Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 20

QUOTE(Alchemie @ 2016 03 11, 20:51)
Klopedija, bent jau Vilniuje dauguma darzeliu turi tiekejus ir negamina patys maisto doh.gif
***
vaikas yra valstybes priesas, kliutis ir siaip statistinis nepatogus vinetas, tai doh.gif  verysad.gif
***
-Man patinka geri zmones, jie nepikti ir atveza tortus biggrin.gif
Tai Kaunas dar gerai gyvena. biggrin.gif
***
Liūdna... Bet kaip pirštu į akį... unsure.gif
***
Su švente. lithuania.gif
Ir man geri žmonės patinka, tik tortų nemėgstu. biggrin.gif
Už tai išsikepiau žuvį su pievagrybiais ir marinuotais svogūnėliais.
Atsakyti
QUOTE(klopedija @ 2016 03 11, 14:24)
***
Ačiū Dievui, kad mūsų valstybinėse įstaigose mokytojus gina Darbo kodeksas, nes pakaktų vieno nepagrįsto skundo - ir mokytojas ne tik kad prarastų darbą, bet ir "užsitarnautų" teistumą.
O auditų, vidinių ir išorinių, gausa šokiruotų bet kurios valstybės atstovus.  doh.gif
***
Pamatytumėt, kaip mokyklose maitinami mūsų vaikai...  doh.gif
Nekalbu apie visas įstaigas. Dauguma darželių turi savas virtuves ir gamina kokybišką maistą. Tačiau mokyklose visos virtuvės privatizuotos, maistas ne itin "subalansuotas", bet brangus. Arba maistas gaminamas ne vietinėje virtuvėje, o pristatomas "centralizuotai".


Kadangi didžiąją dalį Lietuvoje švietimo sistemoje pradirbau, tai ta visa virtuvė man buvo daugiau mažiau pažįstama. Išmesti netinkamą mokytoją Lietuvoje nebuvo labai paprasta, bent tuo metu, ypač jei tas netinkamas mokytojas turi užnugarį. O dažniausiai su tais netinkamais mokytias taip ir būdavo. Ir teko sutikti tikrai gerų mokytojų, kurie turėjo palikti darbus, nes kažkam turėjo užleisti vietą (ne dėl amžiaus). Lietuvoje man nepatiko, kad mokytojams daug popierių ant galvos užmesta, daugelį metodinių medžiagų turi patys pasidaryti ir turi remontuoti savo kabinetą, jei tokį iš vis turi. Čia, jei mokykla turi pinigų, tai visko turi mokykla ko jai reikia (na sąlyginai, nes to ko nori turėti mokykla, nėra galo gi) ir dar per metus mokytojai turi 2-5 dienas seminarams ir kitiems dalykams, kad ir savo kabinetą susiorganizuoti, tiesiog laisvas dienas. Dar čia labai patinka kaip vyksta susitikimai su tėvais, vadinamos konferencijos, tada vaikai neina į mokyklą ir tėvai susitinka asmeniškai, pasiskirtu laiku. Auditai ir kokie super patikrinimai ištinka tik tuomet, kai įvyksta labai didelės problemos, kurios beveik veda prie mokyklos visiško bankroto ar dar kokie labai rimti dalykai vyksta. Bet čia greičiau jau tokie specifiniai patikrinimai. Daugiau oficialiai neteko girdėti. Sakyčiau, visai priešinga kita pusė šioje srityje, kas irgi nėra visai gerai.

***
Mano dukra iš Lietuvos pamena pietus mokykloje kaip patį geriausią dalyką: sriubas, kotletukus ir t.t. Čia viskas labai labai blogai. Nors dabar labai stengiasi, daugiau pasirinkimo vaikams, bet esmė ta pati, blogas maistas, visai ne ta maisto kultūra.

