LAba diena,
net negalvojau kad supermamose dar bendraujama
Norėčiau prisistatyti.
Perskaičiau dar nepilnai jūsų susirašinėjimą. Žodžiu turiu 2 nekalbiukus. Mergaitėms 3,5metai, dvynukės. Iki rugsėjo praktiškai nekalbėjo, keli savos kalbos žodžiai ir viskas.
Darželį pradėjo lankyti irgi tik nuo rugsėjo, praktiškai 3 metų.
Iki to laiko net nežinojau apie tokią tarnybą kaip VRC. Nors mergaitės ir gimė neišnešiotos, bet bendraamžius pasivijo iki metų, ta prasme pradėjo vaikščioti ir t.t. fiziologiškai.
Pažintis su VRC buvo švelniai tariant nekokia. Gal kad užtaikiau ant netinkamo specialisto, bet nusiteikus buvau tikrai nekaip, turiu atsilikusius vaikus ir viskas.
Tikrai supratau, kad 3 metų vaikas jau turėtų kalbėti, bet mergaitės atrodė guvios, protingos, draugiškos, daug kas sakė, kad ateis laikas ir prakalbės.
Aišku po truputį pradėjo dėlioti pavienius žodelius pradėję lankyti darželį. Viena, ta kuri aktyvesnė pirmiau, o sesė iš paskos.
VRC buvome 2 konsultacijose, po kurių patarė daryti DISC testą. Dėkoju likimui ar darželio auklėtojai, kuri užsiminė apie PPT, apie kurios egzistavimą taipogi neturėjau jokio supratimo.
Disk testą pradėjome gal lapkritį, buvo pokalbis su PPT logopede, po to teko daryt pertrauką dėl ligų ir su spec. Pedagoge susitikom gal kokį vasarį. Vienai mergaitei buvo 2 susitikimai su spec pedagoge, kitai užteko vieno.
Grįžus išvadų pas logopedę, ji negalėjo patikėti, kad čia tie patys vaikai. Oficiali išvada vidutinis kalbos neišsivystymas. Vėluojanti kalbos raida ar kažkas panašaus.
Su išvadomis apsidžiaugusi nuėjau pas darželio logopedę ir gavau dar vieną smūgį šlapiu skuduru.
Cituoju: Vaikams su tokiais dideliais spec.poreikiais ne vieta paprastame darželyje, kad yra logopedinės grupės darželiuose Frazė dideli spec.poreikiai buvo ne karta paminėta. Kad gal ir kažkokie atsilikimai yra ir iš autizmo spektro ir t.t Aišku į pokalbio pabaigą apsiblioviau, nes to man buvo jau per daug. Grįžusi namo vėl ir vėl skaičiau PPT išvadas. Pasiskambinau PPT mus kuravusiai logopedei, nuramino kad nieko panašaus nepastebėjo jos.
Svarsčiau ar leisti į logopedo užsiėmimus darželyje, nes toks priešlaikinis darželio logopedes nusistatymas nedavė ramybės. Bet mergaitės lankė užsiėmimus noriai2kart per savaitę. Po poros savaičių darželio logopedė labai norėjo su manim susitikti, kad atsiprašyti dėl o kad privedė mane iki ašarų. Suprask, kad ji mano vaikus išvadino turinčiomis didelius spec poreikius net neskaičius PPT išvadų, net nemačius vaikų.
Kaip taip... Juk taip sprendžiamas vaikų likimas. Negalima svaidytis tokios frazėm.
Taigi dabar jau pora mėn.lanko merginos užsiėmimus darželyje 2kart per savaitę, bet ten eina kartu abi. Nuo Velykų lankome privačias individulias pamokas 2 kart per savaitę. Brangu, bet specialistai patarė, kad geriau individualiai su jomis dirbti, nes antroji labai mėgdžioja sesę.
Mergaitės kalba vis daugiau, bet žinoma dar labai jaučiasi atsilikimas nuo bendraamžių.
Prie darželio pirmoji priprato greitai, antrajai reikėjo daugiau laiko, bet darželyje joms patinka. Kalėdinio spektaklio metu praktiškai nieko nedarė kaip grupiokai, nors per repeticijas auklėtoja sakė, viska darė puikiai. O vat prieš savaitę šeimų šventėje šoko, dainavo kaip visi. Aišku eilėrašti supratau tik aš, nes jį žinojau, bet namie net nemokinau-pačios išmoko.
Nebesvarstau logopedinio darželio perspektyvos, nors gautų kasdien nemokamas konsultacijas, bet juk juose netik nekalbantys vaikai būna, visokie atsilikimai ir manau, jos netobulėtų.
O priežastys to vėluojančio nekalbėjimo manau šeimoje. Santykiai labai įtempti, nuolatiniai konfliktai. Vaikai šeimoje negirdi konstruktyvaus dialogo. Jas nuo gimimo lydi mano monologas, nes vyras įsitikinęs, kad vaikai visko patys išmoksta-nereikia jų mokyti.
Tai tiek, tikiuosi rasti gerų patarimų ar palaikymo. Ačiū
beja, žilų plaukų turiu daugiau nei 70metė, nors dar tik pusė tiek amžiaus nugyventa.