Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 20

QUOTE(karikatura333 @ 2016 05 09, 13:28)
4u.gif  Jūsų patarimai aukso vertės  4u.gif


Aham..gerai, kad turime tą aukso grynuolį 4u.gif smile.gif
Atsakyti
QUOTE(karikatura333 @ 2016 05 09, 12:42)
O su knygomis, deja, blogai blogai. Klausyti pasakų jis visai nenori, dar mano sugalvotų kartais įkalbinu, bet knygų griežtai ne. Kartais mėgsta skaityti vaidmenimis, tai perku bet kokią knygą, komiksus, kurių paprašo. Bet komiksuose žodynas ne kažką  doh.gif bet tai didžiausias kompromisas, kuri  pavyko pasiekti.

Maniškis irgi pasakų neklauso, bet netyčia atradom, kad patinka Landsbergio įgarsintos- keturis mėn klausė "Arklio Dominyko meilė", kartais net po kelis kartus, dabar moka ir obuolių, ir angelų pasakas mintinai biggrin.gif Ir netgi danuoja smile.gif
Ir, aišku, enciklopedijos, bet ir tos nevaikiškos doh.gif Iš vaikiškų tiko knygos apie Darbėnus, ypač "ką žmonės dirba visą dieną" ir "kas kaip veikia", "kaip veikia automobilis".
Dar prisiminiau-patiko "pasakos. žaidžiam teatrą":aš skaitau, o jie su broliu pasiima veikėjus ir vaidina thumbup.gif
Atsakyti
Zaidem su dukra apie gyvunu pavadinimus.
Kas parselio mama? Kiaule.
Kas gaidzio vaikiukas? Visciukas.
Kas eriuko tetis? Erelis biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(Alchemie @ 2016 05 16, 18:12)
Zaidem su dukra apie gyvunu pavadinimus.
Kas parselio mama? Kiaule.
Kas gaidzio vaikiukas? Visciukas.
Kas eriuko tetis? Erelis biggrin.gif

tie vaikai biggrin.gif
Su mažuoju buvom kapinėse. "Mama, o numirėlius taip giliai kasa, kad jie neišliptų?"
Atsakyti
Sveiki, kokios perspektyvos vaikui turinčiam spec. poreikių mokytis paprastoje bendrojo lavinimo mokykloje?
Atsakyti
...Geras klausimas...


Mano situacija - vaikas su problemomis lanko bendrojo lavinimo darželį 5 - 6 m vaikų grupę. Nes yr didelis, su mažiukais buvo bėdų.Mažiukus lenkė viskuom, išskyrus kalbą, na ir gavom, tiksliau sakant buvom priversti persikraustyt pas didesnius..O ten kaip ir gerai...o dabar tie 5/6čiai taps mišria priešmokykline grupe 6 mečiams ir 5mečių pogrupiu...aš labai noriu, kad mano vaikas liktų ten, kur jau adaptavosi, kur vaikai brandesni priima jį kaip jauniausią su jo negalėm, pagloboja, suorientuoja ir pan..Bet va...Vadovybės požiūriu turim išeiti į ten kažkur, kur jis gautų daugiau pagalbos, o kitaip sakant, nesudaryt problemų. Atstovėjau savo poziciją, bet pikta iki negalėjimo..Jei vaikas turi bėdų, ir tos bėdos su socializacija, tai kur tokiam vaikui mokytis normalaus elgesio modelių? Kur jam vystyt savo kalbą su bendraamžiais? Pagar Bartelį 90 balų, nesavarankiškumu, negalia net nekvepia, intelektas kaip 5 m vaiko...Bet va...daug parankiau kai vaikas su bėda yra kokioj nors spec įstaigoj, bet tik ne bendrojo lavinimo daržiuke. Net nežinau kuom čia remtis, kad nemėtytų mano vaiko per grupes kaip kokio ping pongo kamuoliuko..Juk yr teisės aktai apie integraciją, lygias galimybes, draudimą diskriminuot dėl sveikatos ir pan. Nu....vel laukia ilgas ėjimas per kopas. Blem, pikta- žinau, jei išeis pas jaunesnius, vėl bus skundų skundai ir skundeliai..Nu kaip vaiką išlaikyt toje grupėje? Kodėl sistema taip veikia, kad čia aš turiu ieškot būdų kaip tą savo vaiką apgint, o ne pati sistema veikia, kad tas vaikas sėkmingai integruotusį... cool.gif


