Sveiki. Kadangi matau, kad yra logopedžių, norėjau paklausti. Vaikui (berniukui) 3 m. Kalba - mama, tėti, ne, ate, nenoriu, noriu, apčy, opa, niam niam, ačiū, kaka (kakava - šuns vardas, visi kiti gyvūnai irgi kaka), tu tu, brrr, oi. Kalba garsų kratiniu, intonacija yra (mama, tėti, .......?!). Taip kalba kažkur nuo 2,5 m. Paprastas buitines komandas supranta. Lanko nuo 2 metų darželį (įprastinį). Taip pat nuo 2 metų einame į RC, iš pradžių kaip ir negąsdino. Šiuo metu diferencijuoja tarp autizmo ir mišraus raidos sutrikimo. Vertina, kad kalbos nėra. Na, bet ar tikrai jos nėra? Jis kaip ir šneka, kaip ir kreipiasi tuo garsų kratiniu. Ar kalba gali būti laikomi tik tie keli suprantami žodžiai? Kalbą pagal DISC vertina 13-16 mėn. Plius, laikas nuo laiko jis pasako normalių žodžių-sakinių, kurių niekad nepakartoja (kas tai - echolalijos?)...duok ranką, noriu banano, močiutė, labas, kaka eina, noriu ant puodo, atsiprašau...
Ar dirba su juo logopede? Daznai garsu neištarimas yra kalbos padargu bedos (per didelis, per mazas tonusas, plius ir kiti neurologiniai dalykai gali būt).
Svarbiausia yra, kad jums pasakytu logopedas, kokios bedos, ka reikia daryti tiek logopedui, tiek jums, jei galite vaikui padeti namie mokytis, istarti, nes kalbos nebuvimas, reiskia ir emociju isreiskimo mazejimas, kas kuo toliau su amziums tuo labiau sunkins situacija, nes kuno kalbos neuzteks save išeikšti, parodyti, kaip jauciasi, ko nori ir t.t. I diagnozes dabar nesigilinkite, jos jus tik skaudins (mano sunui irgi ta pati klijavo ir nieko nepriklijavo, kas is to, kad priklijuoja) svarbu, kad butu pagalba ir galimybes vaikui mokytis, ir gyventi su itais vaikais, jums ir seimai augonti ir lavinti vaika, nes turint "kitoki" vaika visada sunku musu visuomeneje.
Ačiū už atsakymą. Bet garsus jis kaip ir ištaria, išskyrus š,č,ž (ačiū skamba kaip atsiu), tai imu irgi galvoti, kad sisteminė kalbos suvokimo ir "gamybos" klaida (autizmas ar pan.). Logopedė dirba daržely (nuo tada, kai suėjo 3), nuo 2 metų epizodiškai dirba RC, pas privačią laukiam eilės (jau 2 mėn.), dar buvom kelis kartus poliklinikoje, iškėliau logopedei tą klausimą, gavau atsakymą - "tai raida bendrai sulėtėjusi"... Pernai buvom konsultacijai pas privatų logopedą (pasakė vaikščioti su šlepetėmis, kinezi, masažą, nes pečių juosta įtempta. Gal ir nieko idėja, bet aš ypatingai įtemptų raumenų ten nematau...masažą bandėm, po dviejų kartų nebeprisileido, kinezi bandysiu dabar mokamai poliklinikoje, tiesiog bendrai, manau, nepakenks). Kalbėti su vaiku - komentuoju, skaitau, nors nesiklauso - garsažodžiai atsirado tik dabar...ir nors karvytė mū mū nuo 2 metų, ji vis dar ne mū mū. Tai dabar liko tik viltis, kad sulaukus privat.logopedės, ji po kelių mėnesių pateiks kokių įžvalgų. Dar kiek džiugesio teikia, kad pagaliau jis atkreipė dėmesį į knygas...anksčiau tiesiog plėšdavo iš rankų ir mesdavo.
