Čia šiaip pasiskaitymui, mintys žmogaus, kurį labai labai gerbiu: http://www.15min.lt/...timui-18-587789
QUOTE(stripulis @ 2016 02 27, 18:35)
psichiatrė baisiausiai apgailestavo, kad jos pas ją nuėjo. aimanavo, kad jai dabar teks įrašyti oficialiai, kad toks tai toks vaikas pas ją lankėsi. sakė, gerai, aš chimyčinsiu, kad jūs atėjot ten dėl kažkokio vaiko neklausymo, o ne dėl vaiko nebrandos mokyklai, nes tada man teks įrašyti, kad jūs turite psichiatrinę problemą ir vaikui tas ateity pakenks. bet sakė - daugiau nė kojos nekelkit pas mus, jei nenorite vaikui didelių problemų ateity, nes visur bus įrašai.
labai sunku spręst iš trečio ar ketvirto asmens, tas tą sakė, tas kitą. Gal vienaip sakė, kitaip interpretavo. Jei išties taip, tai absoliučiai nekompetetinga psichiatrė. "Mamai kėlė nerimą, ar vaikas savo branda pasiruošęs mokyklai, nes gimęs metų pabaigoje. Taip, vaiko branda atitinka amžių ir gali eiti į mokyklą". Tai kas čia blogo toks įrašas. Gal mama ten psichiatrei pripasakojo kokių siaubų. Tai tada tegul psichiatrė parašo - vaikas visiškai sveikas, bet vat mamai įtariamas Miunhauzeno sindromas. O sakyt, kad daugiau kojos nekelkit, nežinau...., mano galva mažų mažiausiai neprofesionalu.
na mums psichiatrė parašė , kad rekomenduojamas tausojantis režimas dėl to, kad vaikas pavargsta greit, dėmesio koncentracija neilga. tai ką - čia neišaugami dalykai? Jau dabar po metų nėra ką lyginti, kas buvo prieš. Ir kantresnis, ir išsėdi pilnai visas 35 min. ir dar kelias pamokas , ko nebuvo prieš metus ir žymiai imlesnis žinioms. Ir F83 nebėra diagnozė nuimta.
Dėkui, Čiauškutį jau žinojau, bet ten patenka tik vaikai su labai didelėm negandom ir jei neklystu turėdami nustatytą neįgalumą - man taip sakė, viena mama ten pakliuvusi. ir čia valstybinė įstaiga, ne privati.
apie Avevitus pasidomėsiu
dar klausimuks dėl tų vertinimų I klasei: nu tai PPT kompetencija yr vertinti pasirengimą mokyklai ir gal kažkokias jau turimas akademines žinias, nu tarkime iš priešmokyklinių grupių, naminio pasirengimo. O bet kaip vertinama ir kas vertina tą emocinę brandą, jautrumą, empatiją ir panašius emocinės sferos dalykus? kaip juos pamatuot - aš suprantu, kad žinias galima patikrinti duodant dėliot dėliones, raidžių ir skaičių žinojimą, kiekio suvokimą, dar kažką ten tokio eina pamatuot, tuo pačiu pasimato ir dėmesio koncentracija ir hiperktyvumas jei jis yr ir t.t. Nu bet kaip emocijas?
Emocionalumas, empatija ir ta visa jų raiška - jau psichiatrija, tas nebent iš vrc galėtų papult pas ppt su tėvų noru tą info viešint. Bet kita vertus vėlgi, jei vaikas jautrus, bet akademiškai pasikaustęs, kaip čia tada išeina?
apie Avevitus pasidomėsiu
dar klausimuks dėl tų vertinimų I klasei: nu tai PPT kompetencija yr vertinti pasirengimą mokyklai ir gal kažkokias jau turimas akademines žinias, nu tarkime iš priešmokyklinių grupių, naminio pasirengimo. O bet kaip vertinama ir kas vertina tą emocinę brandą, jautrumą, empatiją ir panašius emocinės sferos dalykus? kaip juos pamatuot - aš suprantu, kad žinias galima patikrinti duodant dėliot dėliones, raidžių ir skaičių žinojimą, kiekio suvokimą, dar kažką ten tokio eina pamatuot, tuo pačiu pasimato ir dėmesio koncentracija ir hiperktyvumas jei jis yr ir t.t. Nu bet kaip emocijas?