Nesitikiu, kad po tų kelių metų kovų dėl bendrojo lavinimo darželio bus kitaip dėl mokyklos..o realiai tai ką...reikalingas mokytojo padėjėjas, gal net atskiros klasės turi būt, kad kai kurie dalykai būtų mokomi atskirai, kiti su klase, programos vėlgi būna kažkiek adaptuotos ar pritaikytos pgl dalykus ar vaiko negalią - nežinau , nesigilinau dar tame, tai ir reik ieškot tokios mokyklos su tokiom sąlygom. Gal net galvot apie pradinę mokyklą prie darželių, kur mažiau žmonių, kol vaikas paaugs ir taps brandesnis.Pačiai daug dirbt, kad matytųsi įdirbis pirmaklasio, gal net pramokt skaityt, skaičiuot ...čia tik mamos, kuriai teks eit tuo keliu pasvarstymai... 4u.gif
Atsakyti
Ką gi, škandalai prasideda. Kariaut reikės pradėt su mokyklomis - SŠS - ŠMM?.. Nes Konstitucijoje parašyta, kad "asmenims iki 16 metų mokslas privalomas" (str. 41), tik kažkaip su jo užtikrinimu ne kas...
Atsakyti
QUOTE(dmu @ 2016 05 19, 12:33)
Ką gi, škandalai prasideda. Kariaut reikės pradėt su mokyklomis - SŠS - ŠMM?.. Nes Konstitucijoje parašyta, kad "asmenims iki 16 metų mokslas privalomas" (str. 41), tik kažkaip su jo užtikrinimu ne kas...

Galiu liudnai pasijuokti, nes jau daugiau nei 10 metu zylu del situ dalyku.
Mokymasis paprastoje mokykloje priklauso nuo vaiko spec. poreikiu didumo ir specialistumokykloje kiekio. Maniskis turi didelius poreikius, bet mokosi normalioje mokykloje, programos individualizuotos, nes dabar neber adaptuotu ir pritaikytu.
Integracija...kai kur vyksta, kai kur ner negirdeje apie tai doh.gif su kuo valgoma ir kaip tvarkoma.
Galiu pasakyti, kad savo sunaus mokykloje mes buvom pirmos kregzdes su inetegracijos modelius, atsirado ir pedagogo padejejas, buvo logopede, spec. pedagoge ir psichologe. Po maniskio jaukitais metais atsirado tiek vaiku su panasiais poreikiais, kad jiems labai naudonga buvo aptirtis, kuria turejo su mumis.
Antroje mokykloje buvo didzule patirtis dirbti su vaikais, turinciais spec. preikius, ivairius, jie ten buvo integruoti, mano manymu, nuostabiai dirbo. Pagal istatyma priklauso iki 16 meut mokslas, ale kai mokykla paverte 8mete, dekis kur nori, neprieme i 9 klase net 3 mokyklos doh.gif verysad.gif

