Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 20

QUOTE(Bramune @ 2016 02 26, 19:55)
Man sake PPT, kad yra logopedines klases.
Bramune, ar Jūs pasidomite informacija, kurią bruku, bandydama nukreipti į Kovo 11-sios mokyklą: http://www.kovo11.ka...e-pirmoku-klase

Iš pirmo žvilgsnio tarsi prieštarauju pati sau, sakydama, kad nėra logopedinių klasių. Formaliai galima atrasti, bet praktiškai tai yra specialiosios klasės, kur mokosi mokiniai su dideliais ir labai dideliais specialiaisiais poreikiais, t.y., turi ne tik kalbos, bet ir kitų dalykų mokymosi sutrikimų.
Tiesiog "logopedinė klasė" skamba gražiau nei "specialioji klasė". cool.gif
Atsakyti
to tak, kaip ir "vaikų raidos centras" skamba gražiau nei vaikų psichiatrijos ligoninė su konsultacine poliklinika.

nes tada visi ten veržiasi tirtis. ir anas išsilaiko vienaip ar kitaip. o vadinant tikruoju vardu - kiek veržtųsi?

niekad gyvenime nešautų galvon vaiką turintį TIK kalbos bėdų įgrūsti į logopedinę-specialiają klasę ar darželį.

bet kiekvienas renkasi pats.
Atsakyti
stripuli, ziurint kokios kalbos bedos ir kiek gilios...jei matai vaika ir nori jam padeti, pavadinimas tau nieko nereiskia, ziuri, kokia paslauga gausi ir kiek bus vaikui pagalbos, reikia aiskintis KOKIA PASLAUGA IR KAIP JI VEIKIA, o ne ziureti i pavadinima, kuris gali buti ir dangiskas palaiminimas vaikams
Atsakyti
QUOTE(stripulis @ 2016 02 27, 16:59)

niekad gyvenime nešautų galvon vaiką turintį TIK kalbos bėdų įgrūsti į logopedinę-specialiają klasę ar darželį.



nu jei vaikui butu sudetingas kalbos sutrikimas, o klaseje vaikai TIK su kalbos problemom - leisciau, bet deja uz tu kalbos problemu tikrai daznai slepias ir kiti sutrikimai... Tada jau vaikui, kuriam tik kalbos bedos ne kazkas... Nu dar ziureciau kolkio lygio tie vaikai susirinke... Nes buna ir gana stipriu klasiu/grupiu blush2.gif
Atsakyti
jei būtų klasė TIK su kalbos bėdom - tai pirmyn. bėda kad niekas negali užtikrintai pasakyti, kad tokia klasė kur nors egzistuotų. nes į ją patenka vaikai su rimtom bėdom, ko dėka standartinis mokymas nevyksta.

pas draugę klasėje yra VIENAS vaikas su rimtom bėdom, nes mokykla yra integruojanti vaikus į bendrą lavinimą. ir nors ten sėdi padėjėja, vaikas tiek suspėja prikrėsti, daužyti kitus vaikus, laužyti jų daiktus, neklausyti, vaikščioti per pamoką ir t. t. - kad mokslas gerokai apsisunkina.

dabar įsivaizduojam, kad tokie vaikai VISI. nu ok, kažkaip netyčia gal ten tokie ne visi, o kokie du TIK su kalbos bėdom. ir kas iš to išeina, blaiviai žiūrint?

ir jei tavo vaikui tos TIK kalbos bėdos baigsis, nes tarkim įsivaizduokim logopedė turės jam laiko, po taip pat tarkim jo negatyviai nepaveiks aplinka, kai jį supa labiau atsilikę vaikai už jį, tai ar galės jis iš tokios klasės, kur buvo dirbama sulėtintai, išeiti į "normalią" klasę ir netapti ten visišku atsilikėliu akademine prasme?

