Ačiū už atsakymus .
Tikrai prieš metus atrodė viskas daug liūdniau. Žinoma, garsų tarimas gerėja labai pamažu, mums logopedė sakė, jog neturi jos liežuvis reikiamos įtampos jiems ištarti dar.
O sveika, MuseZuze. 😀
Na maniškės kalba tokia keista, na lyg ir į temą būna, bet tų kartojimų daug. Pvz. turim kieme draugą, tai ji vaikšto su juo ir vis sako : "Mano draugas- Mykolas". Ir taip daug kartų. Arba klausiu " nori arbatos?". Sako " noriu arbatos". "Eisim namo?" klausiu. Sako "eisim namo". "Patiko daržely?" Atsakys " patiko darzely."
Kas ją mažai mato, atrodo kalba sąmoningai, bet aš manau kartais nė nesupranta, tik išmoko taip atsakyti." Koks tavo vardas? "- atsakys. Bet, kai klausia " savo vardą pasakysi?" Atsakymas būna " vardą pasakysi".
Žinoma, matau, progresas yra. Ir prisimenu ją 16men, ji nė nežinojo, kur mama, tėtis, lempa. Kauno klinikose mums net neprigirdėjimą 40db diagnozavo ir pasiūlė klausos aparatus, taip ji į kalbą nereagavo. Gerai, kad suabejojusi tyrimu, pasidariau išsamesnį Santariškėse. Ir jų jai nedėjau.
Na viliuosi, gerėjant kalbos supratimui, darysis natūralesnė ir jos kalba. Tik kažkaip niekaip negaliu atsipalaiduoti, vis ją stebiu, lyginu su kitais.
Sveiki. Mano berniukui tik ką suėjo 4 m. Vaikštom privačiai pas logopedę ir ergoterapeutę. Prieš metus stojom į eilę VRC. Daugiau mano iniciatyva nes buvo labai neramu dėl minimalios kalbos. Šiuo metu matau kad kažkoks lūžis vyksta. Kartoja žodžius sako kai kuriuos žodžių junginius iš 3 žodžių. Pvz "mama ateik čia". Visgi priėjo eilė į VRC stacionarą. Bijau eiti kad nepripaišytų kokių nebūtų diagnozių nes visgi nuo to laiko vaikas labai patobulėjo. Šiaip į emocijas reaguoja, paliepimus vykdo, viską suvokia kas sakoma, ir žodžių matosi galvoje turi tik kad nelabai juos vartoja. Eisim į tą VRC bet labai pergyvenu. Pasidalinkit kaip ten viskas vyksta, iki kada ten užsiėmimai būna (mes iš Vilniaus tad po užsiėmimų vyktume namo)? Ar būtinai užsiėmimuose turi būti mama (pas logopedę vaikas dirba vienas, su manim šalia nieko nedarydavo)?
Sveikos, mamos. Seniai jau nebuvau užsukus į šį forumą, bet kadangi savo jėgomis vis niekaip nepavyksta įveikti problemų ir rasti sprendimo būdus, noriu su jumis pasitarti. Su kalbos neišsivystymo problema kovojame jau seniai. Vaikas auga, pradėjo lankyti mokyklą ir problemos dar labiau išryškėjo. Paskutinis kelis metus į jokias įstaigas nesikreipėme, bandėme tvarkytis savarankiškai (privatūs logopedo pamokos, užsiėmimai namuose), bet deja... pagalbos reikia daug rimtesnės. Po pirmos klasės mokykloje vaikas labai silpnai skaito, atitinkamai ir su rašymu didelės problemos, kadangi turi nemažas problemas su kalba (ir garsų tarimas ir minčių dėstymas) sunkiai ir su bendraamžiais sekasi bendrauti, lėčiau ir informaciją įsisavina, vaikas suvokia savo problemas ir užsiskleidžia ir to pasekoje emocinės-psichologinės problemos. Matome, kad patys tikrai nesusitvarkome ir galvoju, kad reikia sudaryti pagalbos vaikui veiksmų planą, kad netaptų visišku atsilikėliu. Pirma mintis, kad būtinai reikia rasti žmogų, pradinių klasių mokytoją ar spec. pedagogą, kuris padėtų įsisavinti mokyklos programą, pasivyti klasės draugus, paruošti namų darbus, nes individualūs užsiėmimai jam būtini. Gal kas pažįstate ir galėtumėte rekomenduoti tokį žmogų Vilniuje (rusakalbį)? Kitas žingsnis, jau šiais metais vėl keliausime į PPT, darželyje turėjome pažymą dėl vidutinių poreikių būtent dėl kalbos, bet klausimas ar jie vėl tik nustatys vaiko poreikius ir išduos pažymą ar gali realiai nukreipti ir patarti, kur ieškoti pagalbos? Kitas žingsnis galvoju vėl keliauti į VRC. Jūsų manymu, ar verta? Ar verta daryti intelekto testą ir kaip iš jų išreikalauti pilno vaiko ištyrimo ir realios pagalboos, gal net medikamentinio gydymo? Iki šiol ten susidūrėme su paviršutinišku požiūriu ir realios pagalbos nelabai pavyko gauti. Gal nemoku išreikalauti? Kaip su jais kalbėtis? Pasidalinkite savo patirtimi ką darote ar darėte, jei kas turi panašią patirtį.