Įkraunama...
Įkraunama...

Grindinis šildymas 4

QUOTE(zixelis @ 2017 04 21, 21:19)
<p>Sveiki.</p><p>Gal pasidalintumėt dviejų kolektorių tarpusavio jungimo schema. Vienas kolektorius katilinėje šalia katilo, antras koridoriuje už maždaug 8 metrų. Kur dėti siurblį antram kelektoriui - prie pat kolektoriaus ar prieš magistralinį vamzdį einantį į antrą kolektorių?</p><p>Domina ir principinė šildymo sistemos jungimo schema. Katilas bus oras-vanduo su integruotu boileriu.</p>

Sveiki, o kam atskiri siurbiai kolektoriam, kilpos labai ilgos?
Pakankamai daug INFO su principinėmis schemomis.
Taip pat vaizdai Google "luft wasser wärmepumpe fußbodenheizung pufferspeicher"
Atsakyti
QUOTE(funtikas2999 @ 2017 04 15, 21:13)
Visų pirma d18 ar d20 reikalinga dėl to, kad vyniojant vamzdelius pasitaiko įvairių užlenkimų ir antra ne visi trumpas ir vienodas kilpas padaro, trečia lengviau susireguliuoja... jei yra galimybė tai dėkit ne d16.

p.s. mano klausimas smile.gif : ar užpildžius grindinio šildymo sistemą (t.y. bandant jos sandarumą) slėgis turi laikytis kaip įkaltas ir nekrist net 0,1bar per 12-24h...? turint omeny, kad nors ir namas nešildomas bet apšiltintas, langai jei praviri temperatūra šiek tiek per nakt pasikeičia ar dienai pašvietus saulei... Visi kraniukai ir nuorintojai užsukti būna.


Jei yra nesandarumų, slėgis nukris gana greitai, jei svyruoja, tai viskas gerai. Saulutė pašvietė pro langą, vamzdis su vandeniu įšilo - slėgis pakilo ir t.t.
Atsakyti
QUOTE(remiga @ 2017 04 22, 11:42)
Jei yra nesandarumų, slėgis nukris gana greitai, jei svyruoja, tai viskas gerai. Saulutė pašvietė pro langą, vamzdis su vandeniu įšilo - slėgis pakilo ir t.t.

Per tris paras nukrito nuo ~3,3 iki ~ 3,1bar, bet žinau kur leidžia: ties kolektoriaus ir kraniukų sandūromis, labai labai silpnai sunkiasi... patys pabrokyti vamzdeliai laiko, vadinas turi viskas būt gerai ir ateity su vamzdukais... tuo labiau, kad darbinis ŠS slėgis beveik per pus mažesnis...
Atsakyti
Kaitinu su savo ŠS grindis, kolektorius su debitomačiais, temperatūros kaitinimo etapai po 5 laipsnius į parą, kiekvieną parą debitomačiai rodo vis kitaip, juos nureguliuoju vienodai, kitą dieną vėl jau kitaip, aišku temperatūra/slėgis kyla leidžias gal tai ir logiška...?, bet pagal kurią temperatūrą galutinai sureguliuot tuos debitomačius..? Grižtamų kilpų vamzdelių temperatūra skiriasi kartais iki 1 laipsnio ribose, kartais iki 2...
Dėkui
Atsakyti
QUOTE(funtikas2999 @ 2017 06 14, 21:05)
Kaitinu su savo ŠS grindis, kolektorius su debitomačiais, temperatūros kaitinimo etapai po 5 laipsnius į parą, kiekvieną parą debitomačiai rodo vis kitaip, juos nureguliuoju vienodai, kitą dieną vėl jau kitaip, aišku temperatūra/slėgis kyla leidžias gal tai ir logiška...?, bet pagal kurią temperatūrą galutinai sureguliuot tuos debitomačius..? Grižtamų kilpų vamzdelių temperatūra skiriasi kartais iki 1 laipsnio ribose, kartais iki 2...
Dėkui



