Įkraunama...
Įkraunama...

Aeroterminis šildymas 3, Oras-vanduo

QUOTE(Peacemaker @ 2017 10 16, 14:46)

Nesigincyju del grindu siltalo, bet kai skambinau projektuotojams, klausiau ka reiktu padaryti, kad pritempti iki A klases, tai zinoma neskaiciave sake, kad 20cm lyg ir turi uztekti - dar paprasysiu normaliau kad pasiziuretu.</p><p>40cm ekovata duos varza 10, tai nemanau, kad blogai, itke jau uztenka A klasei. Visos reikiamos pleveles/izoliacijos bus. Kiek kalbejau su darbus atliekanciais zmonemis, OSB neminejo, kad reikia.</p><p>Pamatas is lauko 5 cm siltintas, is vidaus 10 cm. Beje grindys bus pakeltos per blokeli, 20cm, tad tiesioginio rysio su pamatu nebus.</p><p>O kodel vidine garazo siena, besiribojancia su namu,rekomenduojate siltinti tiek, kiek namo sienas? Isorines garazo sienos bus siltintos tiek pat, kiek ir namas.</p><p>Garazas jau prijungtas prie namo (sienos jau ismurintos), kaip ji konstruktyviai atskirti nuo namo?</p><p>Silumos projekta daryti dabar, kol dar stovi tik sienos?</p><p>Del SS ir boilerio, tai kiek cia skaitinejau, jeigu statausi 250-300l boileri, tai silumokaitis turetu buti 2.5-3m2 Ar as cia ne taip kazka supratau is to, ka diskutavote boileriu tema?


Nu nei aš čia perkalbėti jus noriu, nei įkalbėti ką nors daryti.
Kiek jums reikia, tiek jūs ir darykitės. Užtenka 20cm - tai lai būna 20cm.

vieną tokį pavizdį iš asmeninės patirties: nusipirko žmonės kotedža. Darytą pardavimui, stogas apšiltintas 30cm vata, sienos iš fasadinės pusės 20cm balto polistirolo, langai aišku sudėti be jokių plėvelių. Eina apdailą daryti. Kadangi pažįstami, naujas pirkinys, nuvažiavom apžiūrėti. Nu ir kartu atvažiavo "pažįstamas statybininkas". sakau imkit vatą lauk, nes ten matau blogai padaryta, plius tikrai ten vėjai ją kedens nes tarpas iki difuzinės bus garantuotai neužbaigtas, langus susitvarkykit, susiklijuokit plėveles ir t.t.t.t Stovi žmonės, klauso, tada prabyla statybininkas - kam čia reikia, viskas čia gerai, kam tos plėvelės ir pan. tipo koks čia skirtumas 20€ ten ar ten šildymui per mėnesį, ir aplamai paskui langai rasoja, kai sandariai pasidarai. Paskui dar rekūpą reiks pirkt. Aš buvau apakus ir apšalus nuo tokių statybininko žodžių. Bet jis labai autoritetas, tai labai tiko jo nuomonė, kad daryt nieko nereikia. Praeitą žiemą laikė apie 17°C, nes dar negyveno, tai vien šildymui dujoms mokėjo 80€/mėn. Sausį dar daugiau. šildomo ploto max 90m². Negerai. labai daug. Bet dabar juk nebelupsi apdailos.
