Įkraunama...
Įkraunama...

Geoterminis šildymas - 13 tema

QUOTE(cibulis @ 2015 11 19, 15:46)
O kokie jūsų temperatūrinės kreivės ir histerizės nustatymai? Mano supratimu skirtumą ar kelti iki 26 ar iki 25 lemia tik histerizė. Bent jau šiuo konkrečiu atveju, nes visi kiti nustatymai nebuvo keisti. Keitėsi tik histerizė.


Kiek aš suprantu, iki kiek kiek kelti temperatūrą (ir nuo kiek kelti ją) apsprendžia 2 dalykai. Pirmas - temperatūrinė kreivė. Ji pagal lauko T paskaičiuoja kokia turi būti grindų termofikato temperatūra t. Tada iš tos t atimant histerezės nustatymą gauname temperatūrą, prie kurios įsijunginės ŠS, pridedant histerezę - temperatūrą, kurią pasiekus išsijunginės ŠS.
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo Verteris: 19 lapkričio 2015 - 18:42
QUOTE(cibulis @ 2015 11 19, 15:46)


Šilumą, kur greičiausiai reikėjo pakelti ne iki itin aukštų temperatūrų ruošė 2,5 val. (per pusė 1,25 val., jei du kartus), o karštą vandenį nuo 36 iki 56 užkėlė per 40 min. Ar čia viskas gerai?
Papildyta:



Siurblys per valandą pagamina apie 6 kW šilumos. Tai viskas čia taip ir yra. Keliat iki 56 cop aišku turėtų būti prastesnis, bet daug kas priklauso nuo sūrimo temperatūros.

Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2015 11 19, 15:46)


Nukrito iki 5,4 šildymo ciklo pradžioje ar pabaigoje? O tas sūrymo iš gręžinio temperatūros pakilimas greičiausiai yra todėl, kad vieną ratą praeina patalpoje buvęs ir sušilęs gliukolis, kuris per vieną ratą gręžinyje nespėja deramai atšalti.
Papildyta:




Pabaigoj žinoma. Pas mane du gręžiniai po 60 m.
Atsakyti
Jei nesunku, gal tie, kurie šiuo metu naudoja geoterminį, galėtų pasidalinti tokia informacija:

1. Šildymo kreivė, apskaičiuota temepratūra. Mano šildymo kreivė tokia. Tai reiški, kad prie -20 į grindis paduos +27, o kai lauke bus +18, į grindis paduos +18. Pagal šildymo kreivę apskaičiuota temperatūra yra +22,3.
2. Kokia histerizė nustatyta? Bandžiau 2 ir 1,5. Abi nelabai tiko. Dabar nustatyta 1.
3. Kiek kartų per parą jungiasi siurblys? Prie 2 histerizės 1 kartą į parą, prie 1,5 būdavo lygtai 2-3 kartai.
4. Per kiek laiko pasiekia reikiamą temperatūrą? Nuo 3 iki 6 val.
5. Kokios temperatūros ateina iš gręžinio šildymo pradžioje ir kokios ciklo pabaigoje? Kokia temperatūra grįžta į gręžinį. Šildymo pradžioje ateina tarp +7,5 ir 8, pabaigoje būna apie +0,7/+0,9. Į gręžinį grįžta iki -2.

Arba gal kas gali pasakyti, per kiek laiko siurblys turėtų paruošti grindų termofikatą ir kokia turėtų būti mažiausia grįžtama temperatūra? Jei gerai suprantu, tai grindų šildymui turėtų dirbti 30-60 min. iki 3-4 kartų per parą, o ciklo pabaigoje iš gręžinio turėtų ateidinėti bent +3.
Papildyta:
QUOTE(DEU @ 2015 11 19, 18:41)
Paties pateiktuose  rafikuose keliamas temperatūra mėlynos spalvos. Kiek ji keliama nuo 22 iki 24?