Jei suprantat rusiškai, čia geras video kaip sureguliuoti debitomačius.
Atsakyti
QUOTE(remiga @ 2017 06 15, 21:50)
Jei suprantat rusiškai, čia geras video kaip sureguliuoti debitomačius.
paieškosiu vertėjo ir abu peržiūrėsim biggrin.gif
Atsakyti
QUOTE(funtikas2999 @ 2017 06 14, 21:05)
Kaitinu su savo ŠS grindis, kolektorius su debitomačiais, temperatūros kaitinimo etapai po 5 laipsnius į parą, kiekvieną parą debitomačiai rodo vis kitaip, juos nureguliuoju vienodai, kitą dieną vėl jau kitaip, aišku temperatūra/slėgis kyla leidžias gal tai ir logiška...?, bet pagal kurią temperatūrą galutinai sureguliuot tuos debitomačius..? Grižtamų kilpų vamzdelių temperatūra skiriasi kartais iki 1 laipsnio ribose, kartais iki 2...
Dėkui


gali būti kad sistemoje vis dar yra oro, kuriam pamažu pasišalinant ir slėgiai kilpose kinta
Atsakyti

Bandau vyrui įrodyti, kad pati sugebėsiu padaryt grindinio šildymo projektą, tai dabar tenka sukt galvą, todėl ieškau patarimų :)

Mūsų namas vienaukštis iš Arko M18 blokelių, grindyse suklota 20 cm EPS100, sienos apšiltintos 20 cm neoporu. Perdanga kol kas neapšiltinta, bet planuojam purkšti ekovatą, gal kokius 35 cm. Šildymui naudosim šilumos siurblį, taip pat planuojam įrengt ir ventiliaciją su rekuperacija (ortakių išvedžiojimo projektą ir užsispyrus padaryt pati, bet jis dar gali palaukt :rolleyes: ) Visur bus grindinis šildymas, išskyrus garažą, techninę patalpą ir sandėliukų, kurio dviejų sienų kol kas net nėra. Iš techninės patalpos į namo vidurį tarp kolonų viduriniame  polistirolo sluoksny atvesta daugiasluoksniai 26 mm diametro vamzdžiai būsimam kolektoriui.

 

Įsirašiau Instalsoft demo versiją šilumos poreikio skaičiavimui ir grindinio kontūrų braižymui. Bet šita programa labiausiai mane ir glumina. Įdedu namo planą su paskaičiuotais patalpų šilumos nuostoliais. Kaip manote, ar jie realūs? Nebūsiu įvėlusi didelių klaidų? Kad vonioje išgautume aukštesnę temperatūrą, gal reikia 2 kontūrus vesti? Ir ar vonioje reikia daryti temperatūrinę siūlę, jei jos dysis ~4,85x2,30 (2:1 taisyklę atitinka)? WC ir tambure manau atskirų kontūrų nedarysim, o pravesim vamzdžius nuo mažo kambario ir rūbinės.

Iš anksto ačiū už atsakymus.

 aaaa.png

 

Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Berulė: 12 liepos 2017 - 00:05

Taip ir būna naktinėjant, kad ne viską parašiau.

Nepaminėjau, kad visur planuojam įrengti liejamą (epoksidinę/poliuretaninę) 2mm aukščio grindų dangą, nerandu internete jos šilumos laidumo koeficiento, bet programoje parinkau keramines plyteles 0,011(m2K)W.

Šildymą norėčiau vedžioti 20x2 PEX vamzdeliu, kas 30 cm atstumu, patankinant prie lauko sienų kas 15 cm, bet šitoje vietoje mane programa ir "durnina" - meta įspėjimą, kad šilumos atidavimo ir hidraulikos požiūriu egzistuoja geresnis žingsnis. Tai kuo pasitikėt?  :unsure: 

Dar padarėm vieną klaidą - sudėjom paskutinę polistirolo eilę ir tik tada pasitikslinom, kad kompensacinės juostos turi būti prispaustos izoliacijos sluoksnio. Ar bus labai blogai, jei polistirolo nebenuiminėsim ir juostą klijuosim virš jo?

