Įkraunama...
Įkraunama...

Aeroterminis šildymas 3, Oras-vanduo

QUOTE(Andre_Lis @ 2017 10 19, 07:38)
<p>ir kokios pasekmės mano pajungimo atveju? kai jungsis tenas mes automatą?
</p>


Vienareikšmiškai mes. 5KW = 5000W / 230V = 22A


Papildyta:
QUOTE(Andre_Lis @ 2017 10 19, 07:23)
<p>kas per montuotojai tada jeigu taip pajungė ir nieko nesakė...
</p>


Realiai dvi fazes galima pajungti ir su vienu trijų gyslų laidu. Du laidai jungiami prie fazės ir vienas prie nulio, bet tada nelieka įžeminimo, kas ŠS atveju yra labai negerai.
Papildyta:
QUOTE(arkava @ 2017 10 19, 07:35)
Sutinku, bet ŠS ant tiek geras, kad tenai nereikalingi, ir as ju net nejungiau (reikia atskira linija jungt)
Bet paties pavyzdys irgi super - siurbli jungt 1,5 mm kabeliu smile.gif))


Taip, tavo ŠS neblogas, bet dar geresnis namas, kuriame tas ŠS stovi, todėl užtenka ir to, ką išduoda tik kompresorius, bet nesiūlyk savo varianto tiems, kam be tenų greičiausiai neišeis prasiversti.
Papildyta:
QUOTE(arkava @ 2017 10 19, 07:41)

Viskas veikia.


Dar kartą kartoju, veikia, nes tenų nėra.
Papildyta:
QUOTE(Verteris @ 2017 10 19, 08:42)
yra trys variantai.

1. Prasivedi iki ŠS antrą kabelį teno pajungimui, pajungi ant kitos įvado fazės ir nesuki galvos.
2. Nejungi tenų išvis ir žiūri kas bus.
3. Surizikuoji ir pasijungi tenus ant tos pačios fazės, kaip ir ŠS bei empiriškai sužinai sprendimo pasekmes. Gali išmušinėti įvadinį automatą, gali ir neišmušinėti, kaip jau pasiseks.


Yra ir ketvirtas variantas, atsisakant įžeminimo, arba pravedant laidą tiktai įžeminimui.

3 variante, esu įsitikinęs, kad išmušinės.
Atsakyti
tai jei prie didelio "-" ŠS nepavelka, tai kai tuo isitikins, lai jungia kita linija.
Priklauso nuo ŠS tik. Jei Panasonic veikia iki -25 sakykim, tai nėra ko jungt tenus.....

QUOTE(mintas @ 2017 10 19, 10:02)
Papildyta:
Taip, tavo ŠS neblogas, bet dar geresnis namas, kuriame tas ŠS stovi, todėl užtenka ir to, ką išduoda tik kompresorius, bet nesiūlyk savo varianto tiems, kam be tenų greičiausiai neišeis prasiversti.

Atsakyti
QUOTE(longger @ 2017 10 18, 18:01)
O man pasirodė kiek kitaip. Susidarė įspūdis, jog norite pasiginčyti vardan pasiginčyti. Nes pasakai kaip geriau daryti, o jūs sekančiam poste tvirtinat, jog bus priešingai ir pateikiat argumentus kodėl (nors jie tokie nelabai argumentai)
Tai ten EE namų temoje, kur jus labai teisingai  ir nukreipė Mintas, renkasi teisingi žmonės, su didžiule patirtimi. Ten jus prakonsultuos per visas puses. Aš jau savo moteriško trigrašio nebekišiu  4u.gif ten vyrų reikalai. Trumpus pastebėjimus ir patarimus jau surašiau  4u.gif


Sorry, jei izeidziau ar pasirode jog tiesiog pasigincyti noriu. Norejau komentaru ir surasiau savo situacija arba planuojama situacija.
Bet kokiu atveju ka po tu visu kalbu padariau, grizau pas projektuotojus su klausimais. Ju atsakymai po Dzukiskos pirkios postu.
O jums labai aciu ir tikiuosi neuzpykote ir pasidalinsite dar savo patirtimi ir ziniomis 4u.gif