Kaip bemąstytume, bet kiekvienas dalykas turi dvi puses. Kurią pusę palaikysim, tą ir turėsim. Taip ir su specialių poreikių vaikais, jei jiems nesuteiksime pagalbos, tai paskui nieko ir neliks, su laiku jie išaugs į žmones, už kuriuos reiks viską padaryti ir kol tėvai ar kiti artimi gyvi, perkrauta ant tų žmonių galvos, o kai jų neliks, net baisu pagalvoti. Bet jei valstybė nusprendžia padaryti viską, kad jie integruotusi ir neštų valstybei naudą, tai taip ir bus. Juk pačios matom, kad su tinkama pagalba daugelis vaikų išmoksta jiems trūkstamų dalykų ir jie puikiausiai jaučiasi aplinkoje. Nėra niekur idealu ir kiekvienos šeimos padėtis skirtinga. Bet labai daug kas priklauso ir nuo to kiek tu realiai turi tų galimybių, ne popierinių, ne teorinių, bet realių.
Atsakyti
Pas mus kaip sovietuose invalidumas neegzistuoja, na nebent judejimo negalia, kai galiuniu fizikai nesimato, ar fiziskai matosi neigalumas, o pvz. Hiperaktyvumo ir kt. Panasaus pobudzio spec. Poreikiai neigalumas tai kazkokia nesamone ir blogas tevu auklejimas verysad.gif jei dar iki 10 klases yra kazkokia integracija, nes turi teise pagal konstitucija reikalauti, kad vaikas gautu moksla, toliau tavo bedos kaip sukiesi verysad.gif nors ir tai as per ta reforma netekus mokyklos, nes ji virto 8mete is 10metes, is anksto ieskojau sunui mokyklos, deja, teko pereiti per 4 mokyklas ir net tos, kurios priklause pagal gyvenama vieta vaiko su spec. Poreikias neprieme, nes nepatogus, jau nekalbant apie tai, kad jo papildomas krepselis yra per mazas, o kruvio mokytojams daugiau doh.gif o bet taciau gimnazijose pas mus jau neber jokiu spec. Poreikiu, nerasi nei logopedo, nei spec. Pedagogo, tik psichologa ir soc. Pedagoga...tik vat keistas poziuris, kad daznam vaikui, kuriam reikia soc. Pedagogo, daznai reikia ir spec. Pedagogo pagalbos...ale cia jau verysad.gif
Zodziu..liudna...
Atsakyti
Alchemie, tikrai liūdna skaityti sad.gif

Kažkaip sunku suvokti smegenims, kad šalys, kur propaguoja socialistines pažiūras, kur žmogus turi būti pirmoje vietoje, žmogus nėra ten pirmoje vietoje. Ir šalys, kurios yra kapitalistinės, daugiau suvokia, kad jei žmogui neskirsi dėmesio, tai nei pro kur to kapitalo ir nebus.

Pirmas dalykas kas man krito į akis atvykus į naują šalį, kad aptarnaujančiam personalui, kaip įvairios parduotuvės, nėra išvaizdos reikalavimų, iš to tuoj pat išplaukia, kad dirbti ten gali bet kokio amžiaus, bet kaip atrodant, svarbu atlieki kokybiškai darbą. Todėl tarkim prekes į maišelius sukrauna (tai tik vienas iš daugelio darbų) žmonės, kurie turi spec. poreikius, jie puikiai integruoti į aplinką ir niekam nekelia jokio keistumo. Ir dar daug smagių dalykų. Aišku, negaliu kalbėti iš tėvų pusės, ką ir kiek jiems tenka patirti. Bet spėju, kad kitaip, nei LT. Paprastas pavyzdys: sūnui darė kojos operaciją ir pradinė diagnozė buvo ne iki galo aiški, buvo spėliojimų, o pagal spėliojimus ir tėvus tuoj pat paruošia visiems atvejams. Aš tuoj pat gavau psichologo pagalbą, nes situacija buvo staigi, netikėta ir visi ten suvokia, kad žmogui nebus lengva. Toliau gavau visomis situacijomis ką reiks daryti, kur kreiptis, kiek tai man kainuos, jei negalėsiu to finansiškai išgalėti, kur galiu kreiptis pagalbos. Tieisog buvau sužavėta tuo. O tuo tarpu, kiti specialistai dirbo su sūnumi, kad jis kuo mažiau patirtu streso. Viskas baigėsi daug geriau nei buvo pradžioje spėta, aš vis dar nusipurtau pagalvojus, o sūnui liko geri prisiminimai, kaip vaikų ligoninėje buvo super gerai smile.gif Neišsinešė jokio blogo prisiminimo, nors visos procedūros buvo tikrai nemalonios ir jei aš būčiau jo vietoje, tai nenorėčiau pakartoti, bet aš nebuvau jo kailyje, nepatyriau tai kaip su juo dirbo šalia kiti specialistai, kurie nukreipė jo visas mintis ir jis nejautė jokio diskomforto. Ir turiu labai blogą prisiminimą Kauno Klinikose vaikų skyriuje kai kitam sūnui ėmė kraują iš venos ir kaip jis klykė ir t.t. Taip, jis bijojo iš anksto, taip jis nebuvo tas vaikas, kuris ramiai ištiesia ranką, bet tokių vaikų daug ir kažkaip moka su jais sugaišdami tik papildomas kelias minutes, neiškamuoti. Vyriausias sūnu iki šiol kaip didžiausią siaubą prisimena vaikų skyrių, nors praėjo jau daug metų. Atrodo smulkmenos, bet tai nesmulkmenos. Ir tokie dalykai vienas paskui kitą susideda. Kad ir tokios smulkmenos, muziejuose papildomi laipteliai palipėti vaikui apžiūrėti eksponatą. Visiška smulkmena, bet parodo, kad vaikas gerbiamas nuo mažumės.