Dar labai mąstau dėl spec.daržo. Kaip ir sutarėm su vyru, kad palauksim iki rudens. Kiti sako, kad geriau tarp neurotipinių vaikų... Į PPT pasirašiau sutikimą, tačiau suprantu, kad galutinis sprendimas bus mūsų. O šiaip negaliu vis dar susitaikyti ir baigti gedėti. Suprantu, kad neproduktyvu, bet nieko negaliu su savim padaryti.
***
Paprastas buitines komandas supranta.
***
laikas nuo laiko jis pasako normalių žodžių-sakinių, kurių niekad nepakartoja (kas tai - echolalijos?)
***
Žodinių nurodymų, paprastų komandų supratimas ir vykdymas šiame kalbos raidos etape galėtų būti kalbos ugdymo pagrindas.
***
Echolalija - kito žmogaus žodžių/frazių atkartojimas. Pvz., į klausimą "Ką šiandien valgei?" vaikas atkartoja tiksliai tą patį: "Ką šiandien valgei?" Arba "Ar nori eiti į lauką" - atkartoja tą patį ta pačia intonacija. Beje, echolalijų yra ne viena forma.
***
diagnozes dabar nesigilinkite, jos jus tik skaudins
O dar svarbiau - individualūs pokyčiai.
***
Diagnozės gali būti netikslios ir net visai neteisingos, laikui bėgant - problemos išnykti. Svarbiau orientuotis į konkrečią pagalbą vaikui.
Kokia turėtų būti pagalba? Sunku pasakyti, "nepačiupinėjus" vaiko.
***
Logopedė dirba daržely (nuo tada, kai suėjo 3), nuo 2 metų epizodiškai dirba RC, pas privačią laukiam eilės (jau 2 mėn.), dar buvom kelis kartus poliklinikoje, (...) Pernai buvom konsultacijai pas privatų logopedą
***
Kalbėti su vaiku - komentuoju, skaitau, nors nesiklauso (...) Dar kiek džiugesio teikia, kad pagaliau jis atkreipė dėmesį į knygas...anksčiau tiesiog plėšdavo iš rankų ir mesdavo.
***
Pradžioje pravartu įsiklausyti ir išanalizuoti įvairias nuomones, bet, laikui bėgant, specialistų kaita gali būti visiškai nepageidaujama.
***
Labai gerai darote.
Kad klausytųsi, tekstas, kurį vaikui skaitote, turi būti konkretus, paprastas ir suprantamas.
Anksčiau, manyčiau, jis nesuprasdavo informacijos, kurią išgirsta, todėl jį erzindavo kaip triukšmas gatvėje.
Pagal dabartinius įstatymus tik tirintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymo/-si poreikių nukreipiami į specialiąsias ugdymo įstaigas.
Papildyta:
P.s. Citavau nelabai atidžiai, persiprašau, jei bus netikslumų.
As labai suprantu, ir turiu pasakyti, kad tas "gedejimas" niekada ir nepraeis (maniskiui 19, as matau jo pazanga, matau, kiek jis sugebejo uzaugti, susitvarkyti ir vis tiek, jis visai kitoks nei jo bendraamziai, vietomis jis yra 100kart geresnis, vietomis, jis tiesiog va toks, koks yra, kitoks), nes jei matysite, lyginsite kaip kiti vaikai kalba, elgiasi, ka jie geba, visada skaudes matant skirtumus. Taip pat visuomene pas mus vis dar ismeta tuos kurie yra kitokie ir turi kitokius vaikus. Svarbu, kad gedejimas netrukdytu jums ir vaikui eiti i prieki ieskoti butu kaip pamazinti kalbos, elgesio sunkumus.
Kaip jis reaguoja i muzika? Muzikos terapija, dainavimas labai daug galetu padeti.
Del padidejusio tonuso peciu juostoje, jus galit nematyti, bet tas uzsitempimas gali buti ir paskui kakle, ir kalbos padarguose. Mes bendrai gimstame isitempe, ir turim ismokti atsipalaiduoti, nebent atvirkciai yra nepakankamas raumenu tonusas, tada reikia vystyti raumenukus.
