namuose internetu nusipirkę bilietus iš trenitalia.it puslapio. Pirkome prieš tris savaites į Intercitynotte traukinį už gerą kainą. Atvykome ne tik pigiau, bet ir greičiau, patogioje kupe. Bilietų niekas netikrino.
Iš Lecce vykome į Ostuni. Lecce traukinių stotyje yra salės darbuotoja, kuri pamačiusi, kad laukiame prie kasų, nuvedė mus prie automatų ir padėjo nupirkti bilietus. Ji kalbėjo angliškai. Apskritai, visi kalbinti traukinių stočių darbuotojai kalba "poco inglese", bet dažniausiai viską išberia itališkai. Arba suieško kitą darbuotoją, kuris kalba angliškai. Beje, šis traukinys į Ostuni buvo vienintelis vėluojantis traukinys visos kelionės metu.
Ostunio traukinių stotis nuo centro yra už kelių kilometrų, eiti pėsčiomis nepatariu. Yra autobusai, kurių grafikai suderinti su traukinių grafikais. Verta grafiką nusifotografuoti, kad žinotume, kokiu laiku grįžta autobusas. Tik kad jau mūsų traukinys vėlavo, tai teko laukti kito autobuso. Bilietus į autobusą pirkome stoties pastato pakraštyje įsikūrusioje kavinėje. Pirkome į abu galus, Ritorno. Ostunio senamiestyje paleido Piazza della Liberta aikštėje prie laiptų (jei stovėsim veidu į gatvę, po kaire bus Chiesa di san Francesco bažnyčia, po dešine - Sant Oronzo obeliskas. Vairuotojas sakė, kad ir grįžtant stoja čia pat, prie laiptų Bet grįžtant stojo kitoje gatvės pusėje. Pamatėme atvažiuojant iš toli. Tai susistabdėme gatve važiuojančias mašinas

ir staigiai pergėgome į kitą pusę, spėjome.
Ostuni traukinių stotyje yra tik du bilietų pirkimo automatai. Kalba keliomis kalbomis. Anglų ir vokiečių tikrai yra, dėl rusų nepasakysiu. Autobusas atvyko iki traukinio išvykimo likus 5 minutėms. Man užstrigo automatas, buvo stresiuko, bet suspėjome. Reikia specialiose dėžėse pažymėti ir automate pirktus bilietus. Bet galima nusipirkti ir traukinyje turbūt, nes mačiau, kaip prie mūsų sėdėjusiai merginai pardavė vagonu ėjęs kontrolierius. Tik nežinau ar ji mokėjo kokią baudą ar ne.
Į Polignano a Mare važiavome paskutinę dieną, tai iškart pirkome return bilietą Bari Centrale traukinių stotyje prie Trenitalia kasų. Pardavėjas puikiai kalbėjo angliškai, davė dar krūvą makulatūros su traukinių linijomis, tvarkaraščiais, atgalinius įdėjo į atskirą voką. Žodžiu, super.
QUOTE(liūdnasis pelėnas @ 2017 03 26, 09:54)
Kelionėms į Materą.
http://ferrovieappul.../ricerca-corse/kaina 4,5 euro.
stotis, jeigu žiūrėti nuo miesto, yra nedideliame pastate iš karto dešinėje. (beje, iš ten pat važiuoja ir traukiniai į oro uostą, tik iš pirmo aukšto). Taip pat yra pardavimo aparatai, visose šitos linijose stotyse veikia vaifajus. Taip pat reikia saugoti bilietą, nes grįžus atgal Bario stotyje yra varteliai, kur reikės skanuoti bilietą.
Stočių nepranešinėja, bet yra monitoriai, kur rodo maršrutą.
Bet su šita linija man buvo kuriozas, kuris vadinasi, nepasitikėkit itališkais traukinių tvarkaraščiais, aš visus laikus prieš kelionę pasitikrindavau internete, tai štai, laikai, kurie man tiko, į priekį buvo Baris-Matera su persėdimu Altamura. O atgal reisas tiesioginis. Perku bilietą kasoje ir man kasininkas sako, kad reisas yra diretto. Na, diretto tai diretto, taip dar geriau. Ir iš tiesų traukinyje ekranėlis rodo visas stotis iki pat Materos ir Altamuroje tik pasikeičia traukinio vairuotojai ir važiuojam toliau.
Grįžtu atgal, perku bilietą, kasininkė duodą vieną su užrašu Matera-Mari centrale, labai gerai, bet sutartu laiku atvažiuoja traukinys Matera-Altamura ir visi italai man linksi, kad čia tikrai Bari centrale. Įlipu, bet šį kartą monitoriai rodo tik penkias stoteles iki Altamura, Bario nėr. Tai logika man sako, kad tikriausiai bus persėdimas, bet kodėl man niekas nepasakė? O gal pasikeis tik vairuotojai ir tai vėl traktuosis, kaip persėdimas. Traukinys stabteli ir mus tiltu pralenkia kitas traukinys su užrašu Bari centrale, aš sakau, tai juk šito man reikia. Klausiu bobutės kažkokios, kur ji važiuoja, ji sako, į Barį važiuoju, vaikeli, oi, bet jis stos Altamuroje ir vėl jie mane apgaus, jie visada taip elgiasi, aš galvoju, kad važiuoju į Barį, o traukinys apsisuka ir parveža mane atgal į Materą. Aš jiems tuoj pasakysiu ką galvoju! Traukinys tik stabteli ir bobutė šoka rėkti ant stoties darbuotojų, o man darbuotojas mosteli, kad turiu išlipti ir bėgti į priekyje sustojusį traukinį, kuris va jau tikrai į Barį, tai vadinasi, tiesioginis gavosi su persėdimu.