Emocionalumas, empatija ir ta visa jų raiška - jau psichiatrija, tas nebent iš vrc galėtų papult pas ppt su tėvų noru tą info viešint. Bet kita vertus vėlgi, jei vaikas jautrus, bet akademiškai pasikaustęs, kaip čia tada išeina?
QUOTE(klopedija @ 2016 02 27, 21:46)
Tos "logopedinės" klasės, nors skamba gražiai, labai "slidžios".
mokinių pasiekimai vertinami kitaip, nei pagal BP;
mokiniai gauna kitokius pradinio, pagrindinio mokslo pažymėjimus, nei BP mokiniai;
IP mokiniai praranda šansą įstoti į gimazijas, įgyti vidurinį išsilavinimą ir gauti brandos atestatą;
tuo pačiu - jokio šanso įstoti į universitetą bei kolegiją;
o tai reiškia, kad, kaip tarybiniais laikais, po 8 klasių - į "profkę".
mokinių pasiekimai vertinami kitaip, nei pagal BP;
mokiniai gauna kitokius pradinio, pagrindinio mokslo pažymėjimus, nei BP mokiniai;
IP mokiniai praranda šansą įstoti į gimazijas, įgyti vidurinį išsilavinimą ir gauti brandos atestatą;
tuo pačiu - jokio šanso įstoti į universitetą bei kolegiją;
o tai reiškia, kad, kaip tarybiniais laikais, po 8 klasių - į "profkę".
O kaip yra su Jusu mineta Kovo11-osios gimnazija?
Jie baigia gimnazija...
Ir jei integruota mokyma pasirenki tik pradinese klasese, gal net ne visose, jei duok Dieve situacija pasikeis. Nes ten labai jau graziai apraso teikiama pagalba vaikams
QUOTE(Violeta* @ 2016 02 27, 22:02)
nu taip taip...ale kur yr tokia privati kompleksinė pagalba? Šiai dienai, pvz, gavusi iš VRC kryptį aš renkuos pilnai savo susidarytą privačia pagalbą: logę, sportą, ergo, baseina, žaidimų kambarius ir dar ką nors...Nu bet pilno komplekso kažkur, kad veiktų kaip mokyklėlė ar dar kas juk nėra? o man pvz būtų naudinga koks pakordinavimas iš šalies, ko daugiau, ko mažiau, nes ta pagalba samadielka gaunasi, iš mamos požiūrio taško, kad lankom daug, kainuoja daug, kiekvienas specas vėlgi turi interesą užsidirbt..o toks nepriklausomas vertintojas labai nepamaišytų...
kadaise buvo Kalbos dovanoj - logė, ergoterapeutė vienoj vietoj, dar berods psichologė, tiek vaikam, tiek tėvam grupės buvo - bet man atrodo kad ten kažkaip nubyrėjo specai. nežinau, nebesilankom. nepriklausomas vertintojas - tėvai turbūt... juk matom, ar vaikui gerėja ar vietoj stovi ir kokio lygio yra darbuotojai dirbantys?
QUOTE(shantal @ 2016 02 27, 22:21)
tai ką - čia neišaugami dalykai? Jau dabar po metų nėra ką lyginti, kas buvo prieš. Ir kantresnis, ir išsėdi pilnai visas 35 min. ir dar kelias pamokas , ko nebuvo prieš metus ir žymiai imlesnis žinioms. Ir F83 nebėra diagnozė nuimta.
jokia diagnozė nenusiima galutinai, įrašai lieka. ir pvz. norint dirbti policijoje ima kelti problemų.
QUOTE(klopedija @ 2016 02 27, 21:46)
Tos "logopedinės" klasės, nors skamba gražiai, labai "slidžios".