man atrodo, kad tada jau pasmerki vaiką TIK su kalbos bėdom likti tokioje klasėje amžiais ir nieko doro nepasiekti gyvenime (supaprastintai - negalėti dirbti "gero" darbo)
Papildyta:
QUOTE(Alchemie @ 2016 02 27, 18:18)
stripuli, ziurint kokios kalbos bedos ir kiek gilios...jei matai vaika ir nori jam padeti, pavadinimas tau nieko nereiskia, ziuri, kokia paslauga gausi ir kiek bus vaikui pagalbos, reikia aiskintis KOKIA PASLAUGA IR KAIP JI VEIKIA, o ne ziureti i pavadinima, kuris gali buti ir dangiskas palaiminimas vaikams

tam ir buvo pervadinta į vaiko raidos centrą, kad vaikai gautų pagalbą ten. nes dar kartą klausiu, kiek nekalbiukų būtų vedę savo vaikus į "vaikų psichiatrinę ligoninę su konsultacine poliklinika", kas ir yra vaiko raidos centras?

vėlgi tam ir pervadinta į "logopedinę" klasę, kad ten vestų vaikus, kuriem reikalinga pagalba, nes net jei yra rimtos bėdos, juk smagiau sakyti, kad mano vaikas lanko "logopedinę" klasę, nei "protiškai atsilikusių" klasę.

ir manau, kad toks pervadinimas yra geras iš esmės. nes sudaro tėvams papildomo jaukumo ir duoda drąsos kreiptis. bet jis nepakeičia turinio.
Papildyta:
pavadinimas man asmeniškai reiškia viską. nes aš galvoju ne tik "čia ir dabar", bet ir "vaiko ateitis".
todėl su giliom kalbos bėdom ėjau į privatą, o ne į psichiatrinę ligoninę su poliklinika.

va, draugė mėgino ar bent galvojo atidėti vaikui mokyklą. ir iš nežinojimo nudrožė pas vaikų PSICHIATRĘ kad ta ištirtų, ar mokyklai vaikas pasiruošęs. ne privačiai, poliklinikoje.

vakar pasakojo. psichiatrė baisiausiai apgailestavo, kad jos pas ją nuėjo. aimanavo, kad jai dabar teks įrašyti oficialiai, kad toks tai toks vaikas pas ją lankėsi. sakė, gerai, aš chimyčinsiu, kad jūs atėjot ten dėl kažkokio vaiko neklausymo, o ne dėl vaiko nebrandos mokyklai, nes tada man teks įrašyti, kad jūs turite psichiatrinę problemą ir vaikui tas ateity pakenks. bet sakė - daugiau nė kojos nekelkit pas mus, jei nenorite vaikui didelių problemų ateity, nes visur bus įrašai.
tai laimei pasisekė, psichiatrė buvo su sąžine, bet kažkokias problemas galimai jau savo vaikui užprogramavo. na, lyg į tokias vietas, kur įrašai kortelėje kenkia - vaikas kol kas nesiruošia (pvz. policija), bet gi niekad negali žinot.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo stripulis: 27 vasario 2016 - 17:30
O tai ko ejo pas psichiatre del mokyklos? Jie su svietimu nieko bendro neturi.
As nejau i VRC, ejau pagalbos i PPT, nors buvo ne tik kalbos bedos, kaip veliau issiaiskino irgi PPT, vaziavau VRC tada, kai maciau, kad emocinis brnadumas kelia bedu sociume.
kai reikejo, ejau i VRC pazymos namu mokymui, o ne pas poliklinikos psichiatre, kuri buvo tokia doh.gif ir nematau tame bedos.
Visdelto protiskai atsilikusiu vaiku klases paprastoje mokykloje nera, kol kas as mus tam atskiros mokyklos. Ir klase vaikams su spec. poreikiais kai pvz. inegruoti vaikai Vermes mokykloje yra ivairus, spec. poreikiai yra labai ivairus, judejimo ir kt. negalios, kalbos psec. poreikiu retas net pagalvoja apie tai, tipo, ka labai mikcioja?
Manau, kad svarbu nusitiekimas ir prasmes, ar isnakstiniu nusistatymu nusiteikimas einant i vien ar kita konsultacija. Beje, vaiku tik su kalbos bedom tikrai mazai
Atsakyti
ėjo, nes neapsišvietusi 4u.gif

