Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 20

QUOTE(Alchemie @ 2017 09 22, 14:08)
Musu zodziai ilgi, junginiai priebalsiu kartais tikrai sunkiai istariami (na ne cekiskis lenkiski, bet).
Anglu kalbos burelis neuzgos lietuviu kalbos (1 ar 2 kartai per savaite), angliskus zodelius tarti lengviau, truputi kitokios raidziu kombinacijos tariant, is kitor puses jei yra kalbos padargu bedu, tai irgi lavnimas ju, tariant kitaip garsus.
Mano sunus jau 17 metu, vis dar klaidos linksniu, skaiciu, giminiu derinimo, angliskai to viso nera jokiu bedu, kalba puikiai, lyg anglas ismokes lietuviu su klaidom. Taigi lietuviu kalbos sistemos bedu kitos kalbos mokymusi nepasunkinsit, nes anglu visai kita kalbos sistema, zodziu sudarymo sistema.
Del logopedo dabar nelabai ka galeciau patarti  unsure.gif


Ačiū. Aš leidžiu vaikui žiūrėt filmukus anglų k., tai kai pasakau logopedem, su kuriom teko susidurt, ar gyd., tai vis barasi, kad turbūt dėl to ir "stringa" lietuvių k. Nors šiaip visi tik ir kalba medijoje, kad ankstyvas užsienio kalbų okymasis labai gerai. Tad ir pasimečiau, kaip čia yra.
Atsakyti
Anglu kalbos pamokos uzima nedau laiko vaiko veikloje, t.y. negozia lietuviu kalbos, filmukai uzima daugiau demesio. Mano vaikai ismoko kalbeti angliskai is edukaciniu flmuku, kuriuos as kryptingai leidau ziureti, taciau, taip, vaikui su kalbos raidos sunkumais, turetu buti geriau filmukai lietuviskai, arba tada daug skaitymo balsu, dainavimo lietuviskai, ir filmuku kiekis labai ribotas, nes vaikai kartoja, mokosi is to ka girdi, kaupiasi zodynas, garsu girdejimas, turetumet susidaryti grafika, kiek mato tu filmuku ita kalba, ir kiek yra skaitoma kartu knygeliu, dainuojama kartu, kad siuo atveju lietuviu kalba butu dominuojanti tokio tipo demesio veikloje
Atsakyti
QUOTE(Alchemie @ 2017 09 22, 20:44)
Anglu kalbos pamokos uzima nedau laiko vaiko veikloje, t.y. negozia lietuviu kalbos, filmukai uzima daugiau demesio. Mano vaikai ismoko kalbeti angliskai is edukaciniu flmuku, kuriuos as kryptingai leidau ziureti, taciau, taip, vaikui su kalbos raidos sunkumais, turetu buti geriau filmukai lietuviskai
Būtų gerai, kad visi tėvai taip atsakingai ugdytų savo vaikus.
Deja, ilgalaikė praktika kitokia... unsure.gif Ne be reikalo konkrečių specialistų nuomonė skiriasi nuo abstrakčių medijų.

Zyzliuke, keblu patarinėti, "nepačiupinėjus" vaiko. Jei specialistai įtaria, kad vaikas turi girdimojo suvokimo problemų, geriau apsiriboti "siauresne specializacija", t.y., gimtąja kalba. Ypač, jei šeimos ateitį planuojate Lietuvoje.
Atsakyti

Zyzliuke, keblu patarinėti, "nepačiupinėjus" vaiko. Jei specialistai įtaria, kad vaikas turi girdimojo suvokimo problemų, geriau apsiriboti "siauresne specializacija", t.y., gimtąja kalba. Ypač, jei šeimos ateitį planuojate Lietuvoje.
[/quote]