Kad viskas neatrodytų labai tik gerai, tai parašysiu minusą vieną, kuris labai man krito į akis. Kadangi esu tylenis žmogus ir mano šeima tokie, nemėgstam reikšti emocijas nei viešumoje, nei namuose neisterikuojam (čia pagal mus emocingumas jau isterikavimas, kai tuo tarpu tai normalus žmogiškas bendravimas. Paaiškinu ką vadinu isterikavimu. O tikras isterikavimas, tai jau virš visko ir pagal mane reiktų tokiems tuoj pat suteikti psichologinę, jei ne daugiau, pagalbą), kitaip nesam tie, kur jei gerai, tai žviegiam iš šokinėjam, jei blogai, tai raunam plaukus, greičiau tokie ramūs visais atvejais. Tai ilgai man skambindavo iš mokyklos, kodėl mano vaikai nelaimingi, kodėl atrodo liūdni. Labai daug kreipia dėmesio į vaiko psichologinį būvį, kas iš esmės gerai. Teko ilgai pratinti, kad esam tokie ir taškas, na netelpam į socialių žmonių kategoriją ir tikrai neturim jokių blogų kėslų. Čia labai tikima, kad jei tylus, tai tikrai kažka rezgi negero, tyliai keiki kitus. Geriau garsiai pasikeik, bet tik netyliai ir sunkiai suvokiama, kad gali būti tylus iš esmės ir be keikimosi viduje, nes nėra ką ir keiti biggrin.gif Juokingai nuo šono gal skamba, bet iš esmės tai sudaro šiokios tokios įtampos. Teko pabendrauti su žmonėmis ir tuo klausimu, tai jie sako, kad išmokstama viešumoje elgtis kitaip, nei norėtum, kad nekelti kitiems klausimų kodėl atrodai liūdnas. Atrodo, kad taip irgi negerai, tačiau čia kitokia kultūra tuo klausimu. Tu neturi kitiems užkrauti savo problemų, turi dalinti kitiems tik geras emocijas, o savo problemas spręsk kitur ir kitu laiku, ne darbo metu, ne tada, kai tau reikia su kitais bendrauti, nebent tai tavo labai artimi draugai ir tu gali nuo pirmos sekundės jiems išsiguosti kas tau blogai.

Arba, skambina ir klausia: ar kas nors atsitiko, jūsų sūnus beveik miega per mano pamokas. Mano atsakymas: ko gero labai nuobodu jūsų pamokoje, sūnus nieko naujo negauna ir iš pagarbos, kad jums netrukdyti jam lieka tik užmigti. Ir tikrai, pasirodo, kad tai dalykas, kurį sūnus išmano gerai, greit pagauna ir neturi ką veikti likusią pamoką, nes kartoja kitiems tą patį ir tą patį. To dalyko aukštesnių lygių nėra, tik vienas. Jam leido daryti kitas pamokas, miegojimas baigėsi. Pagalvojau, kaip būtų sprendžiama šita problema Lietuvoje?
Atsakyti
biggrin.gif su miegojimu biggrin.gif kvailas mokytojas isizeistu, protingas duotu papildomu uzduociu.