Mano minėtoj mokykloj rašo, jog į logopedinę klasę priimami mokiniai, kuriems, cituoju: "Pedagoginės psichologinės tarnybos nustatyti dideli ir labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai."
Tai reiškia, kad:
PPT rekomenduoja individualizuotas programas (IP);
besimokantieji pagal IP nerašo jokių standartizuotų testų, privalomų besimokantiems pagal bendrąsias programas (BP);
mokinių pasiekimai vertinami kitaip, nei pagal BP;
mokiniai gauna kitokius pradinio, pagrindinio mokslo pažymėjimus, nei BP mokiniai;
IP mokiniai praranda šansą įstoti į gimazijas, įgyti vidurinį išsilavinimą ir gauti brandos atestatą;
tuo pačiu - jokio šanso įstoti į universitetą bei kolegiją;
o tai reiškia, kad, kaip tarybiniais laikais, po 8 klasių - į "profkę".
Jei vaikas tikrai labai ir labai negabus mokslams, jei turi rimtų mokymosi problemų, bet pajėgus įvaldyti kažkokį amatą - valio! pirmyn! Bala nematė tų "vidurinių" ir "atestatų"!
Bet, jei vaikas nėra negabus visiškai?..
Na, scenarijų galima prirašyti įvairių, tačiau, pagal dabar galiojančią teisinę bazę, būtent toks "logopedinių" klasių mokinių karjeros kelias.
Mano minėtoj mokykloj rašo, jog į logopedinę klasę priimami mokiniai, kuriems, cituoju: "Pedagoginės psichologinės tarnybos nustatyti dideli ir labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai."
Tai reiškia, kad:
PPT rekomenduoja individualizuotas programas (IP);
besimokantieji pagal IP nerašo jokių standartizuotų testų, privalomų besimokantiems pagal bendrąsias programas (BP);
mokinių pasiekimai vertinami kitaip, nei pagal BP;
mokiniai gauna kitokius pradinio, pagrindinio mokslo pažymėjimus, nei BP mokiniai;
IP mokiniai praranda šansą įstoti į gimazijas, įgyti vidurinį išsilavinimą ir gauti brandos atestatą;
tuo pačiu - jokio šanso įstoti į universitetą bei kolegiją;
o tai reiškia, kad, kaip tarybiniais laikais, po 8 klasių - į "profkę".
Jei vaikas tikrai labai ir labai negabus mokslams, jei turi rimtų mokymosi problemų, bet pajėgus įvaldyti kažkokį amatą - valio! pirmyn! Bala nematė tų "vidurinių" ir "atestatų"!
Bet, jei vaikas nėra negabus visiškai?..
Na, scenarijų galima prirašyti įvairių, tačiau, pagal dabar galiojančią teisinę bazę, būtent toks "logopedinių" klasių mokinių karjeros kelias.
Nu siais laikais 10 klasiu vaikai baigia ir juos ruosia ikiprofesinio ugdymo pamokose. maniskis tokis gauna.
Maniskiui yra didelis spec. poreikiai, bet jos porgramos nera IP, tuo tarpu taipp, ogopedo, spec. pedagogo speichologo pagalbos reikia, tik, kad tokiam amziuje nei vienoje gimnazijoje nerasite logopedo ir spec. pedagogo nes tipo neber poreikio
Tokiam mokymui KAS METAI reikia pazymos is gydytoju komisjos, t.y. vaikas ivertinmas, ir isduodama integruotma mokymui pazyma, konkreciai mokyklai, uz dalini individualu mokyma, pries 10 metu tai buvo retenybe, dabar dalis mokyklsu zino jau apie tai, ir su kuo valgoma, kitimes tai visiska tabula rasa, reikia pasakoti ir aiskinti
Pagal poreikus ir mokymosi bedas testai gali buti laikomi arba ne, su tevu sutikimu. As sutikau ir...matematika vaikas padare, o lietuviu buvo tragedija su dideliu emociniu nuvaziavimu ir savivertes pazymejimu.