Ačiū atsakiusiems. Taip, buvo nustatytas fonemine klausos sutrikimas, nors dabar jau daug geriau. Ar tai reiškia, kad su visom užzsienio kalbom bus sunku. Ar reiktų palaukti, kol "aptvarkysim logopedines bėdas" ir tada "griebti užsienio kalbas", juk be jų niekur šiais laikais, privalu mokėt bent 2.
Atsakyti
Taip sutvarkykite lietuviu kalba, kad ji suprastu kiti, nes mokykloje bus suku rasyti, jei negirdes garsu. Net ir vaikai be kalbos bedu raso su daug klaidu, nes neisgirsta priebalsiu , man sunus pvz. rase pradzioje is viso be balsiu unsure.gif fonemine klausa tvarkykit, filmku galit leisti paziureti, teminiu sakysim kas diena po 10 min. Vaikas ismoks, is vaizdo (maniskei labai tiko Baby TV kur eina temos spalvos, formos ir kt. dalykai), kaupsis pasyvus zodynas kitos kalbos, bandys isgirsti ir kitos kalbos garsus, bet lietuviu kalba lavinkit kiek imanoma stipriau 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Zyzliuke @ 2017 09 24, 15:19)
Ar tai reiškia, kad su visom užzsienio kalbom bus sunku.
***
Ar reiktų palaukti, kol "aptvarkysim logopedines bėdas" ir tada "griebti užsienio kalbas"
Nebūtinai. Alchemie jau minėjo, kad anglų kalbą vaikai įvaldo nesunkiai. Tą pastebiu ir aš: gimtąja kalba vaikas minties nesurezga, angliškai "pavaro". doh.gif Nors... pasitaiko visko.
***
Nuo antros klasės nori-nenori teks mokytis anglų k., privaloma pagal bendrąsias programas. Iki tol bendrom vaiko-logopedo-šeimos jėgom gerokai pasitempsit. mirksiukas.gif
Atsakyti

Laba diena, 

nežinau, kiek šis forumas gyvas. Aptikau jį benaršydama internete. Matau, kad čia yra ir profesionalų, galbūt galės kas pakomentuoti mano sūnaus situaciją. 

Vaikui šiuo metu yra 3,5 metų. Lanko darželį. 

Pirmieji metai lopšelyje buvo labai labai sunkūs. Vaikas, galima sakyti, nepritapo, nuolat verkė. Auklėtojos skundėsi, kad nepavyksta jo nuraminti, kad sunku jį sudominti. Visokių kraštutinių minčių buvo: kad gal reikia keisti darželį, tačiau padaryti tai ne taip ir paprasta, pačios žinot, kaip gauti nelengva (gyvename Klaipėdoje), kartais galvodavau net mesti darbą. Visur kitur vaikui sekėsi gerai: namie, viešose vietose, tik vis stebėjausi, kad jis nėra tas drąsusis berniukas, kuris eis į būrį vaikų. Gimtadieniuose įsidrasina vos ne tuomet, kai "balius baigtas", kokios bendros veiklos, animatoriai - neįdomu. Smagiau su vaikais paskui pašokinėti, pačiuožinėti. 

Galvojau, kad tiesiog toks tipas vaiko, nemėgsta kompanijų...

Atėjo pavasaris, sūnus ėmė sakyti, kad jau patinka darželyje, kad smagu. Jis geba dėlioti sakinius, net ir tokius: "Mama, pasidėk kavą, eik paprašyti tėčio saldainio". arba "Mama, eik pažiūrėk į veidrodį: kokia graži!"

Auklėtojos tik priekaištavo, kad jis beveik trimetis, bet stokoja savarankiškumo. Tingi rengtis, tualeto reikalai pagal normas, bet atseit nekomunikabilus, sunkiai įsijungia į veiklas. 

Lankėmės pas psichologę, bandžiau jos atsargiai paklausti: gal man nerimauti, gal jis turi autizmo požymių? Ji mane ramino, kad yra dirbusi ne su vienu autistu vaiku ir žino, kaip jie elgiasi... Jis lengvai bendravo su ja, tiesa, turi dėmesio sutelkimo problemų. Blaškosi ir blaškosi: pradeda vieną žaidimą, puola prie kito, nesusitelkia. Tuo metu pradėjau lauktis antrojo vaikelio. Psichologė tikino, kad vaiko nerimastingumas gali būti dėl to, jog jaučia mamos pokyčius. 