Del ligoniniu negaliu nieko apsakyti, tiesa, gal kai su sunum 9 men gulejom del galvos traumos, jam paskyre ramainanciu, nors zino, kad 90 proc. vaikau iki 2 metu raminantys veikia priesingai, juos aktyvina. Tai nesupratau, kam duoti vaikui tuos vaistus, jei 90 proc. poveikis va toks.

O siaip viska spriklauso nuo mokyklos uo mokytojos. Pradineje buvo nerelai mokytoja, klase, kur as labai daug bendravau su vaikais, su mokytoja, su spec. pedgogais, buvo tikrai didelis bendradarbiavimas, mokykla, kurios netekom irgi tas pats...bet viskas sukuriama kiek manoma sistemos viduje, kai susiduri su sistemos ribomis doh.gif gauni per gava..pvz. pazymos del integravimo, del egzaminu, nes tai jau susije su pinigais is valstybes, kuriuos is esmes as sumoku per mokescius, bet sakysim susiduriau su psichiatre, kuri is principo neraso namu mokymo rekomendacijos,nes taupo valstybes pinigus doh.gif verysad.gif nepazinodama vaiko, nekreipdama demesio i mokytoju surasytas rekomendacijas, ji mane apkaltijno hipergloba ir pareiske, kad vaikas TURI mokytis pilnoje klaseje pilnai, nes to negeba tik del mano isivaizdavimo. kai paklausiau, ar jai teko dirbti su dislkesikais? Ar ji zino, kaip ir raso, kokiu greiciu skaito ir suvokia teksta, ji man pasake, kad tai ne psichiatrijos sritis doh.gif as sutinku, kad ne psichiatrijos, greiciau neurologijos, bet darbas yra logopedo ir spec. pedagogo, net ne okulisto doh.gif kaip dabar teigia naujasis istatymas doh.gif zodziu...
Atsakyti
Mano patirtis apie namų mokymą Lietuvoje. Esu ėjusi į tokius egzaminus kaip komisijos dalis. Paprastai renka tuos mokytojus, kurie yra nesusiję su laikomu dalyku, kad negalėtų mokiniui padėti. Pasirodo, kad nusiperka namų mokymą tik tam, kad egzaminus namuose galėtų laikyti ir tada gauna aukščiausius pažymius (čia jau kita istorijos dalis kaip gauna aukščiausius pažymius). Ligos nuperkamos labai atsargiai, kad nekenktų stoti kur nori. Jei tai nepasikeitė, tai visiškai aišku kodėl neduoda paprastai kam reikia to namų mokymo doh.gif Aš buvau šokiruota tokiais dalykais.
Atsakyti
Cia ne namu mokymas, o integruotas namu mokymas, t.y. dalis pamoku yra klaseje, su vaikais, kita dalis mokykloje, bet su mokytoju indivudaiai. Didesnio pazymo, nei patempi ir mokaisi-negausi. Maniskis viska, kas su tekstu, skaitymu, info priemimu is klausos deja turejo mokytis ne klaseje. Isskyrus anglu, nes tne jis varo per aukstu lygiu doh.gif Tai budavo pvz. matematika 2 kartus su mokytoja, dar viena su klase, kur dare savo uzduotis, panasiai su istorija, lietuviu tik su mokytoja, dar logopede ir spec. pedagoge, nes ten letumas doh.gif daile su klase, kompiuteriu mokslai irgi s kalse, fizinio jis neturejo iki siemet, nes vel ten gauti nurodymus maseje vaiku...sudetinga jam susivokti.