QUOTE(Dzūkiška pirkia @ 2017 10 18, 19:56)
Žiūrėkit. Jums reiks darytis energetinį vertinimą bet kuriuo atveju, nes kitaip nepriduosit namo. Tai padarykite tą energetinį vertinimą ne formaliu popieriuku, už kurį vis tiek susimokėsit, bet rimtu darbu, iš kurio gausite naudos. Aš turėjau tuos pačius klausimus sau ir dariausi vertinimą - prašiau pastorinti ir žiūriu pasikeitusias sąnaudas, paskui paploninti, paskui dar tą ir aną ir priėjau prie apčiuopiamų skaičių. Kai namą pastatysiu, pasakysiu vertintojui, kas realiai pasikeitė (tarkime plokštiems pamatams ne paprastą eps  viduje naudojau, bet perėjau prie neoporo) ir jis tą deklaraciją tiesiog atnaujins už 30 eur. Paskaitykit, gal bus naudonga.


Kaip jau rasiau auksciau, klausiau projektuotoju ka daryti, kad pasikelti klase is B i A.
Atsakymai tokie:
Gairės projektui:
1. Šilumos siurblys, naudingumo koeficientai šildymui aukštesnis nei 4,5, karštam vandeniui ruošti aukštesnis nei 3,5.
2. Vėdinimo sistema- rekuperacija su šilumos gražinimu!!!, rekuperatoriaus naudingumo koeficientas daugiau nei 0.85.
3. Lauko durų U vertė 1,1, garažo durų į tambūrą U vertė 1,2. ORO laidžio klasė 4.
4. Langai U=1,1, dviejų stiklo paketų.
5. Sieną tarp garažo ir gyv. patalpų apšiltinti 20cm mineraline vata.
6. Pastato sandarumas 1. BŪTINAI.
7. Grindis šiltinti 30cm EPS100, sienas 20cm EPS70N, Stogas- 45-50cm eko vata, jei purksite poliuretaną užtenka apie 30-35cm.
8. Karšto vandentiekio vamzdynai apšiltinti sienose, arba skirstomieji nuo sienos iki prietaisų nešiltinti patalpoje.
9. Langai, durys - montuojami į šiltinimo sluoksnį, rėmai apšiltinami papildomai.

Tokios gairės A klasės namui. Svarbiausia SANDARUMAS. Kuo mažesnis nei 1, tuo mažiau sunaudosite energijos šildymui. Idealu - 0,6.
Sudėjus tokias medžiagas, šildymo sistemą, vėdinimo sistemą, dažniausiai tokio tipo namams gaunasi energijos sąnaudos šildymui 20-25kwh/(m2xmetai).

Garažo tūrį galima šiltinti mažiau: sienas 10-15cm EPS70N, grindims apie 15cm EPS70N, nes tas blokas skaičiuojamas kaip nešildoma patalpa, todėl reikia papildomai apšiltinti sieną tarp garažo, katilinės ir gyv. patalpų.

Man kazkaip panasu, kad tiesiog siltalo sluoksniai tokie, kad atitiktu klase, nors dauguma cia rekomenduojate storesnius sluoksnius.

P.S. greiciausiai reikia netersti cia temos ir eiti kur Mintas nurode, bet jusu nuomone idomi apie tai, ka parase architektai.
Atsakyti
QUOTE(funtikas2999 @ 2017 10 19, 09:00)
Kažkaip nesueina galai pagal service manual..: iš vienos lentelės: Maximum Input Power For Heatpump System - 4.59 kW;
pagal kitą lentelę (Heating Capacity Table) maximum Input Power -  3,01 kw pridedam, dar kad stovi 3kW tenas gaunasi 6,01 kW...