Ka reikia daryti, kai norit eiti i mokykla su spec. poreikiu vaiku. Zinoti jo poreikius (logopedas, spec. pedagogas, psichologas, ka geba, kur bedos, t.y. kiek gebes dirbti su klase, kiek reiktu individualiai) ieskoti mokyklos, kuri turi logopeda/spec.pedagoga atskirai, o ne viename asmenyje. Eit kalbetis su pavaduotoja ugdymui (pagal istatyma spec. poreikiu vaikai gali but priimami ne pagal gyvenama vieta),jei reikia inegruoto mokymo su naujausiom PPT isvadom eiti aps savo poliklinikos gydytoja, kad registruotu gydytoju komisijai, kuri pagal PPT isvadas isduoda integruoto namu mokymo pazyma metams, ja pristatot mokyklai iki rugsejo, kad galetu suskirstyti kruvius ir gauti papildmas lesas vaiko kepseliui pagal ta pazyma, sudaromi (musu atveju) atsikiri tvarkarasciai vaikui, kur individualios pamokoas su mokytja, ar specialisut, kur su klase. Pirmokams priklauso (atrodo, npamenu tiksliai, 8 val. per savaite individualaus mokymo). Tevai raso pareiskima mokykloje, kurias pamokas vaikas lanko integruotai, pvz. daile, muzika, fizinis, gal matematika, (maniskiui tos pamokos, kurios maziau teikia info is klausos ir maziau reikia skaityti).
Galiu tik pasakyti, kad spec. mokyklos yra arba su sutrikusiu intelektu, arba vos kelios vaikams pvz. su autizmo sindromu Mindaugo gatveje, dar buvo klase, tik nezinau, ar neiskele su elgesio sutrikimais Seskineje.
Ziauriai skambant nesvajokit, nebus kazkokios spec. geros mokyklos skrtos butent tkiems vaikams kur jiems bus visos paslaugos ir maza klase, ir ugdys taip, kaip reiketu pagal ju poreikius verysad.gif doh.gif ir tie, kas jums sako, kad vaikui reikes specialios mokyklos, nieko neismano, apie ju kieki ir teikiamas paslaugas, bei apie jusu vaiko porekius, sutrikimus ir galimybes, konsultuokites su PPT, savo logopedu, spichologu, aukletojomis, kad zinotumet kiek ir ko vaikas negali pavezti, ir kaip jam palengvinti pasivijima bendro lavinimo mokykloje
Atsakyti
LAba diena,
net negalvojau kad supermamose dar bendraujama smile.gif Norėčiau prisistatyti.
Perskaičiau dar nepilnai jūsų susirašinėjimą. Žodžiu turiu 2 nekalbiukus. Mergaitėms 3,5metai, dvynukės. Iki rugsėjo praktiškai nekalbėjo, keli savos kalbos žodžiai ir viskas.
Darželį pradėjo lankyti irgi tik nuo rugsėjo, praktiškai 3 metų.
Iki to laiko net nežinojau apie tokią tarnybą kaip VRC. Nors mergaitės ir gimė neišnešiotos, bet bendraamžius pasivijo iki metų, ta prasme pradėjo vaikščioti ir t.t. fiziologiškai.
Pažintis su VRC buvo švelniai tariant nekokia. Gal kad užtaikiau ant netinkamo specialisto, bet nusiteikus buvau tikrai nekaip, turiu atsilikusius vaikus ir viskas.
Tikrai supratau, kad 3 metų vaikas jau turėtų kalbėti, bet mergaitės atrodė guvios, protingos, draugiškos, daug kas sakė, kad ateis laikas ir prakalbės.
Aišku po truputį pradėjo dėlioti pavienius žodelius pradėję lankyti darželį. Viena, ta kuri aktyvesnė pirmiau, o sesė iš paskos.
VRC buvome 2 konsultacijose, po kurių patarė daryti DISC testą. Dėkoju likimui ar darželio auklėtojai, kuri užsiminė apie PPT, apie kurios egzistavimą taipogi neturėjau jokio supratimo.
Disk testą pradėjome gal lapkritį, buvo pokalbis su PPT logopede, po to teko daryt pertrauką dėl ligų ir su spec. Pedagoge susitikom gal kokį vasarį. Vienai mergaitei buvo 2 susitikimai su spec pedagoge, kitai užteko vieno.