Nurimau... Tiesa, atsirado jo keistas įprotys vis čiupti ausis. Neurologė tai priskyrė nerviniam tikui. Kaip jo atsikratyti: nepasakė, patarė pagerti "Sedalia".

Tada atėjo vasara: mes labai daug laiko leidome su vaiku. Užsiėmimai, dviratukai, išvykos, grynas oras. Taip, ožiukų jis turi kaip ir kiekvienas trimetis. Aš jau nebedirbau, tai maksimaliai skyriau jam laiko. Stebėjau, kaip aikštelėse jam vis norisi draugijos kitų vaikų. Plėtėsi žodynas. 

Rugsėjį pakeitemė darželį: gavome prie pat namų. Pagalvojau, kad bus labai patogu pasiimti jį, galėsiu atvažiuoti su vežimuku. 

Vaikas į tą darželį labai norėjo. Vis sakydavo: "Važiuosime į kitą darželį". Suprask: tą naują. Vyrui juokiausi, kad vaikui nereikia nė atsisveikinti. Bėga į grupę.

Auklėtojų vis klausdavo, kaip jam sekas. Jos net turėdavo pasižiūrėti, kuris čia tas mano vaikas. Niekuom nesiskyrė. 

Spalį gimė broliukas, Tuo metu dydysis sirguliavo, į darželį nėjo, savaitę buvo su močiute. 

Kai grįžau iš ligoninės tarsi nepažinau jo: blaškėsi po namus lyg neradęs vietos. Bėgo iš vienos vietos į kitą. Lyg kitas vaikas, Prireikė poros dienų, kad tas blaškymasis išnyktų. 

Pagalvojau, kad darželis ir grįžimas į ritmą jam padės. 

Tačiau... prasidėjo ašaros darželyje, nebenori ten būti. Auklėtojos ėmė skųstis, kad nesugeba jo nuraminti, kad nesusitelkia ties užduotimis, nedaro, ką kiti vaikai daro, eina į šoną. Visiškai nesusikoncentruoja. 

Tuo metu neurologė davė siuntimą į ankstyvosios reabilitacijos centrą konsultacijai. Sūnus daug kalba - aš viską suprantu. tačiau auklėtojos aiškina, kad nesupranta ką sako, nes kalba tyliai, nedrąsiai, vengia akių kontakto. 

kokie jo kalbėjimo įpatumai:

-lopšelyje (2,5 m maždaug) auklėtojos pareiškė, kad jis "nekalba, tik kartoja, ką sakai". pvz. "parodyk kas čia yra". jis: "kas čia yra". ir pan. Darželio logopedės užklausiau, kas galėtų būti. Ji pasakė, kad labai svarbu stebėti, ar vaikas suvokia kalbą, t.y. prasmę, kaip jis valdo ją. Kad dalis vaikų kartodami mokosi. Bet jis suvokia kalbą! Jis gali puikiausiai pasakyti, ko nori, megzti dialogą buitinį. 

-kartojimas baigėsi. Net nepastebėjau kaip jis išnyko. 

-turi tam tikras frazes, kurias mėgsta vis įterpti. Pavyzdžiui: "nieko tokio, galima sutaisyti" (kažkada sulūžo jo mėgstamas žaislas, tėtis jį taip ramino). Dažniausiai ta frazė būna į temą. Pavyzdžiui, nukrenta koks indas. Kartais kaip kos priežodis. 

-save vis dare mėgsta vadinti trečiuoju asmeniu. Pavyzdžiui: "E... nenori į darželį". Tačiau vis dažniau atsiranda "aš noriu sysiuko". "Mama, atnešk man..." Kitų įvardžių nemaišo. Tačiau! Aš pastebėjau, kad mes patys su vyru jį lyg taip išmokėm. klausiam: "Ar E nori?" ir pan.  Dabar stengiamės sakyti: "E... ar tu nori?"

-vengia kalbėti apie tai, kas jam neįdomu. Pavyzdžiui, po darželio jis kalbinamas atkakliai tyli arba nukreipia kalbą: "noriu atsigerti vandenuko".

Taigi, nuėjom į raidos centrą. Po pirminės apžiūros gydytojoms net pasirodė, kad logopedo nereikia. Patarė lankyti ergoterapijos kursus. Dar suorganizuos susitikimą su psichologu. 