Per kiek laiko grįžtama pakeliama nuo 22 iki 24? Jei pagal šį grafiką (histerizė 2), tai ji buvo keliama 1,30-1,50 val. Jei turėčiau specialią programą, kurios man atstovai neduoda, galėčiau pasakyti sekundžių tikslumu dabar tik spėju. Pagal šį grafiką (histerizė 1,5) kažkur apie 1,50 val. Per ilgai ar normaliai?
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2015 11 19, 14:58)
Šiandieną buvo atvykęs "Tenko" atstovas aiškintis, kodėl vis dar siusioja siurblys. Pasirodo, kad siurblio pačioje apačioje gali tilpti iki 2,5 l vandens. Pačioje apačioje yra metalinis dugnas, o ant jo EPS su tarpais. Sunku patikėti, bet štai toje vietoje gali tilpti apie 2,5 l vandens. Spaudant EPS ir kitaip bandant pašalinti vandenį, pavyko iš siurblio išvaryti gerą puslitrį vandens. Aš dar įjungiau 2 kW pečiuką, kad jis papūstų į vandenį ir jį išgarintų. Vandens siurblio apačioje tikrai sumažėjo, bet jo ten dar liko. Jei vanduo su laiku iš tenai nepasišalins ir siurblys toliau siusios, tai bandysime su oro siurbliu jį iš tenai išpūsti. Taip pat papildomai izoliavo gręžinio cirkuliacinį siurblį, kad išsiskirtų kuo mažiau kondensato. Dar kartą patikrino ir tikrai nerado jokių nuotėkio vietų. Gal ta drėgmė iš mano buvusio drėgno katilinės kampo. Aš jį lyg ir gerai išdžiovinau, bet gal įjungus šildymą drėgmės išsiskiria papildomai? Taip pat manau, kad vokiečiai padarė konstrukcinę klaidą, kad neįmanoma visos drėgmės lengvai pašalinti nuo dugno. Per šitą drenažinį vamzdelį visas skystis negali pasišalinti, nes jis nesiekia dugno, o yra šiek tiek pakeltas virš jo. Gal Centras1 pažiūrėtų ar jo siurblys nesiusioja, nes vakar telefonu minėjo, kad žiūrėjo siurblio gale, nors reikia žiūrėti priekyje ties tuo drenažiniu vamzdeliu.

Taip pat dar kartą pamatavome gręžinio propilengliukolio užšalimo temperatūrą. Pirmą ėmėme mėginį iš gręžinio, siurblys nedirbo. Refrektometras rodė -16,5 laipsnio. Tada įjungė siurblį ar tik patį cirkuliacinį (nemačiau), bet, žodžiu, paėmė propilengliukolį pravarytą per gręžinio cirkuliacinį siurblį ar iš pačio siurblio. Trumpiau tariant, pirmą kartą paėmė stovinčio skysčio mėginį, antrą kartą - pravaryto, sujudinto. Antrą kartą refrektometras rodė, kad propilengliukolio užšalimo temperatūra -14 laipsnių. Gamintojas rekomenduoja, kad būtų -13. Galbūt -14 ir ne problema, bet -16,5 mano supratimu jau per daug, todėl propilengliukolis per klampus ir papildomai priverčia dirbti siurblį, t.y. be reikalo ryja mano elektrą. Ar aš čia klystu?

Taip pat nusiėmiau gręžinio duomenis, kai siurblys pradirbo dvi paras su histerize 2 ir patalpoje numatyta +22/+23 laipsnių temperatūra. Štai grafikas. Siurblio įsijungimo metu iš gręžinio ateina +7,9 laipsnių temperatūra, o baigus dirbti apie +0,5. Į gręžinį darbo pabaigoje grįžta beveik -2 laipsniai. Iš viso siurblys dirbo šiek tiek virš 6 valandų. Labai ilgas laiko tarpas. Tačiau vėliau kai išsijungė, tai daugiau ir neįsijungė.