Alchemie, bet pas tave lyg ir yra vaikiukas ne TIK su kalbos bėdom, tada ir reikalai kiti. kaip suprantu, dar ir su nuovargiu nuo kolektyvo ir pan? nors gal neteisingai įsigilinau. ir kaip suprantu, viskas po galvos traumos?
Nežinau, pas mane vaikas buvo tik su kalbos bėdom, pas draugę vaikas tik su kalbos bėdom, pas dar vieną irgi tik su kalbos bėdom... tai ar čia taip reta, kai iš trijų su kalbos bėdom žmonių man žinomų trys tik su kalbos bėdom. kitokių aplink neturiu, kad dar su kokiom būtų.
Papildyta:
nu va, pati neįsiskaičiau - sakai, kreipeisi, kai matei kad emocinis brandumas kelia problemų.

tai maniškei pvz. nekėlė. nors nešnekėjo , bet sugebėdavo sociume su belen kuo susiorganizuot kompaniją žestais ir t. t. kartais geriau už kalbančius. ir atsparumas visokiom negandom buvo labai aukštas. emociškai.

Atsakyti
As kreipiausi i PPT del kalbos, kai buvo 4 metuku, dirbom, po keliu metu pries mokykla padare Weksleri paaiskejo kitos bedos emocnio ir fizinio amziaus skirtumas apie 2 metus, kalbos is klausos suvokimo didelis skirtumas ir sunkumas palyginus su suvokimu is vaizdo (tuo tarpu vakas is klausos 6 metu ismokes anglu kalba laisvai ja kalbejo)doh.gif toliau dirbom su logopede, mokykloje spec. pedagoge integruotas mokymas, o i VRC kreipiausi po incidento mokykloje, kai jis nesuprato kito vaiko emociju ir nemokejo savu sutvarkyti, jam buvo 9 metai.As tikjausi, kad VRC man duos patarimu, kaip reikes tvarkytis, aiskinti, mokyti vaika, kad jis ismoktu su emocijom tvarkytis paauglystes metu. Diagnoze jam buvo unikumas doh.gif kaip dabar tvarkomes su emocijomis, koks santykis, yra tik seimos darbas, auklejimas ir buvimas kartu. Emociniu dideliu problemu neturim, isskyrus, kai vaika sutraumuoja svietimo sistema atimdama jam galimybe mokytis verysad.gif
Iki 7 metu as maniau, kad jam TIK kalbos bedos, del kuriu yra kitu nepatogumu su elgesiu, kuris tvarkesi didejant kalbos israiskai, disleksija prisidejo prie TIK kalbos bedos, bet tai didele ir sunki kalbos beda.
Dabar jam 16, emocijos, elgesys susitvarke, niveliavosi emocinio amziaus skirtumas, liko TIK kalbos bedos...bet su jomis jis negali mokytis be integruoto namu mokymo, klaseje labai sunku speti su kitais ir dirbti visa tai, kas reikalinga nurasymo nuo lentos, suvokimo is klausos.
taip,kad TIK kalbos bedos gali buti nuo greblavimo, R, sveplavimo, mikciojimo iki....
Patikek, aplinkui turiu daug vaiku, kurie turi dirbamu ir isugdomu kalbos bedu, bet dalis yra, tokiu, kuriems nesuteikia pagalbos laiku ir TIK kalbos beda tampa daug platesne verysad.gif
O kad TIK kalbos beda yra ne kazkas lengvai pakeiciamo...man rodo mano 12 metu mamos patirtis. Delto cia beveik tiek metu ir sedziu sitam forume unsure.gif
Per tiek metu deja, supratau, kad ne galvos trauma turejo toki keista sutrikimu spektra, o skiepai ir ju pasaliniai poveikiai..kuriuos jau dabar ne vienus metus bandom tvarkyti ir valyti organizma nuo sunkiuju metalu...
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Alchemie: 27 vasario 2016 - 19:57
QUOTE(stripulis @ 2016 02 27, 17:35)
(...)tam ir buvo pervadinta į vaiko raidos centrą, kad vaikai gautų pagalbą ten. nes dar kartą klausiu, kiek nekalbiukų būtų vedę savo vaikus į "vaikų psichiatrinę ligoninę su konsultacine poliklinika", kas ir yra vaiko raidos centras?

ir manau, kad toks pervadinimas yra geras iš esmės. nes sudaro tėvams papildomo jaukumo ir duoda drąsos kreiptis. bet jis nepakeičia turinio.

tai laimei pasisekė, psichiatrė buvo su sąžine, bet kažkokias problemas galimai jau savo vaikui užprogramavo. na, lyg į tokias vietas, kur įrašai kortelėje kenkia - vaikas kol kas nesiruošia (pvz. policija), bet gi niekad negali žinot.



