Taškiuk, džiaugiuosi dėl pasiekimų ir dėl to, kad pavyko pas ją "prasimušti".
Sveikinu už atkaklumą. Visada sakiau ir sakysiu, kad atkaklūs tėvai daro stebuklus.
Klopedija, Alchemie ir visos kitos, gal ir mums galėtumėte rekomenduoti specialistus ir ką daryti? Esu truputi pasimetus, nežinau nuo ko pradėt.
Situacija yra tokia: šeimoje dvikalbystė. Dukra iš pradžių lankė lenkų darželį, 5m. perėjo į lietuvių grupę. Dabar yra antrokė. Bet lietuvių kalbos žodynas yra skurdus. Labai sunkiai sekasi skaityti, įsiminti raides. Painioja d ir b, t ir n. Su dvibalsiais iš vis tragedija au rašo ou, negirdi i ar y, e ar ė. Rašydama praleidžia daug raidžių. Su logopede intensyviai dirba nuo 6m., kalbos defektus ištaisė greitai (vietoj s,š,č,ž sakė t raidę). Bet vat su rašymu per metus beveik nepasistūmėjo. Mokslo metu pabaigoje buvo PPT vertinimas, gavau neseniai išvadas, priskirti vidutiniai poreikiai.
Mokytoja sakė, kad vienas iš specialistų (logopedas, spec. pedagogas, soc. pedagogas) aplankys dukrą karta į 3 sav. (pvz. viena sav. logopedas, kita - spec. pedagogas, trečia - soc. pedagogas) ar taip yra normalu? Aš kažkaip įsivaizdavau, kad tos pagalbos iš mokyklos gausim daugiau.
Norėčiau pabandyti pakeist logopedę. Gal galit rekomenduoti Vilniuje?
Kokia dar pagalba galim suteikt?
Labai bijau ir pergyvenu, kad nebūtų patyčių klasėje.
ka soc. pedagogas siuo atveju pades, nezinau Klausimas, ar dirbs grupeje su kitais vaikais pas specialistus, ar individualiai? Siaip jei individualiai, gal galima tartis su specialistais, kad ja prijungtu i grupini darba su kitais panasiu sunkumu turinciais vaikais. deja bet pagalba teika ne mokykla, o valstybe, t.y. su vidutiniais poreikiais, anot valstybes, jums nedaug ir reikia pagalbos, sukites patys tokiems poreikiams skiriama maziau valandu, o jei specai dirba po puse etato..tai jie turi pilna kruvi ir daugiau negali vaikui skirti pagalbos gal as klstu, bet taip ismastau, kodel tiek mazai valandu skiriama Kokia logopede norit keisti? Rekomenduoti galima, ale ar pateksit reiktu ieskoti logopedo, kuris butent su tokiom bedom dirba Del patyciu prmiausiai negalvokit apie tai, nes jos gali atsirasti delto, kad klase nera komanda, jei vadovas klases moka suburti komanda, paaiskinti kiekvieno vaiko sunkumus, gerumus, patyciu nebus, o bus pagalba vienas kitam is vaiku. Kalbekites su mokytoja
ka soc. pedagogas siuo atveju pades, nezinau Klausimas, ar dirbs grupeje su kitais vaikais pas specialistus, ar individualiai? Siaip jei individualiai, gal galima tartis su specialistais, kad ja prijungtu i grupini darba su kitais panasiu sunkumu turinciais vaikais. deja bet pagalba teika ne mokykla, o valstybe, t.y. su vidutiniais poreikiais, anot valstybes, jums nedaug ir reikia pagalbos, sukites patys tokiems poreikiams skiriama maziau valandu, o jei specai dirba po puse etato..tai jie turi pilna kruvi ir daugiau negali vaikui skirti pagalbos gal as klstu, bet taip ismastau, kodel tiek mazai valandu skiriama
Kokia logopede norit keisti? Rekomenduoti galima, ale ar pateksit reiktu ieskoti logopedo, kuris butent su tokiom bedom dirba
Del patyciu prmiausiai negalvokit apie tai, nes jos gali atsirasti delto, kad klase nera komanda, jei vadovas klases moka suburti komanda, paaiskinti kiekvieno vaiko sunkumus, gerumus, patyciu nebus, o bus pagalba vienas kitam is vaiku. Kalbekites su mokytoja
Ačiū labai
Išvadose parašyta, kad soc. įgūdžiai silpnoki. Vengia priimti savarankiškus sprendimus. Dėl to paskirtas soc. pedagogas.
Dar tiksliai nežinau dėl specialistų, ar tai bus individualūs užsiėmimai ar ne.