Dabar jis jaunimo mokykloje, kur klaseje 15 vaiku, tai beveik visos pamokos yra klaseje, dalis papildomu geografija, istorija, rusu, lietuviu indiviudaliai, bet vis tiek kiekvienais metais tam reikia pazymos, o pazymai konsultacijos pas psichiatra doh.gif del egzaminu net nezinau ka reiks daryti, matematika jis gal islaikytu, lietuviu, ypac vieso kalbejimo dalis, jam kosmosas, nunesa stoga, subyra kalba, linksniai, skaiciu ir giminiu derinimas doh.gif apie rasini as isi viso nekalbu...jis siaip ne taip gal suformuluotu 5 sakinius, klausimas, kiek juose butu klaidu, bet rasinio ne prokur verysad.gif
Atsakyti
Alchemie, aš suprantu, kad ne pilnai namų mokymas, integruotas. Ir tavo sūnui jis reikalingas, bet aš sakau ką mačiau dirbdama gimnazijoje, kur sveiki vaikai gauna tokias galimybes vien dėl to, kad egzaminus paskui išlaikytų gerai, nes namuose niekas netrukdo, nekalbant, kad nusirašo, pasižiūri, nes komisija tai nesėdi kambaryje, tik apžiūri ar tinkama tam patalpa, o paskui specialiai net neina. Tai ką mačiau, mane išmušė iš vėžių. Ir paskui gali būti, kad didesniuose miestuose tam kam reikia gydytojai nerašo, o kam, ateis tėtis/mama ir sumokės jam daug, labai daug. Tikiuosi, kad to nebėra, labai labai tikiuosi. Kai aš patrikau po to ką pamačiau, mane direktorė pasikvietė ir labai ilgai bandė man išaiškinti kaip tai gerai ir kaip tai reikalinga gimnazijai, net bandė mane gražia forma pagąsdinti, kad niekur neičiau. Buvau labai karingai nusiteikusi, bet greit atvėsau, nes ne tik mokykla gauna savo dalį, bet ir aukštesnės miesto dėdės. Žodžiu, viskas būna sutvarkyta iki galo doh.gif
Atsakyti
unsure.gif blink.gif doh.gif
na tokiu dalyku as is viso nezinojau..mes kol kas su egzaminais reikalu neturejom, kodel vaikui, kuris trecioje klaseje pagal fizini amziu yra 10 metu, o emocinis amzius jo 7 metai negali gauti namu mokymo (tai buvo VRC isvada), va todel tos psichiatres as nesupratau..juolab, kad AS SUMOKU MOKESCIUS, kuriu gauti savo vaikui askui negaliu verysad.gif
Sukciavimas pradedant namu moymo baigiant nestumo pasalpomis......blogai..bet zinant, kaip pas mus dabar egzaminai vysta, kaip vertina, jei nesugebejo atsidaryti failo, ivertino mokinio darba kaip neatlikta, tik delt, kad pakele sarsala tevai, pabande kitu butu atsidaryti kas buvo egzaminatoriu klaida, kad neperksiate failo, ir vaiksa veritnima gavo 9...va cia tai... zodziu...
Atsakyti
QUOTE(Sauramo @ 2016 03 02, 20:38)

Kiek mintinai pamenu, tai Enšteino sindromo požymiai:


Dieve mano, skaitau net išsižiojus, lyg mano vaikas aprašytas būtų blink.gif
Atsakyti
QUOTE(klajūnė @ 2016 03 15, 08:34)
Dieve mano, skaitau net išsižiojus, lyg mano vaikas aprašytas būtų  blink.gif


Aš žmogus, kuris nelipdau etikėčių, bet kai skaičiau ir atpažinau savo sūnų, o kai kur ir save vaikystėje, tai išsižiojau. Dabar laukiu kitos knygos, specialiai apie tokius vaikus.
Atsakyti
Sauramo, is tavo patirties, jei vaiko F kodas atitinka liga, del kurios gali buti atleistas nuo egzaminu, prie to kodo parasyta individualiai, ar gali but taip, kad atleis tik nuo lietuviu kalbos egzamino, o kitus pasirinktinus galetu laikyti? Nes kiek suprantu lietuviu yra pagrindinis, ir kai kur parasyta, kad atleidus nuo pagrindinio pasirenkamu laikyti negali, tik va ar tai galioja tik 12 kalses egzmainams, ar ir 10 klases? 4u.gif
Atsakyti