Moralas koks - kad ir kaip statybų pradžioje atrodo nesvarbūs tie keli papildomi eurai šildymui dėl vienokio ar kitokio sprendimo netaikymo. Kai ateina laikas juos mokėti, pasidaro labai nemalonu. Kaip ten posakis yra: daryk kaip įmanoma geriau, blogai savaime gausis. Tai ir su tais kailiniais - darykit maskimaliai gerai, broko savaime daug kur prisidarys. Jeigu jums teorinio R10 stoge pakanka, tai be abejo taip ir palikit. Tik kai pradėsit organizuoti garo barjerą vien plėvele, kuri laikys 40cm ekovatos (OSB sakėt nenaudosit), prisiminkite mano žodžius ir paskaičiuokite ką sutaupėt. Patys ją naudojom, žinau ką kalbu. Pagalvokit dar kartą apie PIR plokštes. Beje, kokiu tankiu supurkšta ekovata bus tas 40cm? Į šlaitą tarp gegnių? Ar horizontaliai? Jeigu į šlaitą, kaip su skersiniais? neusiformuos už jų kišenės? Natūralų jos susėdimą įvertinot? Ekovatos vienintelis pliusas - sluoksnis be sujungimų, na ir sakykim sąlyginai mažiau jautri nedideliam drėgmės kiekiui. Bet salyginai.
Vėlgi, drąstiškai keisti stogo kailinius, nekeičiant sienų ir grindų kailinių prasmės nėra daug. Viskas turi būti proporcingai suderinta.
dėl boilerio mintas jau atsakė. Bet nemanau, jog boilerio šilumokaitis būtų per didelis kad ir labai mažos galios ŠS. O su jūsų statybų filosofija tokio gali ir neužtekti. Jeigu jau pasiliksite prie savo nuomonės, susikoncentruokite ties sandarumu ir šilumos tiltais. Jeigu pavyktų sandarumu perspjauti Minto pasiekimus, manau rezultatai jus tenkins.
Bet pamato šiltinimo filosofijos vis tiek nesupratau. Iš lauko 5 iš vidaus 10. Lauke gali būti ir -25°C viduje mažiau +2°C nebus. 20cm pakeltas nulis spręstų problemą, jeigu tie 20cm būtų išmūryti iš putstiklio ar panašio medžiagos. Jeigu tai bus sienos blokelis, tai darant termovizija jūsų pamatas turėtų labai neblogai šviesti. Kitą vertus, jį visada galima atsikasti ir apsišiltinti papildomai.
Atsakyti
QUOTE(arkava @ 2017 10 17, 08:44)
Man bent jau siurbdavo is boilerio šilumą, kai šildydavo grindis.
Papildomas voztuvas Watts  ant boilerio atšakos. Suveikia kartu su pagrindiniu

