Šiandieną buvo atvykęs "Tenko" atstovas aiškintis, kodėl vis dar siusioja siurblys. Pasirodo, kad siurblio pačioje apačioje gali tilpti
iki 2,5 l vandens. Pačioje apačioje yra metalinis dugnas, o ant jo EPS su tarpais. Sunku patikėti, bet štai toje vietoje gali tilpti apie 2,5 l vandens. Spaudant EPS ir kitaip bandant pašalinti vandenį, pavyko iš siurblio išvaryti gerą puslitrį vandens. Aš dar įjungiau 2 kW pečiuką, kad jis papūstų į vandenį ir jį išgarintų. Vandens siurblio apačioje tikrai sumažėjo, bet jo ten dar liko. Jei vanduo su laiku iš tenai nepasišalins ir siurblys toliau siusios, tai bandysime su oro siurbliu jį iš tenai išpūsti. Taip pat papildomai izoliavo gręžinio cirkuliacinį siurblį, kad išsiskirtų kuo mažiau kondensato. Dar kartą patikrino ir tikrai nerado jokių nuotėkio vietų. Gal ta drėgmė iš mano buvusio
drėgno katilinės kampo. Aš jį lyg ir gerai išdžiovinau, bet gal įjungus šildymą drėgmės išsiskiria papildomai? Taip pat manau, kad vokiečiai padarė konstrukcinę klaidą, kad neįmanoma visos drėgmės lengvai pašalinti nuo dugno. Per šitą
drenažinį vamzdelį visas skystis negali pasišalinti, nes jis nesiekia dugno, o yra šiek tiek pakeltas virš jo. Gal
Centras1 pažiūrėtų ar jo siurblys nesiusioja, nes vakar telefonu minėjo, kad žiūrėjo siurblio gale, nors reikia žiūrėti priekyje ties tuo drenažiniu vamzdeliu.
Taip pat dar kartą pamatavome gręžinio propilengliukolio užšalimo temperatūrą. Pirmą ėmėme mėginį iš gręžinio, siurblys nedirbo. Refrektometras rodė
-16,5 laipsnio. Tada įjungė siurblį ar tik patį cirkuliacinį (nemačiau), bet, žodžiu, paėmė propilengliukolį pravarytą per gręžinio cirkuliacinį siurblį ar iš pačio siurblio. Trumpiau tariant, pirmą kartą paėmė stovinčio skysčio mėginį, antrą kartą - pravaryto, sujudinto. Antrą kartą refrektometras rodė, kad propilengliukolio užšalimo temperatūra
-14 laipsnių. Gamintojas rekomenduoja, kad būtų
-13. Galbūt -14 ir ne problema, bet -16,5 mano supratimu jau per daug, todėl propilengliukolis per klampus ir papildomai priverčia dirbti siurblį, t.y. be reikalo ryja mano elektrą. Ar aš čia klystu?
Taip pat nusiėmiau gręžinio duomenis, kai siurblys pradirbo dvi paras su histerize 2 ir patalpoje numatyta +22/+23 laipsnių temperatūra. Štai
grafikas. Siurblio įsijungimo metu iš gręžinio ateina +7,9 laipsnių temperatūra, o baigus dirbti apie +0,5. Į gręžinį darbo pabaigoje grįžta beveik -2 laipsniai. Iš viso siurblys dirbo šiek tiek virš 6 valandų. Labai ilgas laiko tarpas. Tačiau vėliau kai išsijungė, tai daugiau ir neįsijungė.
Kai histerizė buvo 1,5, o temperatūra name +22/+23, tai COP per kelis šildymo ciklus keitėsi taip: 5,06, 4,90, 4,91, 4,75, 4,85. Nekeičiant temperatūros name (+22/+23), bet padidinus histerizę iki 2 turėjau tokį COP: 4,70 ir 4,60 (daugiau duomenų neturiu, nes buvo tik du šildymo ciklai).
Panašu, kad padidinta histerizė gerokai iškrauna gręžinį, todėl šiandieną histerize sumažinome
iki 1. Taip pat 2 laipsniais sumažinau grįžtamą temperatūrą, todėl name turėtų būti apie +20/+21 (parodys laikas). Tik sumažinus temperatūra ženkliai pasikeitė skirtumas tarp realaus grįžtamo ir
numatyto grįžtamo, todėl šildymas įsijungs dar ne greitai. Dar vienas nustatymo pakeitimas buvo atliktas grindų
cirkuliaciniam siurbliui. Kai siurblys dirbs, termofikatą varinės 45 proc. pajėgumu, kai nedirbs - 25 proc. pajėgumu. Man "Tenko" atstovas sakė, kad kol nėra ruošiamas karštas vanduo toks nustatymas galimas, bet pradėjus ruošti karštą vandenį siurblys mes klaidą, nes 25 proc. cirkuliacinio pajėgumas yra per mažas.
Gręžinys lyg ir pakankamai galingas arba pakankamas namo poreikiams, bet man tik keista, kodėl įsijungęs siurblys taip ilgai šildo termofikatą. Galbūt čia siurblio darbo neteisingi nustatymai, o gal kitos priežastys.
Neradau aš to drenažo