4.59 kW tai čia jau su 3kW galios tenais. Kompresoriui lieka ~1,6kW, kas būtų apie 7-8kW ŠS šildymo galingumui. Ten kur kalbama apie 3kW kalbama tik apie tenų suvartojamą galią.

QUOTE
Rekomendacija (pagal Panasonic brošiūrą) ar 3 ar 5 ar 7 kW yra du kabeliai (3*1,5mm2), pagal service manual tiek power supply 1 ir power supply 2 turi būt 3 × min 4.0 mm2...
Nesamonė žodž...   biggrin.gif


Marketingistai visuomet savo bukletuose rašo tai, kas yra ptraukliausiai atrodantis, nors ir nerekomenduotina dėl ribinių reikšmių, ir dėl to žemo patikimumo. 1,5mm2 laido turėtų užtekti deklaruotam galingumui, bet starto metu kompresoriai suvartoja 2-3 kartus daugiau elektros galios nei vėliau darbo metu, tad starto metu jau bus išeinama už tokio diametro laido deklaruojamų maksimalių palaikomų reikšmių.

Servis manuale bus parašyta taip, kad vadovaujantis tokiomis rekomendacijomis pajungus ŠS, problemų neturėsi niekada gyvenime ir dėl to serviso darbuotojams į tavo objektą vykti nereikės.

Realiai jungiant abu power source kanalus dviem atskiromis fazėmis, dviejų 2,5mm2 laidų, per akis. 4mm čia jau su didžiule atsarga, bet aš sau, būtent su atsarga ir pasidariau. Kaina nedidelė viršaus, bet galvos skausmų, dėl bet kokių "netyčiukų" išvengsi. Iki savo ŠS aš atsivedžiau penkiagyslį 4mm2 elektros kabelį, nors ir man užtektų 5 gyslų 2,5mm2 kabelio (pas mane kompresorius trifazis ir trys 2kW tenai, kiekvienas pajungtas prie atskiros fazės, bendroje sumoje gaunasi mažiau nei 3kW vienai fazei).
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 19 spalio 2017 - 10:27

tai jei prie didelio "-" ŠS nepavelka, tai kai tuo isitikins, lai jungia kita linija. Priklauso nuo ŠS tik. Jei Panasonic veikia iki -25 sakykim, tai nėra ko jungt tenus.....
Tenai gali jau įsijungti nuo -15C, programiškai nėra kito nustatymo žemiau už -15C. O ir jų veikimo logika man nera pilnai dar suprantama, todėl napajungus tenams maitinimo yra tikimybė jog SS mes klaidą prie didesnio minuso ir papildomų tam tikrų sąlygų.

 

Panasonicai H serija meluoja su savo el. suvartojimo parodymas, t.y. per pultelį žiūrint rodo mažesnės sąnaudas. Konkrečiai mano atveju 5Kw variante žiūrint šio mėnesio sąnaudas pultelyje matau 35 Kwh, atskirai SS pajungtas ABB el. skaitliukas rodo 55 Kwh. Įtariu jog cirkuliacinio siurblio sąnaudos prie tam tikrai mažos apkrovos nėra skaičiuojamos. Todėl ką rodo pultelyje nereikėtų laikyti už konstanta.

Atsakyti
Šį pranešimą redagavo vaikis_: 19 spalio 2017 - 10:39
QUOTE(Peacemaker @ 2017 10 19, 11:13)
Gairės projektui:
4. Langai U=1,1, dviejų stiklo paketų.
5. Sieną tarp garažo ir gyv. patalpų apšiltinti 20cm mineraline vata.
6. Pastato sandarumas 1. BŪTINAI.
7. Grindis šiltinti 30cm EPS100, sienas 20cm EPS70N, Stogas- 45-50cm eko vata, jei purksite poliuretaną užtenka apie 30-35cm.


Dar kartą kartoju, perkelk savo postus į tinkamą temą, ką beje kažkas jau bandė padaryti už tamstą. Nors jei jau pradėjau rašyti čia, pabaigsiu ir su pastabomis.

