QUOTE(hi (: @ 2016 03 13, 19:25)
O ar skirtingus dalykus tikslinga kažkaip lyginti, nežinau... Kiekvienai savas būdas. Krikštėnuose "arklio dalį" sudaro maitinimas ir apgyvendinimas, namie juk taip pat ne "iš oro" valgom. GV šiuolaikiniam žmogui patogesnė, lengviau pasiekiama, dėl to, kad nesi "priverstas" išsirauti iš kasdienybės. Bet kaip pažiūrėsi, kam ko reikia, kas kam asmeniškai labiau tinkama. Kaip ir su kokiu fiziniu gydymu - vienam periodiškai atvažiuoti, pasitikrinti, vaistus susileisti (a la gydymas ambulatoriškai) labai neatsitraukiant nuo įprasto ritmo, kitam gi jau nori nenori, bet tenka gultis per visus "negaliu sau leisti". Tarkim aš pati esu gulėjus ligoninėj kai niekaip negalėjau sau leisti: vaikai maži, vyras užsieny, artimieji daugiau nei už 100 km... Bet sveikata neklausė. Čia nelyginu konkrečių programų "svorio", "stiprumo" ir pan. Tikiu kad jų apskritai yra dar daugiau. Tiesiog žiūrim ir renkamės kas mums konkrečiu metu atrodo labiau tinkama, reikalinga. Nors dėl kainos galiu tik pasikartoti, ji tokiose dalykuose tikrai būna gana lanksti. Esu kadais savo kailiu išbandžius GTI kainų lankstumą (pas juos irgi tokios pasikandžiojančios atrodo) žmogaus naudai... ir turėjus galimybę dalyvauti ten, kur "negalėjau sau leisti".
Kai siūloma kas konkrečiam žmogui, palyginti verta. Juo labiau pasidalinti savo paties patyrimu. Nes ne sykį pati esu turėjusi finansinių nesusipratimų, kai būdavo rekomenduojama kažkas visai priimtino, o paskui tekdavo mokėti (aukoti) du ar tris kartus daugiau. Todėl dabar visada prieš ką nors planuodama paskaičiuoju, ar tai bus įmanoma man ar tam, kuriam siūlau.
Ačiū, kad pasidalijai tomis galimybėmis, kada galima ir gerokai mažesnė auka. Man taip nėra buvę, kaip tik atvirkščiai. Juk pinigai iš niekur nebyra, jei ne tu, kažkas kitas turi už tave sumokėti. Nes Bažnyčia laikosi iš aukų.
Pripažįstu, kad komfortas kainuoja. Bet kai noriu šiaip kur valgyti, neinu į prabangų restoraną, o užbėgu į kokią užkandinę ar įsimetu ką iš namų.
Sykį buvau ilgesnėse kasdienėse rekolekcijose savame mieste. Džiaugiaus, kad nereikia nei nakvynės, nei pietų, ir auka (pažįstama sakė) turėtų būti palyginti nedidelė (nes bus daug klausytojų). Bet kai paskaičiavau viską, joms pasibaigus, viskas išėjo ar ne septynis kartus daugiau: aukos rengėjai paprašė ne mažiau konkrečios sumos (ji buvo dvigubai didesnė), reikėjo pirkt darbinę knygą (man jas teko pirkt dvi, nes kursas buvo tęstinis, ankstesniame nedalyvavau), organizatoriai labai rekomendavo įsigyti dar vieną knygą (ji tebeguli neskaityta), nepaskaičiavau transporto išlaidų (nes reikėjo grįžinėt pietums, kurie vis dėlto buvo pigesni, nei kavinėse). Kai šitaip ,,nusiskausminau'' (buvo pagret ir dar vienas panašus įvykis), nuo to laiko pirmiausia stengiuosi išsiaiškinti (o ir kitam paaiškinti), ar vaistai nuo tavo ligos nėra ganėtinai per brangūs ir ar tikrai jie tokie stebuklingi ir nepakeičiami kuo nors pigesniu.
Taip, rekolekcijos yra gerai, tai tiesa. Bet man labiau patinka, kai organizatoriai (ar kviečiantys žmonės) nurodo ir būtinas sąlygas, nes ne kiekvienam norisi rodyti, kad turi būti ištiesęs delną (kad tau padarytų nuolaidą ir dar nemažą).
Geriausia, kai organizatoriai pateikia ir reikiamos aukos dydį, bet ir įspėja, kad bus renkamos ir dar papildomis aukos pagal žmogaus galimybes. Nes kai nuvažiuoji į rekolekcijas (su nurodyta suma), o ten sužinai, kad dar reikia papildomai paaukoti vietiniams priėmėjams (paaukoji), o gale rekolekcijų vėl paprašoma dar paaukoti atvykusiam svečiui (jis yra iš tolimo, turtingo krašto), būna liūdna, nes jauties apvagianti savo artimuosius.
Su atsigulimu į ligoninę gal nevertėtų lyginti, juk ir ten nesiguli, jei yra kita galimybė (be to, šiais laikais net ir atsigulus galima kartais ar net kas vakarą grįžt apglėbt artimuosius, nelygu diagnozė).