Hmmmm..sukėlėt pamąstymų įvairiopų g.gif ...Kai gimsta sveikas vaikas, su 10/10 pgl apgar, ir viskas ok, bet kažkas raidoj ne taip - taigi reikia kažkam kažkur kažkada pasirodyt, kad objektyviai pasakytų iš šalies, kas tam vaikui galima yra ar nėra, o gal yra daugiau ne matosi - nes realiai, kad nekalba mato visi, o ar nėr dar kas prie to, reik jau kompetencijos, reik patirties, reik būt mačius tūkstančius tokių vaikų....

Nes: šeimos gydytojoms dažnai nepakanka kompetencijos, mūsiškė pvz visiškai nedarė problemų kad iki 2 m vaikas nė žodelio nepasakė. Nu...tai jei bijosi vilko, neisi į mišką; bet vaikas ir mama negaudama info nukentės dėl laiko praradimo. Nes esmė ne pavadinimas, esmė - negalia. Ir bijant pavadinimo galima prarast labai daug. Raidos centras - sąvoka platesnė, ankstyvosios reabilitacijos skyrius - ten ir kūdikius konsultuoja, kuriems gerokai per anksti kokioms nors psichiatrinėms įžvalgoms, psichiškai sveikus vaikus tik su judėjimo negalia, nes apima tiek konsultavimą dėl fizinės negalios - nes tai veikia ir psichiką, tiek dėl psichiatrinių, tiek apskritai tik elgesio problemų- tarkim, pykčio nevaldymo. Nežinau kaip ten su pavadinimo ir turinio evoliucija begant laikui buvo, bet patikinsiu, kad ten tikrai ne N Vilnia vaikams...kita vertus, ten medikai, PPT - pedagogai. Niekur privačiai netiria nekalbiuko tarkime tris savaites, kad pasakytų kodėl jis nekalba, ir tai jau medikų kompetencija, ne pedagogų, ypač ankstyvosios vaikystės laikotarpiu. Iš asmeninio patyrimo, man buvo labai naudinga, nors ir esu baigus senais laikais pedagoginį, gaut žinių apie savo vaiką iš psichologo, iš ergoterapeuto, logopedo - jų įžvalgas, spėjimus, patarimus, metodikas, galų gale netgi info apie žaisliukus - man kaip nepraktikuojančiai pedagogei tai buvo aukso vertės
info, nes turėdama nurodytą konkrečią informaciją apie konkretų savo vaiką jau pati žinojau ką ir kaip man daryti, kokius metodus taikyti - ačiū Dievui, kalbame, skaičiuojame, abėcėlę moką vaikis 4 neturėdamas, esu tikra, kad ir skaitys iki 5 gimtadienio - ką aš būčiau tokio pasiekus,....jei skaityčiau apie stebuklingas istorijas kaip 4metis ima ir prašneka kaip Jonas auksaburnis...? Stebuklai būna, nesakau, kad ne. Bet aš labiau tikiu darbu, pastangomis, meile savo vaikui...Čia visa tam rašau, kad pasiskaičiusios mamytės nepabijotų....kad kažkada vaiko raidos centras buvo ten prichiatrinė ligoninė...nu buvo, nu ir ką...į namus tas vrc neateis su savo siūlymais padėt. Gaila iš esmės, kad jis nelabai pasiekiamas tarkim, kitoj LR pusėj giliuose kaimuose gyvenančioms mamytėms...

Kita vertus, ten nemažai ir vaikų su kompleksinėm negaliom nuo pat gimimo. Būtų koks privatus atitikmuo, jaučiu atsirastų nemenka dalis su vidutinėm pajamom, kurie ten eitų išsitirt, nes stigmatizuoti dabar neišlenda iš pogrindžio belaukdami hipotetinio pagerėjimo, kas liūdesys.... Bet pas mus ne tai kad pačių įstaigų, bet ir ir tų pačių gerų specialistų stoka.

reziumuojant - visiška fignia tie pavadinimai, svarbu žinot, užimt aktyvią poziciją ir veikti padedant vaikui atsiskleist.


aciuks.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Violeta*: 27 vasario 2016 - 20:41
kaip sakau, dėl fignios - kaip kam. kiekvienas renkasi pats...