Grįžus išvadų pas logopedę, ji negalėjo patikėti, kad čia tie patys vaikai. Oficiali išvada –vidutinis kalbos neišsivystymas. Vėluojanti kalbos raida ar kažkas panašaus.
Su išvadomis apsidžiaugusi nuėjau pas darželio logopedę ir gavau dar vieną smūgį šlapiu skuduru.
Cituoju: „Vaikams su tokiais dideliais spec.poreikiais ne vieta paprastame darželyje, kad yra logopedinės grupės darželiuose“ Frazė „dideli spec.poreikiai“ buvo ne karta paminėta. Kad gal ir kažkokie atsilikimai yra ir iš autizmo spektro ir t.t Aišku į pokalbio pabaigą apsiblioviau, nes to man buvo jau per daug. Grįžusi namo vėl ir vėl skaičiau PPT išvadas. Pasiskambinau PPT mus kuravusiai logopedei, nuramino kad nieko panašaus nepastebėjo jos.
Svarsčiau ar leisti į logopedo užsiėmimus darželyje, nes toks priešlaikinis darželio logopedes nusistatymas nedavė ramybės. Bet mergaitės lankė užsiėmimus noriai2kart per savaitę. Po poros savaičių darželio logopedė labai norėjo su manim susitikti, kad atsiprašyti dėl o kad privedė mane iki ašarų. Suprask, kad ji mano vaikus išvadino turinčiomis didelius spec poreikius net neskaičius PPT išvadų, net nemačius vaikų.
Kaip taip... Juk taip sprendžiamas vaikų likimas. Negalima svaidytis tokios frazėm.
Taigi dabar jau pora mėn.lanko merginos užsiėmimus darželyje 2kart per savaitę, bet ten eina kartu abi. Nuo Velykų lankome privačias individulias pamokas 2 kart per savaitę. Brangu, bet specialistai patarė, kad geriau individualiai su jomis dirbti, nes antroji labai mėgdžioja sesę.
Mergaitės kalba vis daugiau, bet žinoma dar labai jaučiasi atsilikimas nuo bendraamžių.
Prie darželio pirmoji priprato greitai, antrajai reikėjo daugiau laiko, bet darželyje joms patinka. Kalėdinio spektaklio metu praktiškai nieko nedarė kaip grupiokai, nors per repeticijas auklėtoja sakė, viska darė puikiai. O vat prieš savaitę šeimų šventėje šoko, dainavo kaip visi. Aišku eilėrašti supratau tik aš, nes jį žinojau, bet namie net nemokinau-pačios išmoko.
Nebesvarstau logopedinio darželio perspektyvos, nors gautų kasdien nemokamas konsultacijas, bet juk juose netik nekalbantys vaikai būna, visokie atsilikimai ir manau, jos netobulėtų.
O priežastys to vėluojančio nekalbėjimo manau šeimoje. Santykiai labai įtempti, nuolatiniai konfliktai. Vaikai šeimoje negirdi konstruktyvaus dialogo. Jas nuo gimimo lydi mano monologas, nes vyras įsitikinęs, kad vaikai visko patys išmoksta-nereikia jų mokyti.
Tai tiek, tikiuosi rasti gerų patarimų ar palaikymo. Ačiū
beja, žilų plaukų turiu daugiau nei 70metė, nors dar tik pusė tiek amžiaus nugyventa. biggrin.gif


Atsakyti
Lankom bendrojo ugdymo darželį. Auklėtoja ir šeimininkė vaiką myli. Matom. Vaikai pagloboja jei reikia padeda.

Galvojam apie Jeruzalės mokyklą. Nes pagal gyvenamąją vietą. Bet vis kamuoja baimė ar sugebės unsure.gif
Atsakyti
Li, tik greiciau registruokit i Jeruzale, nes vaiku doh.gif o specai ten dirba geri ir patirti turi didele, o integruotas mokymas padeda 4u.gif patikekit mano 9 metu patirtim 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(Alchemie @ 2016 05 19, 13:58)
Li, tik greiciau registruokit i Jeruzale, nes vaiku doh.gif o specai ten dirba geri ir patirti turi didele, o integruotas mokymas padeda 4u.gif patikekit mano 9 metu patirtim 4u.gif

Jau yra jis ten užregistruotas. Senokai. Numeris.aišku triženklis.,.
Atsakyti