O kaip daryti su kompensacinėm siūlėm tarpduriuose ir tarp skirtingų kontūrų: dėt specialią juostą ar užtenka tik vamzdelius įvilkt į šarvą ir įpjaut šlapią betoną?

Atsakyti
Šilumos nuostoliai tai tikrai neaiškūs kažkokie... Vonioje 1,8kw, kai priešingoje pusėje kampinėje patalpoje miegamajame vos 750W, nors t.y. daug didesnė patalpa...
Vonioje gaunasi 170W į m2, čia yra žvėriškai daug.

"Šildymą norėčiau vedžioti 20x2 PEX vamzdeliu, kas 30 cm atstumu, patankinant prie lauko sienų kas 15 cm," paaiškinkit pasirinkimą. Čia tiesiog kažkur išgirdot taip? biggrin.gif

Vonioje jūs tikrai neišgausit pagal savo skaičiavimus su 30cm žingsniu reikiamų watų padengti.

Vamzdelius užtenka įdėt į šarvą.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo LukasST: 12 liepos 2017 - 20:44
QUOTE(LukasST @ 2017 07 12, 21:40)
Šilumos nuostoliai tai tikrai neaiškūs kažkokie... Vonioje 1,8kw, kai priešingoje pusėje kampinėje patalpoje miegamajame vos 750W, nors t.y. daug didesnė patalpa...
Vonioje gaunasi 170W į m2, čia yra žvėriškai daug.


Manau, kad viskas ten su tuo teisingai. Nepamiršk, kad vonioje palaikoma keliais laipsniais aukštesnę temperatūrą, tad tam energijos reikia tikrai kartais daugiau.
Atsakyti
QUOTE(Berulė @ 2017 07 12, 00:59)
Bandau vyrui įrodyti, kad pati sugebėsiu padaryt grindinio šildymo projektą, tai dabar tenka sukt galvą, todėl ieškau patarimų smile.gif

...(ortakių išvedžiojimo projektą ir užsispyrus padaryt pati, bet jis dar gali palaukt rolleyes.gif )


Drąsiai čia, jei su statybomis neteko susidurti. Gal išsilavinimas iš kokios nors techninės srities? Kas liečia grindinio šildymo projektą, tai atsižvelgus į tai kas jau pasiekta šioje srityje, esu įsitikinęs kad jis jums pagal gabumus, vis tik dėl ortakių, noriu perspėti, kad tai šiek tiek aukštesnis lygis.


QUOTE
Mūsų namas vienaukštis iš Arko M18 blokelių, grindyse suklota 20 cm EPS100, sienos apšiltintos 20 cm neoporu. Perdanga kol kas neapšiltinta, bet planuojam purkšti ekovatą, gal kokius 35 cm. Šildymui naudosim šilumos siurblį, taip pat planuojam įrengt ir ventiliaciją su rekuperacija


Pradžiai namas apšiltintas neblogai, bet tikrai nepretenduoja į aukštesnį apšiltinimo lygį, nors rekuperacija didelis pliusas mažinant šildymo energijos poreikį.

Noriu atkreipti dėmesį į jūsų pasirinktą šilumos šaltinį. Jis žematemperatūris, kuriam patinka žemesnė šilumokaičio temperatūra, tad kuo stambesni šildymo vamzdeliai bei kuo tankiau jie pravedžioti, tuo šilumos siurblys dirbs su aukštesniu COP. Tai kad pasirinkot 20mm vamzdelius, man asmeniškai patinka. Pats tokius pasirinkau. Bus pliusas prie geresnio ŠS COP.