Sunaus peciu juostos padidejusi, ir preso pamazejusi tonusa suvokiau tik pamacius, kaip jis grojo smuiku, iki tol net mintis nekilo, kad taip gali but.
Zodziu, man kai labai sunku, as tiesiog pagalvoju, kad esu ne viena ir pasidaro lengviau
Dėl raumenų - jeigu yra problemų, tai labiau į žemesnio tonuso pusę - nuo gimimo buvo "glebesnis", silpnai rėmėsi rankomis, nešliaužė, neropojo, lankėm mankštas, masažus, baseiną (plius nuo 2 metų, kai jis kai kažką daro, išsižioja, lenda lauk liežuvis; galvojau apie dizartriją, bet tuos kelis žodžius taria gana švariai plius nėra seilėtekio). Aš pati norėčiau suvokti problemą, kad žinočiau, kuria kryptimi eiti. Šiandien ryte, beje, gavau dar vieną "įžvalgą" - kad tikriausiai visgi smegenų problema, ne artikuliacinio aparato (darželio logopedė), paskui labai aplinkui aiškino, kad tvarko popierius į PPT, ir "jums tikrai siūlys spec.darželį, bet aišku, jūsų teisė rinktis, bet ten daugiau pagalbos". Nežinau, kokius poreikius jam nustatys - kol kas kliūna kalba ir suvokimas, reakcija į vardą; stambioji motorika, higiena, savitarna maždaug gerai.
Mano planas šiai dienai yra kineziterapija + logopedai + namie pagal nuotaiką, kas tiks (šiandien, pavyzdžiui, karpėm ir klijavom). Dėl logopedų gausos - kol kas renku viską, ką galiu gauti nemokamai, laukiu eilėje privačiai. Paskui, kai matysiu, kas pasiteisina, tada apsiribosiu 1 (ar 2). Dėl muzikos terapijos - nėra jam ypatingo potraukio. Bandysiu vėl į Yamaha mokyklėlę nueiti (1,5 m amžiuje bandžiau, bet jis tiesiog kraustė lentynas, o ne domėjosi tuo, kas vyksta). Kitokios terapijos nežinau, ar Panevėžy yra.
Dėl specialistų ir diagnozių - norėčiau žinoti dėl autizmo. Tada gal ryžčiausi bandyti brangiai kainuojančią ABA terapiją.
Dar klausimas - gal jūs ar kažkas iš logopedų, dirbantis Kaune ar Vilniuje konsultuoja (būtent dėl problemų įvardijimo, ne dėl tęstinio darbo), galėčiau atvažiuoti keletą kartų (2-3). Vienintelę tokio tipo konsultaciją įmanomą Panevėžyje, jau gavau (aprašiau aukščiau), nelabai ji man padėjo.
O galbūt tiesiog reikia laukti ir niekas tiksliau nepasakys.
Bendrai apie raidą, artikuliaciją ir kalbos sutrikimus kažkiek išmanau pagal specialybę, nes dirbu neurologe (tiek, kad suaugusiųjų, ne vaikų).
ayame, stiprybės.
Artikuliacijos aparatas neveikia "savarankiškai", artikuliacijos raumenims (mimikos, liežuvio, gerklų (net balso klosčių), kvėpavimo aparato raumenis) impulsus siunčia CNS. Taigi, ką smegenys "pasako" artikuliacijos aparato raumenis, tą aparatas ir daro.
Iš konteksto numanau, kad dizartrija - reali diagnozė.
Konsultuokitės ne tik su logopedais, bet ir su kolegomis neurologais.
ayame, stiprybės.
Pagal diagnoze. jo tiesiog niekur neprieme, nes jau buvo 17, mokslas neprivalomas..vienintele iseitis buvo, ir tai prieme tik delto, kad nuo egzu atleistas