tik va su drauge durnai gavosi su tuo pasirinkimu. kur pas psichiatrę nukėblino. o reikėjo kur kitur kėblint arba tiesą sakant išvis niekur, nes dabar pati sako - dieve, jei būčiau vaiko neleidus į mokyklą šešiametės, kokia būtų nesąmonė ir siaubas (septyni suėjo gruodį). ten išvis problemų nėra, aukštas intelektas kaip nežinia kas prie visko, tik mama bėdavojo, kad vaikas "per mažas" ir "per jautrus", nors ir padidinto jautrumo ten nėra, tik iš mamos virvės vejamos...

nes kad rinktis, reikia žinoti visas puses, tuo ir gerai ši tema, kad visapusiškai parodo kad ir tą patį raidos centrą. pašneku aš iš vienos pusės, kitas žmogus iš kitos, trečias iš trečios - ir gali atlikti sąmoningą pasirinkimą. kaip norisi TAU.

Alchemie, neįsivaizduoju, ar ką nors šioje temoje dar randi sau naudingo, bet kad duodi nežmoniškai daug naudos čia esantiems, tai faktas. Ačiū tau už tai ir už jautrų pasakojimą apie jūsų bėdeles 4u.gif
Atsakyti
Tos "logopedinės" klasės, nors skamba gražiai, labai "slidžios". g.gif
Mano minėtoj mokykloj rašo, jog į logopedinę klasę priimami mokiniai, kuriems, cituoju: "Pedagoginės psichologinės tarnybos nustatyti dideli ir labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai."
Tai reiškia, kad:
PPT rekomenduoja individualizuotas programas (IP);
besimokantieji pagal IP nerašo jokių standartizuotų testų, privalomų besimokantiems pagal bendrąsias programas (BP);
mokinių pasiekimai vertinami kitaip, nei pagal BP;
mokiniai gauna kitokius pradinio, pagrindinio mokslo pažymėjimus, nei BP mokiniai;
IP mokiniai praranda šansą įstoti į gimazijas, įgyti vidurinį išsilavinimą ir gauti brandos atestatą;
tuo pačiu - jokio šanso įstoti į universitetą bei kolegiją;
o tai reiškia, kad, kaip tarybiniais laikais, po 8 klasių - į "profkę".

Jei vaikas tikrai labai ir labai negabus mokslams, jei turi rimtų mokymosi problemų, bet pajėgus įvaldyti kažkokį amatą - valio! pirmyn! Bala nematė tų "vidurinių" ir "atestatų"! irnesakyk.gif
Bet, jei vaikas nėra negabus visiškai?.. g.gif


Na, scenarijų galima prirašyti įvairių, tačiau, pagal dabar galiojančią teisinę bazę, būtent toks "logopedinių" klasių mokinių karjeros kelias.
Atsakyti
QUOTE(Alchemie @ 2016 02 27, 19:55)
Patikek, aplinkui turiu daug vaiku, kurie turi dirbamu ir isugdomu kalbos bedu, bet dalis yra, tokiu, kuriems nesuteikia pagalbos laiku ir TIK kalbos beda tampa daug platesne verysad.gif

O kad TIK kalbos beda yra ne kazkas lengvai pakeiciamo...man rodo mano 12 metu mamos patirtis. Delto cia beveik tiek metu ir sedziu sitam forume unsure.gif

Per tiek metu deja, supratau, kad ne galvos trauma turejo toki keista sutrikimu spektra, o skiepai ir ju pasaliniai poveikiai..kuriuos jau dabar ne vienus metus bandom tvarkyti ir valyti organizma nuo sunkiuju metalu...



apie tai ir šneku, kad reik veikti greitai ir ryžtingai - ieškot pagalbos...Man gaila dėl savo laukimo iki 2.5 m. Pasivijom bendraamžius, bet anie irgi nestovi vietoje, ir vėl vytis reikia, nes kalbame, tačiau derinimai visokie ir t.t....taigi tai tikrai ne kažkas lengvai pataisoma, nes kalba labai reikšminga ir kitose srityse...
dėl skiepo...aš labai linkus dėl savų bėdų kaltint MMR'ą. Apie ravakcinacijas net negalvoju.
Atsakyti