Per ergoterapijos kursus pamačiau pati kaip jis blaškosi atlikdamas užduotis: sukiojasi, malasi kėdėje. turi vis raginti užbaigti, ką pradėjęs. Ir kartu silpnai išvystyta jo smulkioji motorika. Nors dėlioja lego (duplo), tačiau smulkias detales sunkokai sugraibo, kokią sagą užsegti sunkiai sekas. 

Stengiuosi kuo daugiau su juo dirbti. Buvo kurį laiką palepęs, tingėdavo pats valgyti, tai aš jį pati pamaitindavau norėdama, kad neliktų alkanas. O dar ir apetitas buvo dingęs. Tačiau išgirdusi auklėtojų priekaištus nustojau jį maitinusi ir - eureka - pats gražiausiai pavalgo šakute. Aišku, ilgokai, bet suvalgo, kas padėta. 

Raginame pačiam vis rengtis. apatinius, kelnes apsimauna, nusimauna. maikutę nusimauna, apsimaudamas susivelia rankomis. 

Kodėl čia rašau? Šiandien pati vežiau vaiką į darželį. Buvo puikios nuotaikos. Tačiau ten nuvykus labai susigraudino ir liko isteriškai verkdamas. 

Man iš karto negatyvūs prisiminimai iš ano daržo. 

Kartais raminu save, kad viskas gerai. Tačiau kartais apima toks nerimas: puolu skaityti daug tekstų ir imu taikyti savo vaikui. Ir vis bijau pagalvoti apie baisiausia...

Atsakyti
QUOTE(Aurellia @ 2017 11 06, 10:15)
Ir vis bijau pagalvoti apie baisiausia...
O kas, Jūsų manymu, yra baisiausia? hmm.gif

Iš konteksto numanau, kad vaikas kalbos problemų neturi. Jam baisiausia - netekti mamos! Baimė, nerimas, panika... Nėr mamos! Tai trukdo adaptuotis naujose situacijose, susikaupti, bendrauti su naujais=svetimais žmonėmis, kurie "atima mamą".

Čia mano "neakivaizdinė" nuomonė. Reikėtų "atakuoti" psichologus, kad padėtų ne tik vaikui, bet ir visai šeimai, sprendžiant pokyčių problemas.
Atsakyti
Nenoriu lyginti vaiku, bet mano patirti tokia, ir ptvirtinanti Klopedijos komentara. Sunus nesirengdavo iki 3 klases pats. As ji turedavau aprengti. Kol dar buvo darzelyje pergyvenau, kad jis nesavarankiskas ir neapsirengia pats, tik nusirengia, bet paklausus aukletojos sake, kad viska puikiai nusirengia, apsirengia ir dar kitiems padeda, faktas, kad mano rengimas buvo gyvybiskai svarbus demesys, buvimas, kontaktas su manim. Darzeli jis po siai dienai prisimena kaip kosmara. Paliktas pas mociute nakvoti (tai per jo gyvenima buvo kokius 3 kartus (dabar jam 17)) jis susikaupdavo laukimui mamos ir islaukdavo, o paskui budavo emocinis nutrukimas, nes pagaliau mama atejo, pasaulio saugumas atsirado.
Adaptacija atsiradus naujam seimos nariui yra didelis darbas, pirmiausia jums reiktu turet ritualu, kurie yra tik jusu, tai lengviausia padaryti su ejimu miegot, dantys, pasaka ir pan. jei yras kas pavaduoja prie mazylio. Toliau reiktu per savaite turet kazkokia veikla, kuri yra tik jusu dvieju (jei geras rysis su teciu, tokia pat veikla sugalvot), tada vaikui fiksuojasi, kad jam nereikia dalinti su kazkuo, mama vis dar yra jo mama.
Buvimas tarp vaiku jam sudetingas, greiciausiai jis nori valdyti situacija, kas kelia didele itampa, maniskiui labai padejo menu terapija, kai per daile piesia grupe, bet jie vienas kitam netrukdo, tiesa jusiskiui pagal amziu reiktu paieskoti, kas tktu, jei jis megsta piesti. Veikla tarp zmoniu padeda priparsti prie buvo tarp zmoniu.
As pradzioje sededavau uz duru, paskui sutardavom, kad jis pabuna pamoka, o po pamokos paimu, t.y. isbuna be mamos ten ta valandele, su kitais.
Siaip issifravimas, kad gimus broliui jus ji isvedet i darzeli, vaiko galvoja deliojasi, kad as nereikalingas, mane atiduoda svetimon vieton (dar viena adaptacija prie brolio gimimo), brolis dabar su mama. Gal iseitu jam pabut tik puse dienos, ne visas dienas
Atsakyti