Kadangi į Matera važiuoti planavome anksti ryte, tai iš vakaro susižiūrėjau kelius ir radusi pardavimo kasą su darbuotoju, kalbančiu angliškai (bent jau kažkiek), nusipirkau bilietus rytdienai, iškart pirkau atgalinius, Ritorno.
Įėjimas prie Matera traukinių pro vartelius. Mano bilietas niekaip neatsižymėjo automate, bet varteliai su juo atsidarė. Bet vis vien visą laiką buvo nerimo, ką sakys kontrolierius. Bet jokios kontrolės traukinyje nei pirmyn, nei atgal nebuvo.
Traukinio švieslentėje degė galinė stotelė Matera Sud, tai važiavau rami. Išlipome Matera Centrale. Matera Centrale stotyje susižiūrėjome tvarkaraščius. Ten jų daug prikabinta, kas žino, kurie mums tinka? Pavakaryje grįžtame į Matera Centrale stotį. Sėdame į traukinį, kuris turėtų būti tiesioginis. Bet dega galinė stotelė Altamura. Čia galvą lenkiu Pelėnui, nes jau žinojau, kad tokiu atveju reiks persėsti Altamuroje. Kitu atveju būtų buvę daug streso. Vagone buvo daug vyresnių klasių mokinių, tai dar pasitikslinau, ar 'treno diretto a Bari?". Jie sako ne. Tada klausiu 'chambio in Altamura?". Sako "si". Taigi, tas persėdimas Altamuroje vyko tik pereinant į priešais mūsų traukinį stovėjusį kitą traukinį. Ant to kito ryškiai švietė Bari Centrale.
Sėkmingai pasiekime Bari. Tik mūsų nei vienos neišleidžia varteliai. Priėjęs prižiūrėtojas pasako, kad mūsų bilietai gi Bari - Matera.

Smagiai pasijuokiame, randu gerus bilietus ir išeiname.
QUOTE(liūdnasis pelėnas @ 2017 03 26, 09:54)
Toliau kelionė į Alberobello arba Locortondo, rytų-pietų linija
https://www.fseonline.it/index.aspxreikia pereiti visą pagrindinė Bario stotį kiaurai požemine perėja ir išlipti paskutiniuose peronuose. Šiaip bėdulių vargulių linijos, stotelė Baryje ir šiaip visos stotelės labai nušiurę.
Kelionė iki Alberobello 4,5 euro.
Vėluoja smarkiai, man iš Bario vėlavo išvažiuoti 7 minutes, į Alberobello pavėlavo 20 minučių, iš Alberobello vėlavo apie pusvalandį. Stočių nepranešinėja traukinyje, schemų jokių irgi nėra, pažiūrėkite daugmaž kokias stotis turi pravažiuoti (internete) ir kiek laiko važiuoja, arba mirktelėkite palydovui, tas gal tada teiksis šūktelėti, kad prossima fermata Alberobello.
Bilietus patarčiau nusipirkti Baryje pirmyn ir atgal, nes neturėjau atgalinio bilieto. Po visų kitų geležinkelio linijų tačskrynų, aparatėlis Alebero geležinkelio stotyje toks senas ir baisus ir tik itališkai, kad bandymas juo pirkti bilietus priminė bandymą nusipirkti bilietą su sena noške.
O pirkti teko dėl to, kad kasa buvo uždaryta ir nežinia, kada atsidarys, ne jų reikalas, nepatinka aparatėlis, važiuok į miestą ieškoti bilietų.
Dar labai atidžiai žiūrėkite, koks traukinys, geriausiai paklauskite vietinių, mums kai pagaliau atvažiavo, jau visi turistai puolė, tai vienas italas pasakė, kad čia ne į Barį, nes juk važiuoja ne į tą pusę (savaime aišku), šitas į Martiną Franką.
Nors jau žinojau, kur ieškoti Sud-East traukinių takelių, bet vos nebuvo ašarų pakalnės: kur nusipirkti bilietus?????? Stovi aptriušusi būda, joje baisi laukimo salė ir uždaryta bilietų kasa. Bandau maigyti katapidzės laikų aparatą, nieko aš ten nesuprantu. Einu klausti į kitas stotis, kur pirkti tuos bilietus. Visi nukreipia į mano jau ankščiau rastą. Iki traukinio nedaug, bandau laimę. Pasirodo, viduje yra žmogelis. Mane pamatęs, jis atsidaro kasą, parduoda ir vėl užsidaro... Bet svarbu, kad važiuojam.
Stotys, kaip Pelėnas ir sakė, baisios. Bet patys traukiniai tai visai modernūs. Tik kad stotelių nerodo. Taip pat visur traukiniuose naudojomės tualetais. Visur jie labai pakenčiami, net vakare.
Alberobello iškart perku bilietus į Martina Franka. Ir teisingai pasielgiau, nes kai grįžome popiet, kasa jau buvo uždaryta.
Alberobello traukinių stotyje grafikai irgi visokie. Pagal mano iš namų surastus grafikus turi būti traukinys į Martina Franka. Stotyje grafikuose to laiko nėra. Klausiu laukiančios mergaitės, ji patvirtina, kad turi atvažiuoti traukinys. Ir ką, už 5 minučių jau važiuojame.
Martina Franka nedirba jokia kasa, bet yra budinti mergaitė, kuri padeda nupirkti bilietus su tuo keistu aparatu.