Dėl logopedo, lankomės Santariškėse pas Eriką Jaruševičiūtę ir privačiai pas ją einam. Bet man susidarė įspūdis, kad ji nelabai turi patirties būtent dėl skaitymo/rašymo sunkumų. Dėl to norėčiau pabandyti kitą logopedą. Bet kad net neįsivaizduoju kur jo ieškot
Zinau, kad ji dirbo darzeliuose, del skaitymo rasymo..esme tokia, kad jei vaikas negirdi, zodynas siauras, tai rasyti ir skaityti irgi sunku, t.y. reikia plesti zodyna skaitant vaikui, bandant ismokti pasakoti, kas patiko, nepatiko, ka galvoja apie viena, kita dalyka, klausimas ar ner disleksijos? Daznai sprendimu priemimo problemos kyla delt, kad vaikas nesupranta ko norima is jo, kaip tai daroma, kas tai yra....bent jau is savo sunaus tai zinau, kad jei jam parodai, pademosntruoji, daug lengviau pasidaro suvokti, atlikti, sprendimai, kur reik pamastyti irgi visada buvo sudetinga vieta.
Zinau, kad ji dirbo darzeliuose, del skaitymo rasymo..esme tokia, kad jei vaikas negirdi, zodynas siauras, tai rasyti ir skaityti irgi sunku, t.y. reikia plesti zodyna skaitant vaikui, bandant ismokti pasakoti, kas patiko, nepatiko, ka galvoja apie viena, kita dalyka, klausimas ar ner disleksijos?
Daznai sprendimu priemimo problemos kyla delt, kad vaikas nesupranta ko norima is jo, kaip tai daroma, kas tai yra....bent jau is savo sunaus tai zinau, kad jei jam parodai, pademosntruoji, daug lengviau pasidaro suvokti, atlikti, sprendimai, kur reik pamastyti irgi visada buvo sudetinga vieta.
O kas nustato ar yra disleksija? Nes pagal visus pozymius sakyciau, kad butent ji ir yra. Neseniai buvom pas neurolege, tai sake, kad ji jokiu problemu nemato. Tikriausiai gimdimo metu buvo pazesta zieve (buvo ekstra CP). Dave siuntima pas reabilitologa. Nezinau, gal galetume ka nors padaryti, pas kokius spec. nors ir privaciai kreiptis. Kad tik to laiko negaist.
Nežinau ar sugebėsiu aiškiai parašyti ką pastebėjau su savo vaiku. Kai pradėjom ieškoti pagalbos dėl jo kalbos, aišku jis buvo ištestuotas visaip, visose sritys. Nerado jokių problemų tik fiziniame vystymesi. Visur kitur buvo mažesnės ar didesnės problemos: kognityvinės, kalbinės, socialinės ir t.t. Pradžioje labai nuliūdau. Aš mačiau tik kalboje problemas. Bet priėmiau pagalbą visur kur teikė. Kai jo kalba susitvarkė, kai jis pradėjo kalbėti (nesvarbu, kad dar kai kuriuos garsus reikia pašlifuoti), visos kitos sritys tuoj pat atsigavo ir buvo nuimti visos kitos pagalbos, liko tik logopedas, dirbantis su jo garsais. Aš jau žinojau, kad jis neturės jokių problemų, tik viena sritis mane dar šiek tiek neramino, tai jo socialinis bendravimas. Aš suburiau panašaus amžiaus vaikų mamų grupę ir kiekvieną antradienį vis eidavom į kitos mamos namus, kad vaikai per žaidimus socializuotusi, o kartu ir mes pasidalindavom savo mintimis. Maniškis visada pradžioje kampe pratupėdavo, paskui viskas normaliai. Jokių labas, ir kitų normalių socialiam bendravimui nebuvo ir tai mane neramino. Tačiau pastebėjau, kad su kito sūnaus draugais (jis 5 metais vyresnis) jis bendrauja be problemų, įsilieja puikiai ir jį priima gerai. Žodžiu, lyg kitas vaikas. Prieš 2 savaites pradėjo eiti į mokyklą, priešmokyklinė grupė. Aš buvau nustebinta visomis prasmėmis. Jis ne tik sveikinosi su kitais, bet buvo atidus visoms užduotimis, atliko viską iš eilės ir drąsiai nuėjo pas mokytoją pasakyti, kad jis jau viską atliko, paklausė ar visada bus taip smagu mokykloje. Ir vaikas kuris visai nenorėjo eiti į moyklą, į jokias grupines veikalas, su didžiausiu malonumu dabar eina į mokyklą, grįžęs tuoj pat papasakoja iki smulkmenų ką veikė, ko mokėsi, kas jam patiko, paaiškina rodydamas man ką jis darė mokykloje ir kas jam nesisekė, paprašo papildomų užduočių, kad galėtų geriau padaryti (jam nelabai sekasi rašyti, nesileido išmokomas kaip teisingai pieštuką laikyti). Žodžiu, esu iki ašarų džiaugsme.