Reika atsukti vožtuvo pritraukimo sriegį apie 1-1,5mm ir šildymo metu vandens is boilerio nesiurbliuoja,pinai uzdaromas . Ten labai trumpa, jaurti vožtuvo Watts eiga, apie 3-3,5m.
Vien. žodž. ,paeksperimenuoji ir randi reikiamą tašką... smile.gif
Papildyta:
QUOTE(Orginalus @ 2017 10 13, 18:22)
tai kokia isvada, nustatyti ant karsto?nes pas mane toks maisytuvas.visi pas mane hansgrohe

Matyt buvo padilę ar nesandarūs maišytuvai ,įdėjo elektromagnetini vožtuvą ant į boilerio šalto vandens padavimo ir nustojo vėsti boileris .
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo korida: 17 spalio 2017 - 10:45
QUOTE(korida @ 2017 10 17, 11:37)
Vien. žodž. ,paeksperimenuoji ir randi reikiamą tašką... smile.gif



blink.gif
Atsakyti
QUOTE(longger @ 2017 10 17, 10:47)
Nu nei aš čia perkalbėti jus noriu, nei įkalbėti ką nors daryti.
Kiek jums reikia, tiek jūs ir darykitės. Užtenka 20cm - tai lai būna 20cm.

vieną tokį pavizdį iš asmeninės patirties: nusipirko žmonės kotedža. Darytą pardavimui, stogas apšiltintas 30cm vata, sienos iš fasadinės pusės 20cm balto polistirolo, langai aišku sudėti be jokių plėvelių. Eina apdailą daryti. Kadangi pažįstami, naujas pirkinys, nuvažiavom apžiūrėti. Nu ir kartu atvažiavo "pažįstamas statybininkas". sakau imkit vatą lauk, nes ten matau blogai padaryta, plius tikrai ten vėjai ją kedens nes tarpas iki difuzinės bus garantuotai neužbaigtas, langus susitvarkykit, susiklijuokit plėveles ir t.t.t.t Stovi žmonės, klauso, tada prabyla statybininkas - kam čia reikia, viskas čia gerai, kam tos plėvelės ir pan. tipo koks čia skirtumas 20€ ten ar ten šildymui per mėnesį, ir aplamai paskui langai rasoja, kai sandariai pasidarai. Paskui dar rekūpą reiks pirkt. Aš buvau apakus ir apšalus nuo tokių statybininko žodžių. Bet jis labai autoritetas, tai labai tiko jo nuomonė, kad daryt nieko nereikia. Praeitą žiemą laikė apie 17°C, nes dar negyveno, tai vien šildymui dujoms mokėjo 80€/mėn. Sausį dar daugiau. šildomo ploto max 90m². Negerai. labai daug. Bet dabar juk nebelupsi apdailos.
Moralas koks - kad ir kaip statybų pradžioje atrodo nesvarbūs tie keli papildomi eurai šildymui dėl vienokio ar kitokio sprendimo netaikymo. Kai ateina laikas juos mokėti, pasidaro labai nemalonu. Kaip ten posakis yra: daryk kaip įmanoma geriau, blogai savaime gausis. Tai ir su tais kailiniais - darykit maskimaliai gerai, broko savaime daug kur prisidarys. Jeigu jums teorinio R10 stoge pakanka, tai be abejo taip ir palikit. Tik kai pradėsit organizuoti garo barjerą vien plėvele, kuri laikys 40cm ekovatos (OSB sakėt nenaudosit), prisiminkite mano žodžius ir paskaičiuokite ką sutaupėt. Patys ją naudojom, žinau ką kalbu. Pagalvokit dar kartą apie PIR plokštes. Beje, kokiu tankiu supurkšta ekovata bus tas 40cm? Į šlaitą tarp gegnių? Ar horizontaliai? Jeigu į šlaitą, kaip su skersiniais? neusiformuos už jų kišenės? Natūralų jos susėdimą įvertinot? Ekovatos vienintelis pliusas - sluoksnis be sujungimų, na ir sakykim sąlyginai mažiau jautri nedideliam drėgmės kiekiui. Bet salyginai.
Vėlgi, drąstiškai keisti stogo kailinius, nekeičiant sienų ir grindų kailinių prasmės nėra daug. Viskas turi būti proporcingai suderinta.
dėl boilerio mintas jau atsakė. Bet nemanau, jog boilerio šilumokaitis būtų per didelis kad ir labai mažos galios ŠS. O su jūsų statybų filosofija tokio gali ir neužtekti. Jeigu jau pasiliksite prie savo nuomonės, susikoncentruokite ties sandarumu ir šilumos tiltais. Jeigu pavyktų sandarumu perspjauti Minto pasiekimus, manau rezultatai jus tenkins.
Bet pamato šiltinimo filosofijos vis tiek nesupratau. Iš lauko 5 iš vidaus 10. Lauke gali būti ir -25°C viduje mažiau +2°C nebus. 20cm pakeltas nulis spręstų problemą, jeigu tie 20cm būtų išmūryti iš putstiklio ar panašio medžiagos. Jeigu tai bus sienos blokelis, tai darant termovizija jūsų pamatas turėtų labai neblogai šviesti. Kitą vertus, jį visada galima atsikasti ir apsišiltinti papildomai.