Ačiū jums už tokį greitą atsakymą.

Aš sutikčiau, kad manos sūnaus raida kiek lėtesnė. Tačiau, kartais prisigalvoju, kad gal jam - autizmo spektro sutrikimas. Prisigalvoju, po to stebiu stebiu jį ir galvoju - ne, negali būti. Kad ir šiandien - vykom į ergoterapijos užsiėmimą. Gydytoja paprašė manęs pasėdėti už durų, ir jis puikiai susitvarkė su užduotimis. 

Taip, jis siaubingas maminukas. Aš labai laukiau šio vaiko, ilgai nepavyko susilaukti. O kai jau nuleidome rankas - pasirodė jis.  Ir aš taip jį prisirišau, niekam nepalikdavau. Nors gana anksti ėmiau dirbti, jis likdavo su močiute (2 dienas per savaitę) ir jiems sekėsi puikiai. Vyro mama yra kitas žmogus, kuriam galiu patikėti jo globą. 

Taigi pirmieji metai darželyje - košmaras! Galop ėmiau galvoti, kad gal auklėtojos jį skriaudžia. 

Ir kai šitame darželyje taip puikiai sekėsi, ėmiau galvoti, kad gal jau trimetis ir dėl to suvokimas kitas, o ir auklėtojos jaunos kita energija ir t.t.

O dabar vėl dūdos... :( nepavyksta nuraminti, o šiandien vyrui auklėtoja pasakė, kad turi vieną tokį vaiką darže, kurio niekaip neina nuraminti. 

Alchemie, skaičiau forumo ne vieną puslapį. Kas jūsų sūneliui buvo?

Atsakyti
Ne buvo, o yra. jam suletejas emocines raidos vystmasis, suletejes kalbos raidos vystymasis, plius disleksija ir disgrafija. Emocine raida po sia dienai atsilieka pora metu, tik kai vaikas yra 7 metu ir mokykloje jis elgias kap 5 yra tragedija, kai zmogui 17 ir elgias kaip 15, vis tiek paauglys, skirtumas mazesnis, ne taip apstebimas. O kalbos spec. poreikiai yra visam gyvenimui, delto visus tuos mtus, kiek cia sedziu dalinuosi keliais, kuriais ejau, nes pas mus nera lengvos pagalbos vaikui, jos kartais gai gauti, bet reik ieskoti mustis, dauzyti galva, jausti sirdimi, kas ir kaip galetu buti iseitis ir galimybe.
Ir dabar nors jis gimnazijoje su nuotoliniu mokymu, turiu sedeti ir apdet ruosti apmokas, abu su vyru dirbam korepetitoriais, kas diena bent 2-3 valandas as einu 11 klases kursa
Atsakyti

O šeimoje vienas vaikas?

Aš vis suku galvą, kaip jam padėti... Jis nėra tas vaikas, kur eis į būrį draugaut su vaikais. Kaip minėjau - sunkiai palaiko akių kontaktą. Lengviau dirbti jam su žmogumi "vienas su vienu". Kaip ir šiandien po ergoterapijos jį pagyrė... 

Bet kartu jaučiu, kad mesti darželį nebūtų geriausia išeitis, kad jam vis tik reikia kolektyvo ugdymuisi. Tik tos pastabos, kad "tokio vaiko dar neturėjo" mane labai skaudina... Ir imu galvoti: kodėl? Gal yra kažkas daugiau nei jautrumas padidintas?

Atsakyti