Stripuli, visos programos tvarkomos, derinamos su TEVU PARASU IR SUTIKIMU. nesutinki, niekas to nedarys, atsisakai irgi nebus
Emocini branduma nustato psichologai, psichiatru nereikia, man atrodo ir Weklerio dalis yra susijus su emociniu vertinimu...delto ir kovoja Puras, kad butu daugiau ne gydytoju, o zmoniu, kurie is socialiniu mokslu moka padeti vaikams, bet gydytoju klanui tas npatogu tabletciu neparduosi, gydydams zodziais.
dar...sedziu cia, nes pirmiausia, tai pasiekimus, ar skaudumus gali suprasti tik tie, kurie tai irgi patyre..tai is dalies saviterapija, savitarpio pagalbos grupe...kazkada tokia buvau suorganizavus gyvai Vilniuje...skirtingos istorijos sudeda daugybe skirtingu dalelyciu, kurios gali parodyti kitoki vaizda, is jo mokaisi...galiausiai juk jei as keliais sakiniais, adresais galiu zmogui ieskanciam sutrumpinti kelia nuo 5 metu iki 1, tai juk jau pagalba pirmiausiai seimai, mamai ir vaikui...nes nervu kainuoja pagalbos ieskojimas MELEJONUS ne pinigu, o asaru ir nemigo naktu, ka jau kalbeti apie sirdi...delto ir idejau temos pradzioje tuos zodzius
Papildyta:
QUOTE(stripulis @ 2016 02 27, 23:21)
kadaise buvo Kalbos dovanoj - logė, ergoterapeutė vienoj vietoj, dar berods psichologė, tiek vaikam, tiek tėvam grupės buvo - bet man atrodo kad ten kažkaip nubyrėjo specai. nežinau, nebesilankom. nepriklausomas vertintojas - tėvai turbūt... juk matom, ar vaikui gerėja ar vietoj stovi ir kokio lygio yra darbuotojai dirbantys?
jokia diagnozė nenusiima galutinai, įrašai lieka. ir pvz. norint dirbti policijoje ima kelti problemų.
jokia diagnozė nenusiima galutinai, įrašai lieka. ir pvz. norint dirbti policijoje ima kelti problemų.
Nu siaip jau jie turi moketi tas diagnozes ir issiftuoti tada, nes jei tai vaikystes misrus raidos sutrikimas, nemanau, kad turetu trukdyti..labiau gal trukdytu pilnapadyste ar skolioze, kurios visai nesuteikia spec poreikiu
kaip sakiau, mano draugei trukdė įrašas išvis be diagnozės, nes močiutė pas psichologus ar tai psichiatrus, nepasakysiu tiksliai, ten dėl nemiegojimo naktim buvo nuvedus - teko prieš stojant į policiją išplėšt iš sveikatos istorijos. šiais laikais taip neišplėši, nes viskas kompiuterizuota...
dėl klasės, aš nekalbu apie tėvų sutikimus nesutikimus, šitas suprantama. aš klausiu, ar vaikas dirbęs pagal IP gali be problemų pereiti į bendro lavinimo klasę - ar jam nesutrukdys antros klasės pasiekimams tai, kad jis dirbo silpniau visą pirmą klasę?
dėl klasės, aš nekalbu apie tėvų sutikimus nesutikimus, šitas suprantama. aš klausiu, ar vaikas dirbęs pagal IP gali be problemų pereiti į bendro lavinimo klasę - ar jam nesutrukdys antros klasės pasiekimams tai, kad jis dirbo silpniau visą pirmą klasę?