As tikiuosi dabar suprantate, kodel cia parasiau ir paklausiau jusu nuomones kaip ir kas? Kuo daugiau nuomoniu, tuo daugiau informacijos ir lengviau pasirinkti vienoki ar kitoki sprendima.
Su 20cm NEO ir 30cm Ytong, gaunu teorine R 8.77 (nevertinant visokiu tinku, tinkleliu ir pan.), tai kaip ir uztenka pagal teorija A klases namui. Klausimas ar papildomi 5 ar 10 cm ant sienu, stogo ir grindu atperka sildymo islaidas. Kol kas tikrai neskaiciavau nei kiek papildomai putplastis kainuotu, nei kiek sildymas atpigtu.
Del OSB stoge, tai vistik ji bus, praleidau pro akis stogdengiu info. Vatos supurskimo tankio nepamenu, bet ji bus supusta i slaita ir ja butent rinkausi del vientiso sluoksnio, galimybes pilnai uzdaryti tarpa tarp murloto ir isorinio siltalo.
Pamato filosofija nesunkiai galima pakeisti. Tiesiog nepastebejau, kad statybininkai sudejo 5cm liedami pamatus, o dabar vienas priziuretojas tiesiog pasiule ne is lauko atsikasineti, o is vidaus sudeti 10 cm (nors koks man skirtumas is kurios puses atsikasineti - smelis tai i pamatus supiltas senai).
O kodel pakeltas nulis neduoda naudos, jei is lauko blokelis bus apsiltintas NEO?
Daug klausimu ir galbut nelogisku, nes nesu statybininkas statantis n-taji nama, o kiekvienas statybininkas ar siaip koks seno sukirpimo veikejas turi savo nenugincyjama nuomone, kuri siais laikais juokingai skamba.
Mano statybininkai nesuprato kodel jiems neleidau vidiniu pertvaru murinti kol nera stogo su visom plevelem. Arba kam man reikia 20-30cm putos i grindis, bet cia ne ju reikalas.
Atsakyti
QUOTE(Peacemaker @ 2017 10 17, 12:24)
Pamato filosofija nesunkiai galima pakeisti. Tiesiog nepastebejau, kad statybininkai sudejo 5cm liedami pamatus, o dabar vienas priziuretojas tiesiog pasiule ne is lauko atsikasineti, o is vidaus sudeti 10 cm (nors koks man skirtumas is kurios puses atsikasineti - smelis tai i pamatus supiltas senai).


Dėl pamatų, tai iš vidaus pasiūlyta apsišiltinti greičiausiai todėl, kad planuojama lieti grindis, tad jei pamatų neapšiltinsi dabar, daugiau niekada to padaryti negalėsi, o iš išorės pamatus apšiltinti spėsi visada.

5 cm pamatams per mažai gal net C energinei klasei. Aš savo pamatus iš apačios iš vidaus ir iš išorės apsišiltinau, pagal tuometinio Veikmės "pasyvaus" namo modelį. Vėliau supratau, kad tokie apšiltinimo sluoksniai per maži, tad vėliau atsikasęs iš išorės daklijavau dar 5 cm putplasčio. Nei iš apačios nei iš vidaus dadėt jau nėra galimybės.

QUOTE
O kodel pakeltas nulis neduoda naudos, jei is lauko blokelis bus apsiltintas NEO?


Todėl, kad šaltis į namo sienas eis pro neapšiltintą pamatą ir net metro sotrio NEPS ant sienos absoliučiai nepagelbės. Tai vadinasi šilumos tilteliai, ir kol apie juos neišmanysi, šilto namo tikrai nepastatysi. Tuo ir skiriasi šiuolaikinio šilto namo statybų filosofija. Čia svarbi kiekviena smulkmena. Labai geras "longger" pavyzdys, su senu statybininku, palei kurį, kam ten daryti tai ar tai, tai juk smulkmenos, bet tai kad šilto namo statybose, smulkmenos daug svarbiau, nei metras NEPS ant sienų.

vartotojo įkelta nuotrauka
Paveiksliukas iš viking-house.ie
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 17 spalio 2017 - 11:51
Kiek pamenu, Watts'o atsukimai nelabai gelbėjo (o gal taško neradau, nebepamenu detaliu)
QUOTE(korida @ 2017 10 17, 10:37)
Reika atsukti vožtuvo pritraukimo sriegį apie 1-1,5mm ir šildymo metu vandens is boilerio nesiurbliuoja,pinai uzdaromas  . Ten labai trumpa, jaurti vožtuvo Watts eiga, apie 3-3,5m.
Vien. žodž. ,paeksperimenuoji ir randi reikiamą tašką... smile.gif
Papildyta:


Atsakyti
QUOTE(mintas @ 2017 10 17, 12:43)
Dėl pamatų, tai iš vidaus pasiūlyta apsišiltinti greičiausiai todėl, kad planuojama lieti grindis, tad jei pamatų neapšiltinsi dabar, daugiau niekada to padaryti negalėsi, o iš išorės pamatus apšiltinti spėsi visada.