Dėl vamzdelių vedžiojimo, tai visai nereikia programų. Norint kad visose patalpose būtų vienoda temperatūra, visose patalpose turi būti išvedžioti šildymo vamzdeliai laikantis to pačio tarpo tarp vamzdelių. Patalpose kuriose norima palaikyti žemesnę temperatūrą, tarpeliai didinami, o kur aukštesnę, tarpeliai mažinami. Taip, kad šilumos nuostoliai kiekvienoje atskiroje patalpoje mažai praktinės naudos turinti informacija. Ženkliau svarbiau, kad visi vamzdelių igiai būtų maksimaliai vienodi. Vat čia tai programa aukso vertės, nors pats sau kai paišiau vamzdelių ilgius ant popieriaus, dėl kilpų ilgių apsirikau 1m-2m ne daugiau.

QUOTE
Įdedu namo planą su paskaičiuotais patalpų šilumos nuostoliais. Kaip manote, ar jie realūs?


Iš akies žiūrint, kaip ir panašu į tiesą. Prie vonios esančioms patalpoms reikia mažiau šildymo, nes sklinda šiluma per vonios sienas, nors vat, kad tambūro, su palaikoma žemesne temperatūra šildymui teikia net 117W man jau nesitiki. Iš kitos pusės, jau minėjau. Nematau aš tame daug praktinės naudos.


QUOTE
Kad vonioje išgautume aukštesnę temperatūrą, gal reikia 2 kontūrus vesti?


Viskas priklauso nuo kilpų ilgio. Reikia stengtis, kad visos name išvedžiotos kilpos būtų kaip galima vienodesnio ilgio ir tik atsižvelgiant į šį reikalavimą vertinkit, reikia dviejų kilpų ar geriau viena. Iš kitos pusės, patalpoje, kurioje norime palaikyti aukštesnę temperatūrą tikslingiau pravedžioti dvi trumpesnes už visas likusias pastate pravedžiotas kilpas, nei vieną ilgesnę už visas kitas.

Realiai termofikato tekėjimo pasipriešinimas, dėl skirtingo kilpų ilgio paskui balansuojant suderinamas, tad kaip ir galimi nedideli igio neatitikimai, bet balansuojama derinant atsižvelgiant į ilgiausios kilpos ilgį, tad kuo bent viena kilpa bus ilgesnė už kitas, tuo bendras visos sistemos tekėjimo pasipriešinimas bus didesnis.

Dar kartą norėjau sugrįžti prie galimai vonioje pravedžiotų dviejų trumpesnių kilpų. Kadangi ten vis tiek palaikoma aukštesnė temperatūra, balansuojant sistemą, neprisukant šių kilpų, galima dar labiau padidinti šioje patalpoje nusėdančią temperatūrą, o kai šildoma, maksimaliai žemos temperatūros termofikatu, tai tampa labai aktualu.

QUOTE
Ir ar vonioje reikia daryti temperatūrinę siūlę


Sakyčiau neteisingas klausimas. Tokį klausimą reikia ne forume uždavinėti, o kategoriškai vadovauti grindinio šildymo vedžiojimo reikalavimais, kuriuos internete tikrai rasi.


QUOTE
WC ir tambure manau atskirų kontūrų nedarysim, o pravesim vamzdžius nuo mažo kambario ir rūbinės.


Sakyčiau ženkliai svarbesnis parametras yra vamzdžių ilgio vienodumas. Reikia bandyti vedžioti vamzdelius ir žiūrėti, kas kaip gaunasi, o tik po to žiūrėti, ką su kuo apjunginėti.

QUOTE
Iš anksto ačiū už atsakymus.


Prašom.

QUOTE
Nebūsiu įvėlusi didelių klaidų?


Pakolkas rimtesnių nėra, o jei su savo gana aukštais sugebėjimais kokią ir praleisi, labai nesunkiai balansuojant sistemą ištaisysi ;).
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo mintas: 12 liepos 2017 - 21:35