4. ne dvejais stiklo paketais, bet su vienu stiklo paketu turinčiu tris stiklus, du selektyvus ir dvi oro kameras užpildytas argonu.
5. keisčiau projektuotoją, kuris man imperatyviai nurodytų kuo šiltintis. Nesakau, kad vata negalima šiltintis, bet man putplastis patinka labiau ir aš tikrai šiltinčiau putplasčiu, o ne vata.
6. Sandarumas ne 1 būtinai, o ne mažiau 1. Rekomenduotina pasiekti 0,6 dydį.
7. na va, čia jau panašu į padorius dydžius, nors man sienos šiuo atveju jau atrodo silpnokai. Tiesa, noriu atkreipti dėmesį, kad šie apšiltinimo dydžiai absoliučiai nedera prie 5cm rostverko apšiltinimo.

Nepaliesti punktai be pastabų.

QUOTE
Tokios gairės A klasės namui. Svarbiausia SANDARUMAS. Kuo mažesnis nei 1, tuo mažiau sunaudosite energijos šildymui. Idealu - 0,6.


Va čia teisingai pasakyta, išskyrus žodis svarbiausia man labai kliūna. Tikrai ne svarbiausia. Taip, sandarumas mažiau 1 negali būti, bet tai svarbu, kaip ir visi kiti punktai. Kai statai šiltą namą lemia visuma, o ne kažkas svarbiausio. Viskas yra svarbu, kai stati šiltą namą, o ne C klasės namą kurio sienos apšiltintos 40cm vatos. Kas iš tos vatos, jei langai su vienu stiklu. Nereikia net ir sandarumo nebuvimo.

QUOTE
Garažo tūrį galima šiltinti mažiau: sienas 10-15cm EPS70N, grindims apie 15cm EPS70N, nes tas blokas skaičiuojamas kaip nešildoma patalpa, todėl reikia papildomai apšiltinti sieną tarp garažo, katilinės ir gyv. patalpų.


Jeigu garažo ir namo konstruktyvai sujungti, reikia imtis priemonių, šilumos tiltelių nutraukimui. Neužtenka apšiltinti tik sienas. Bus tas pats, kas su 40cm apšiltinimu ir vieno stiklo langais.

QUOTE
Man kazkaip panasu, kad tiesiog siltalo sluoksniai tokie, kad atitiktu klase, nors dauguma cia rekomenduojate storesnius sluoksnius.


Na, aš bent jau netaikau į klasę, o noriu šilto namo. Tau rekomenduotus apšiltinimo sluoksnius sau padidinčiau, bent jau sienos, tai tikrai.

QUOTE
P.S. greiciausiai reikia netersti cia temos ir eiti kur Mintas nurode, bet jusu nuomone idomi apie tai, ka parase architektai.


Jau seniai laikas
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 19 spalio 2017 - 10:52
QUOTE(mintas @ 2017 10 19, 12:14)
starto metu kompresoriai suvartoja 2-3 kartus daugiau elektros galios nei vėliau darbo metu, tad starto metu jau bus išeinama už tokio diametro laido deklaruojamų maksimalių palaikomų reikšmių.



Inverteriniam šilumos siurbliams tas negalioja . Paleidimo metu kaip tik mažiausiai ima srovės .
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2017 10 19, 11:02)
Vienareikšmiškai mes. 5KW = 5000W / 230V = 22A


Vienareikšmiškumo čia nėra. Priklausomai nuo automato kategorijos, elektromagnetinis (staigus) atjungimas vyksta, kai srovė viršyja nominalą kartais. Prie mažesnių srovių pradeda veikti terminis atjungėjas, kuris kažkiek įkaitęs, atjungia automatą.