5 cm pamatams per mažai gal net C energinei klasei. Aš savo pamatus iš apačios iš vidaus ir iš išorės apsišiltinau, pagal tuometinio Veikmės "pasyvaus" namo modelį. Vėliau supratau, kad tokie apšiltinimo sluoksniai per maži, tad vėliau atsikasęs iš išorės daklijavau dar 5 cm putplasčio. Nei iš apačios nei iš vidaus dadėt jau nėra galimybės.
Todėl, kad šaltis į namo sienas eis pro neapšiltintą pamatą ir net metro sotrio NEPS ant sienos absoliučiai nepagelbės. Tai vadinasi šilumos tilteliai, ir kol apie juos neišmanysi, šilto namo tikrai nepastatysi. Tuo ir skiriasi šiuolaikinio šilto namo statybų filosofija. Čia svarbi kiekviena smulkmena. Labai geras "longger" pavyzdys, su senu statybininku, palei kurį, kam ten daryti tai ar tai, tai juk smulkmenos, bet tai kad šilto namo statybose, smulkmenos daug svarbiau, nei metras NEPS ant sienų.

vartotojo įkelta nuotrauka
Paveiksliukas iš viking-house.ie


Prisiminiau ka sake del tu 5cm. Tiesiog grindu nulis bus pakeltas per blokeli ir tiesioginio sarysio su pamatu nebus. Po rostverku dejo 5cm,jei gerai pamenu.
Ok, grindys nelietos, turiu galimybe siltinti is vidaus arba is lauko. Teisingai suprantu, kad tikslingiau siltinti is lauko?
Atsakyti
QUOTE(Peacemaker @ 2017 10 17, 12:58)
Ok, grindys nelietos, turiu galimybe siltinti is vidaus arba is lauko. Teisingai suprantu, kad tikslingiau siltinti is lauko?


Tikslingiau šiltinti iš visų pusių, nes jei iš vienos apšiltinsi, o iš kitos ne, tai visa šiluma išeis pro neapšiltintą pusę, o pro apšiltintą neliks kam išeiti, nesvarbu, kad ir nebūtų kaip, vis tiek nieko neliktų.

Taigi, apšiltinti reikia iš visų pusių. 5cm, tai ne apšiltinimo sluoksnis, bet principas teisingas, iš išorės reikia storesnių kailinių, nei iš vidaus.
Papildyta:
QUOTE(Peacemaker @ 2017 10 17, 12:58)
Prisiminiau ka sake del tu 5cm. Tiesiog grindu nulis bus pakeltas per blokeli ir tiesioginio sarysio su pamatu nebus.


smile.gif

Tiesioginio salyčio. Grindų taip, bet sienos turės tiesioginį sąlytį su šiltu vidaus oru ir su šaltais pamatais. Per šaltus pamatus visa šiluma iš senų nueis į žemę ir lauką ir sienos šals. Įpatingai stipriai šals apatinė sienų dalis, tad plintusų lygyje sienų temperatūra bus žemesnė nei rasos taškas, kas iššauks kondensato rinkimąsi (tad sienos šlaps) ir galiausiai apatinės sienų dalies pasidengimą pelėsiu. Visai nesvarbu, kad ta sienų dalis ir dar 20cm žemiau tos dalies bus apšiltinta iš išorės. Šiluma vis tiek žemyn keliaus.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 17 spalio 2017 - 12:13
QUOTE(mintas @ 2017 10 17, 13:11)
Tikslingiau šiltinti iš visų pusių, nes jei iš vienos apšiltinsi, o iš kitos ne, tai visa šiluma išeis pro neapšiltintą pusę, o pro apšiltintą neliks kam išeiti, nesvarbu, kad ir nebūtų kaip, vis tiek nieko neliktų.