Tai mano pastebėjimai tokie: * Kai kalba šlubuoja, tai šlubuoja ir vaiko pasitikėjimas savimi, todėl ir kitose srityse gali atrodyti, kad jis turi bėdų. * Ne visada buvimas savo amžiaus grupėje vaiką motyvuoja. Reikia stebėti kurioje amžiaus grupėje jaučiasi geriau. *Vaikai mus daug daugiau gerąja prasme nudžiugina, nei mes patys tikimės. *Neužsiciklinti ant vaiko bėdų, nes tai vaikui sukuria nepasitikėjimą savimi, stresą ir nemotyvuoja stengtis. *Jokiomis aplinkybėmis, niekada, net mintyse neleiskite savo vaiko lyginti su kitais, kaip kiti moka geriau už jūsų vaiką, vaikai jaučia tai daug daugiau nei mes galime įsivaizduoti. Geriausias mamos motyvavimo būdas, leisti vaikui suprasti aiškiai, kad jis yra ypatingas ir ieškoti to ypatingumo srities kartu.
Nuo pat pradžių pagalbos aš visais mano suvokiamais būdais rodžiau, kad su juo viskas gerai. Mes visi kažko nemokam ir mokomės. Jam reikia pasimokyti tarti garsus. Visada ką jis padarė gerai, rodžiau koks jis gabus (taip stiprinau jo pasitikėjimą savimi). Kai radau, kad jis skaito (jo nemokiau skaityti, jis skaityti pradėjo pirmiau nei kalbėti), tempiau namo knygutes apie tai kaip klaidos mus nuveda į naujus dalykus, naujus pažinimus, klaidos nėra blogai: kartais jos mums padeda suprasti ko dar nemokam, kartais jos mums parodo kas gaunasi netikėto ir naujo.
Sakyciau, kad disleksija geriausiai nustatytu pedagogas, kuris su vaiku dirba spec.pedagogas ir logopedas, kurie mato, kaip vyksta mkymosi ir skaitymo procesas, teksto suvokimas is rasto, is klausos. Tiesa as labai stebejausi, kad maniskis budamas 2 mokejo abecele, bet kai reikejo sujungti dvi raides, kai jam buvo 6 metai, atrode neiveikiama uzduotis, net galvojau, kad jis apsimetineja ir mane erzina, nes nenori tokios uzduoties atlikineti (cia buvo toks baisus suvokimas sau paciai kokias 2 min. kad pysktu ant vaiko delto, kas galbut jam yra labai sunku, o noriu pateisinti savo pykti tuo. jog tipo ji mane erzina ) isrysejo viskas pirmoje klaseje, kai mokytoja ismoke skaityti, bet pats skaitymo procesas ir liko tik jungimo lygmenyje, pradeda skaityti zodi MES-KE-RE, jis po pirmo skiemens jau spedavo, gal meska reikia daug popraktikos, kad akis ismoktu atpazinti raidziu junginius. Skaitoma uzdengiant virsutine ir apatine eilutes, nes disleksikams raides issilaksto, gali pradeti skaityti vienoje eiluteje puse zodzio jau kitoje baigs skaityti atidenginejamos raides skiemenimis is kaires i desine. Maniskis 10 klaseje jau nebe skemenuoja pagaliau
Sakyciau, kad disleksija geriausiai nustatytu pedagogas, kuris su vaiku dirba spec.pedagogas ir logopedas, kurie mato, kaip vyksta mkymosi ir skaitymo procesas, teksto suvokimas is rasto, is klausos.
Tiesa as labai stebejausi, kad maniskis budamas 2 mokejo abecele, bet kai reikejo sujungti dvi raides, kai jam buvo 6 metai, atrode neiveikiama uzduotis, net galvojau, kad jis apsimetineja ir mane erzina, nes nenori tokios uzduoties atlikineti (cia buvo toks baisus suvokimas sau paciai kokias 2 min. kad pysktu ant vaiko delto, kas galbut jam yra labai sunku, o noriu pateisinti savo pykti tuo. jog tipo ji mane erzina )
isrysejo viskas pirmoje klaseje, kai mokytoja ismoke skaityti, bet pats skaitymo procesas ir liko tik jungimo lygmenyje, pradeda skaityti zodi MES-KE-RE, jis po pirmo skiemens jau spedavo, gal meska reikia daug popraktikos, kad akis ismoktu atpazinti raidziu junginius. Skaitoma uzdengiant virsutine ir apatine eilutes, nes disleksikams raides issilaksto, gali pradeti skaityti vienoje eiluteje puse zodzio jau kitoje baigs skaityti atidenginejamos raides skiemenimis is kaires i desine. Maniskis 10 klaseje jau nebe skemenuoja pagaliau
Su eilutem beveik susitvarko. Retai jau pasiklista tarp ju. Bet jeigu teksta pameta, pati neras. Skaito skemenuojant, zodzius ir galunes isgalvoja. Jeigu zodis ilgesnis, kol perskaito visa pamirsta pradzia. Man labai sunku suvokt kaip taip imanoma neperskaityti ir isdarkyti zodzius.