Taigi tie 22A su 10% nominalo viršyjimu pakliūna į tą zoną, kur automatas (vėlgi, prisiminkime klasę) gali atsijungti po geros valandos ar pan. laiko tarpo, jei jis pastoviai tokia srove apkrautas. Ir tada jau pradeda veikti nekontroliuojamos aplinkybės - kokioje aplinkoje tas automatas stovi (temperatūra), ar tie 22A apkraunami pastoviai, ar periodais (taip gali ir nesuveikti niekada), kokia automato kokybė, net amžius ir pan. Žodžiu tas atvejis, kai 'gali veikti, gali ir neveikti'.
Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2017 10 19, 11:14)
4.59 kW tai čia jau su 3kW galios tenais. Kompresoriui lieka ~1,6kW, kas būtų apie 7-8kW ŠS šildymo galingumui. Ten kur kalbama apie 3kW kalbama tik apie tenų suvartojamą galią.
Marketingistai visuomet savo bukletuose rašo tai, kas yra ptraukliausiai atrodantis, nors ir nerekomenduotina dėl ribinių reikšmių, ir dėl to žemo patikimumo. 1,5mm2 laido turėtų užtekti deklaruotam galingumui, bet starto metu kompresoriai suvartoja 2-3 kartus daugiau elektros galios nei vėliau darbo metu, tad starto metu jau bus išeinama už tokio diametro laido deklaruojamų maksimalių palaikomų reikšmių.

Aš suprantu, kad 4,59 rašo su tenais, bet kaip vaikis_ rašė tenai įsijungs nuo -15, o nuo -15 suvartojimas elektros ruošiant vandenį nuo 35 iki 55laipsnių yra 1,98-2,86kw, t.y. 3kw (tenas) + 1,98-2,86kw yra tikrai daugiau negu 4,59... Čia gal kaip sakai, marketingistai ir service manuale įkišo trigrašį ir parašė kokį nors minimumo minimumą, kai prie kokių -10 ar -15 įsijungus tenui ruošia 25 laipsnių termofikatą smile.gif

p.s. vaikis_ gavai až..?
Atsakyti
QUOTE(arkava @ 2017 10 19, 11:08)
Jei Panasonic veikia iki -25 sakykim, tai nėra ko jungt tenus.....

O įdomu, jei veikia tenai - ar tuo pačiu metu veiktų ir kompresorius?
Atsakyti
QUOTE(Giords @ 2017 10 19, 14:21)
O įdomu, jei veikia tenai - ar tuo pačiu metu veiktų ir kompresorius?

Pagal maximalias nurodomas lentelėse elektros energijos sąnaudas išeitų, kad - taip smile.gif
Atsakyti
QUOTE(Giords @ 2017 10 19, 14:21)
O įdomu, jei veikia tenai - ar tuo pačiu metu veiktų ir kompresorius?


taip. veikia kartu. Kai siurblys dėl kokių nors sąlygų/užduotų temperatūrų pagal gamintojo algoritmą nepajėgia pasiekti tam tikro temperatūrų pokyčio per tam tikrą laiką, jis jungiasi tenus į pagalbą. Tenai būna pakopomis. jeigu rašo 6kW tenai, tai 99% tai bus 3 tenai po 2kW ir jie jungsis po vieną. Jeigu vienos pakopos neužteks, jungs antrą, jeigu antros neužteks - trečiia ir varys pilnu maksimumu. Jeigu ir tai nepadės labai gali būti, jog siurblys mes klaidą ir sustos dėl per didelio slėgio ar dar kokio nors reikalo.
Papildyta:
yra tam tikros sąlygos, kai jungiasi tik tenai, kompresorius neįsijungia. Bet čia daugiau liečia apsaugas. Tarkim grįžtančio termofikato temperatūra per žema, nei gamintojo nustatyta apsauga. Tokiu atveju jungsis tik tenai ir dirbs tol, kol termofikatas nesušils aukščiau gamintojo nustatytos temperatūros. Pasiekus nustatytą temperatūrą, tenai išsijungia, pasileidžia kompresorius.
Atsakyti