Taigi, apšiltinti reikia iš visų pusių. 5cm, tai ne apšiltinimo sluoksnis, bet principas teisingas, iš išorės reikia storesnių kailinių, nei iš vidaus.
Papildyta:
smile.gif

Tiesioginio salyčio. Grindų taip, bet sienos, jų iš vidaus nešiltinsi, taigi sienos turės tiesioginį sąlytį su šiltu vidaus oru ir su šaltais pamatais. Per šaltus pamatus visa šiluma iš senų nueis į žemę ir lauką per pamatus ir sienos šals. Įpatingai stipriai šals apatinė sienų dalis, tad plintusų lygyje sienų temperatūra bus žemesnų nei rasos taškas, kas iššauks kondensato rinkimąsi ir galiausiai apatinės sienų dalies pasidengimą pelėsiu. Visai nesvarbu, kad ta sienų dalis ir dar 20cm žemiau tos dalies bus apšiltinta iš išorės. Šiluma vis tiek žemyn keliaus.


Ok, 10cm is vidaus ir tuomet bent 15cm is lauko? Tinkamas toks sluoksnis ar dar mazokai bus?
Atsakyti
QUOTE(Peacemaker @ 2017 10 17, 13:13)
Ok, 10cm is vidaus ir tuomet bent 15cm is lauko? Tinkamas toks sluoksnis ar dar mazokai bus?


Tikrai geriau nei 5cm iš visų pusių, nors 15 cm man žiūrisi silpnokai, kaip minėjau aš savo rostverką iš išorės apšiltinau 25cm, bet nereikia pamiršti, kad tavo rostverkas iš apačios apšiltintas tik 5cm apšiltinimo sluoksnio, kas tolimesnį apšiltinimo sluoksnio didinimą daro nelabai apsimokančiu. Nors iš kitos pusės, labai svarbu žinoti faktą, ar įšalas turės galimybę pasiekti tuos 5cm. Jei ne, tai iš išorės galima šiltinti ir 20 cm ir 25 cm ypač, jei viršutinė pamatų dalis kontaktuos su įšalu ar šaltu lauko oru. Ledas labai geras laidininkas, o žemė be įšalo ženkliai prasčiau praleidžia šilumą.

Realiai apšiltinimo storius reikėtų modeliuotis ir skaičiuoti individualiai.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 17 spalio 2017 - 12:21
QUOTE(mintas @ 2017 10 17, 13:19)
Tikrai geriau nei 5cm iš visų pusių, nors 15 cm man žiūrisi silpnokai, kaip minėjau aš savo rostverką iš išorės apšiltinau 25cm, bet nereikia pamiršti, kad tavo rostverkas iš apačios apšiltintas tik 5cm apšiltinimo sluoksnio, kas tolimesnį apšiltinimo sluoksnio didinimą daro nelabai apsimokančiu. Nors iš kitos pusės, labai svarbu žinoti faktą, ar įšalas turės galimybę pasiekti tuos 5cm. Jei ne, tai iš išorės galima šiltinti ir 20 cm ir 25 cm ypač, jei viršutinė pamatų dalis kontaktuos su įšalu ar šaltu lauko oru. Ledas labai geras laidininkas, o žemė be įšalo ženkliai prasčiau praleidžia šilumą.

Realiai apšiltinimo storius reikėtų modeliuotis ir skaičiuoti individualiai.


Rosteverkas gaunasi visas po zeme, 60cm, tai gera ziema isalas pasieks tuos 5 cm...
Virsutine dalis bus apsiltinta, tai tiesioginio kontakto su saltu lauko oru nebus
Atsakyti
Ne ta tema čia diskutuojama. Tolimesniam temos gvidenimui pasirink tinkamesnę temą, pav. A+ ar PN namų statybos temą.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 17 spalio 2017 - 12:48