Deja, bet darko smegenys, ne vaikas, musu smegenys viena puse suvokia zenkla, kita puse suteikia reiksme, jiems funkcijos susikeitusios vietomis ir zenklui nesuteikia reiksmes..raides po viena laksto...saviverte nuo to irgi krenta, kad kiti nesupranta kaip jie mato ir patys nesupranta, kaip galima kitaip matyti bandykite per jai patinkancias temas, su motyvacija stiprinti zodyna, galima skaityti knygeles, plonas spausdintinem raidem su lipdukais, ar skiemenimis http://www.manoknyga...ml#.V83A9Pl9670 vaikas pats perskaites knyga pasijunta isdidus, vertas, nugalejes...aisku ir praktika prisideda. Jums reiktu pedagogo padejejo manau...spec. pedagogo labai, ir, kad mokytoja zinotu, kad vaikas disleksikas, kad butu tekstai, uzduotys pritakytos, nes jos tempas 5 kartus letesnis su perskaitymu ir suvokimu uzduoties
Deja, bet darko smegenys, ne vaikas, musu smegenys viena puse suvokia zenkla, kita puse suteikia reiksme, jiems funkcijos susikeitusios vietomis ir zenklui nesuteikia reiksmes..raides po viena laksto...saviverte nuo to irgi krenta, kad kiti nesupranta kaip jie mato ir patys nesupranta, kaip galima kitaip matyti bandykite per jai patinkancias temas, su motyvacija stiprinti zodyna, galima skaityti knygeles, plonas spausdintinem raidem su lipdukais, ar skiemenimis http://www.manoknyga...ml#.V83A9Pl9670
vaikas pats perskaites knyga pasijunta isdidus, vertas, nugalejes...aisku ir praktika prisideda.
Jums reiktu pedagogo padejejo manau...spec. pedagogo labai, ir, kad mokytoja zinotu, kad vaikas disleksikas, kad butu tekstai, uzduotys pritakytos, nes jos tempas 5 kartus letesnis su perskaitymu ir suvokimu uzduoties
Dar bandykit, kad vaikas pats mokytusi pabaigti zodi, o ne sugalvotu pabaiga. Pvz. Zaiskit su piesimu ant kokio didelio kartono: rasot SAU..... ir fantazuojat, kuo galima pabaigti (plesit zodyna) pvz. LĖ, tada ir parašo LĖ, t.y. parašo skiemenį ir jį mato, o gal baikit JA (pasiaiškinkit, ar žino, kas yra sauja) vėl parašo skiemnį galūnę ir toku būdu žodis su sugalvota, bet parašyta teisinga pabaiga ir vaizdiniu pvz. smegenims prisiminti. Paskui galima lginti žodžius. Darbo jums bus daug, sugalvoti, cia jau fantazija ir kuryba, bet, galima rinktis temas, artimas vaikui, kad butu idomu tai daryti: LIE-pa,-zuvis, -muo ir t.t. (gal koks lietuviu kalbos zodynas dar cia gali padeti)
Dar bandykit, kad vaikas pats mokytusi pabaigti zodi, o ne sugalvotu pabaiga. Pvz. Zaiskit su piesimu ant kokio didelio kartono: rasot SAU..... ir fantazuojat, kuo galima pabaigti (plesit zodyna) pvz. LĖ, tada ir parašo LĖ, t.y. parašo skiemenį ir jį mato, o gal baikit JA (pasiaiškinkit, ar žino, kas yra sauja) vėl parašo skiemnį galūnę ir toku būdu žodis su sugalvota, bet parašyta teisinga pabaiga ir vaizdiniu pvz. smegenims prisiminti. Paskui galima lginti žodžius. Darbo jums bus daug, sugalvoti, cia jau fantazija ir kuryba, bet, galima rinktis temas, artimas vaikui, kad butu idomu tai daryti: LIE-pa,-zuvis, -muo ir t.t. (gal koks lietuviu kalbos zodynas dar cia gali padeti)
Alchemie, dar karta labai dekoju
Siandien kalbejau su mokytoja, tai ji dideliu bedu kaip ir nemato. Is 11 mokiniu - 4 blogai skaito. Ar as kazko nesuprantu, ar tapo norma neismokt skaityt pirmoje klaseje. Prisimenu save, kokia buvau laiminga kai supratau, kad skatyti taip lengva.
Bet kokiu atveju namie pradedam intensyviau dirbt. Dar viena problemele, kad jai sunku susikoncentruot ilgesniam laikui, nuolat nukrypsta nuo temos, plepa, svajoja