(maniskio nera IP) IP, nereiskia silpniau, tai reiskia, kad dirba kitaip, kad vaikas pasiektu tuos pacius rezultatus jam gali reiket daugiau laiko ties kazkuo, kiti dalykai gerai eina, treti turi buti is viso smarkiai lengvinami, bet pvz. pasiekia lygi ne kaip bendro lavinimo, o kiek palengvinto. Pvz. maniskis matematika su klase gerai varo, ir mokosi geriau, tik jam laiko pritruksta, jis pasvajoti megsta chemija megsta ir jis prie stipresniu klaseje, nors mokytja zino, kad jam lenteles geriau, nei tekstas, stengiasi tekstines zuduotis duoti namie, ar papldomai apmoka, kad jis prie to pratintusi, anglu jam ner kas veikti motyvacija dingsta, nes klase be galo skirtingu lygiu, o jo yra prkatiskai native speaker , o lietuviu jau....toli saukia. taip, kad vaikas su pagalba gali pasiekti ir pereiti i bendro lavinimo programa, nes kazkur jam tiesiog riekejo daugiau demesio ir idirbio, nei kitiems vaikams per ta pati laika
QUOTE(stripulis @ 2016 02 27, 23:21)
jokia diagnozė nenusiima galutinai, įrašai lieka. ir pvz. norint dirbti policijoje ima kelti problemų.
Ką darysi. Kai vaikui iš oro priburiama ligų - yra viena. Kai vaikui tikrai reikia pagalbos čia ir dabar, ar mokslo metų nukėlimo - yra kita. O šiaip... per daug nebepergyvenu dėl ateities. Seniai įsitikinau - žmogus planuoja, o Dievas juokiasi.
Papildyta:
QUOTE(Alchemie @ 2016 02 27, 23:27)
vaikystes misrus raidos sutrikimas, nemanau, kad turetu trukdyti..labiau gal trukdytu pilnapadyste ar skolioze, kurios visai nesuteikia spec poreikiu
taip...mišrus raidos sutrikimas iki 7 metų, paskui arba panaikinama arba parašoma kita diagnozė.....arba vaikystės autizmas.....Medikai, psichologai dažnai net nežino, kas ir nuo ko tiem vaikučiam yra(išskyrus tuos atvejus, kai vaikutis gimė anksčiau laiko, ar gimdymo trauma, ar hipoksija). Dauguma tų problemyčių visgi pataisoma arba visiškai išaugama (su specialistų pagalba tai įvyksta greičiau). O kad gauti tą pagalba, reikia gi kažkokius kodukus parašyti.
būtų idealu, kad tokia pagalba būtų teikiama nerašliavojant jokių kodukų ir nepaišant jokių diagnozių IKI SEPTYNIŲ METŲ. nes būtent, tai išaugama, tai išdirbama, o kliaksas kortelėje lieka.
gal kada nors taip ir bus. kad valstybė pvz. praturtės (nors paskaičius visokius delfi komentatorius imi žmogus abejot, ar pažiūrėjus į daugumą seimūnų), ir galės tiesiog suteikti pagalbą tėvams, kuriems reikia - be jokių ten.
o šiaip, sveikinu visus, kas išaugo ir išdirbo
gal kada nors taip ir bus. kad valstybė pvz. praturtės (nors paskaičius visokius delfi komentatorius imi žmogus abejot, ar pažiūrėjus į daugumą seimūnų), ir galės tiesiog suteikti pagalbą tėvams, kuriems reikia - be jokių ten.
o šiaip, sveikinu visus, kas išaugo ir išdirbo
QUOTE(Bramune @ 2016 02 27, 22:13)
O kaip yra su Jusu mineta Kovo11-osios gimnazija?
Jie baigia gimnazija...
***
Ir jei integruota mokyma pasirenki tik pradinese klasese, gal net ne visose, jei duok Dieve situacija pasikeis.
Baigia gimnaziją ir gauna brandos atestatą tie, kurie mokosi pagal BP.Jie baigia gimnazija...
***
Ir jei integruota mokyma pasirenki tik pradinese klasese, gal net ne visose, jei duok Dieve situacija pasikeis.
Pabrėžiu: čia aš kalbu formaliai, pagal galiojančią teisinę bazę.
Tarkim, Alchemie patirtis vaizdžiai rodo, kokius kryžiaus kelius reikia minti, kad išlaviruotum tarp tų "sūkurių".
***
Vaikui gali būti didelis šokas, peršokus nuo IP ant BP
QUOTE(Alchemie @ 2016 02 27, 22:27)
Nu siais laikais 10 klasiu vaikai baigia ir juos ruosia ikiprofesinio ugdymo pamokose.
Tai ir turėjau minty, sakydama, kad galima prirašyti visokių scenarijų.QUOTE(stripulis @ 2016 02 27, 22:54)
ar vaikas dirbęs pagal IP gali be problemų pereiti į bendro lavinimo klasę - ar jam nesutrukdys antros klasės pasiekimams tai, kad jis dirbo silpniau visą pirmą klasę?
Pereiti tai gali, bet mokymosi problemų, didesnių ar mažesnių, gali kilti. Čia vėl gi priklauso nuo vaiko gebėjimų ir pagalbos. Bramune, Jūs susirašykit konkrečius klausimus, tokius, kaip "ar mokinys baigia gimnaziją, jei mokosi pagal IP?" Ir eikit šnekėtis, nelaukdama galutinių PPT išvadų, negaiškit laiko. Pasižvalgykit ir į mokyklas prie namų, taip pat aiškinkitės, kokią pagalbą ir kokia forma galima gauti.
Manau, kad reikia nenuvertint vaiko ir kilstelt kartelę aukščiau. Jei tikrai vaikas neįveiks BP, tada galima pritaikyti ar individualizuoti tą programą.
QUOTE(klopedija @ 2016 02 28, 11:03)
. Jei tikrai vaikas neįveiks BP, tada galima pritaikyti ar individualizuoti tą programą.
būtent - kam sukelti problemą iš anksto, kol dar nežinai, ar ji bus, ir viską tik pagilinti? programą gali individualizuot bet kada, pvz. pas mus prailgintoj būna mergytė dauniukė - saulės spinduliukė, tai jai individualizavo tik antroj klasėj. na, bet taip gi tikrai geriau. maža ką, būna dauniukų ir kelias klases ištempiančių...
o čia aš kaip suprantu, jei ką - Bramune, kalbama tik apie kalbos vėlavimą?
bet prie visų klausimų ir pan, liko pusmetis - dirbkit juodai ant akademinių dalykų su vaiku. vėluojančios kalbos personoms labai svarbu kažkur būti ne gale , o prieky. tai jei vaikas pvz. išmoks laisvai skaityti, o per pusmetį juodai dirbant, tas įmanoma - tai jis tikrai jausis ten neblogai, nes skaitys ne visi, ir jei kur atsiliks atsakinėjime žodžiu ar rašyme - ne taip jausis.
Papildyta:
aš kodėl pastoviai klausinėjau apie tą perėjimą iš "logopedinės" klasės į normalią.
ačiū, Klopedija, gavau trūkstamą detalę, dabar galiu pasakyti savo mintį.
tėvams yra testas, jei jie suvokia žiūrėdami į savo vaiką, kad jokių šansų pakliuvus į logopedinę jam nėra pereit į bendro lavinimo klasę - ir kad užtikrintai jis niekada niekur neįstos, nes problemos išties didelės, ir bet koks kitoks mąstymas - saviapgaulė, tada taip, į tą klasę, vis geriau nei į išvis spec. mokyklą.
bet jei kažkur pasąmonėj kirba, na, jam gal per anksti, kol kas gal atsilieka, bet paskui bus geriau, todėl gal geriau iš pradžių palengvinti, o kai jau pasivys - pereisim į bendro lavinimo - tada visos logopedinės yra forbidden griežtai, nes vaikui padarysit papildomų sunkumų. gal jis pvz. įveiktų bendro lavinimo gal ne pirmūnuose ėjęs ten nuo pradžių, bet jau niekas negarantuoja kad atėjęs iš IP jis tai galės padaryti + ant jo bus tos klasės dėmė, Lietuva maža, visi žinos iš kur jis atėjo ir žiūrės atitinkamai. nebent miestą keist, ir tai pralįs kur nors. galėčiau čia vynioti į vatą, bet kam? ką tas gero duos? na yra taip.