Kai histerizė buvo 1,5, o temperatūra name +22/+23, tai COP per kelis šildymo ciklus keitėsi taip: 5,06, 4,90, 4,91, 4,75, 4,85. Nekeičiant temperatūros name (+22/+23), bet padidinus histerizę iki 2 turėjau tokį COP: 4,70 ir 4,60 (daugiau duomenų neturiu, nes buvo tik du šildymo ciklai).

Panašu, kad padidinta histerizė gerokai iškrauna gręžinį, todėl šiandieną histerize sumažinome iki 1. Taip pat 2 laipsniais sumažinau grįžtamą temperatūrą, todėl name turėtų būti apie +20/+21 (parodys laikas). Tik sumažinus temperatūra ženkliai pasikeitė skirtumas tarp realaus grįžtamo ir numatyto grįžtamo, todėl šildymas įsijungs dar ne greitai. Dar vienas nustatymo pakeitimas buvo atliktas grindų cirkuliaciniam siurbliui. Kai siurblys dirbs, termofikatą varinės 45 proc. pajėgumu, kai nedirbs - 25 proc. pajėgumu. Man "Tenko" atstovas sakė, kad kol nėra ruošiamas karštas vanduo toks nustatymas galimas, bet pradėjus ruošti karštą vandenį siurblys mes klaidą, nes 25 proc. cirkuliacinio pajėgumas yra per mažas.

Gręžinys lyg ir pakankamai galingas arba pakankamas namo poreikiams, bet man tik keista, kodėl įsijungęs siurblys taip ilgai šildo termofikatą. Galbūt čia siurblio darbo neteisingi nustatymai, o gal kitos priežastys.

Neradau aš to drenažo
Atsakyti
QUOTE(Verteris @ 2015 11 19, 18:41)
Kiek aš suprantu, iki kiek kiek kelti temperatūrą (ir nuo kiek kelti ją) apsprendžia 2 dalykai. Pirmas - temperatūrinė kreivė. Ji pagal lauko T paskaičiuoja kokia turi būti grindų termofikato temperatūra t. Tada iš tos t atimant histerezės nustatymą gauname temperatūrą, prie kurios įsijunginės ŠS, pridedant histerezę - temperatūrą, kurią pasiekus išsijunginės ŠS.

Atrodo logiškas paaiškinimas. Histerize bandau nustatyti. Gal reikia paeksperimentuoti su šildymo kreive, bet į kurią pusę - neturiu supratimo. Pagal Wavin projektą (jo tikslumu abejočiau) nurodyta, kad tiekiama turi būti +35, grįžtama +29,4. Čia greičiausiai prie -23. Todėl jei pas mane rodo, kad prie -20 turi paduoti +27, tai lyg ir mažoka. Kitas dalykas tas, kad prie +18 mano namo greičiausiai nereikia šildyti, todėl prie +18 paduoti +18 yra gryna nesąmonė. Kurį nustatymą keisti?
Papildyta:
QUOTE(centras1 @ 2015 11 19, 21:56)
Neradau aš to drenažo

To balto pypsiuko gali ir nebūti. Pvz., jis dabar išimtas iš mano siurblio. Jei ir nėra to balto pypsiuko, tai toje vietoje turi būti tik skylutė. Vanduo gali būti po pypsiuku arba net gali ir neišbėgti iš siurblio apačios, bet būti tarp putplasčio.
Atsakyti


To balto pypsiuko gali ir nebūti. Pvz., jis dabar išimtas iš mano siurblio. Jei ir nėra to balto pypsiuko, tai toje vietoje turi būti tik skylutė. Vanduo gali būti po pypsiuku arba net gali ir neišbėgti iš siurblio apačios, bet būti tarp putplasčio.
[/quote]
Būtent to pipsiuko ir dairiausi, bet neradau. O vandens tai po katilu tikrai nėra. Nespėja to kondensato tiek pasigaminti per pusvalandį darbo.
Atsakyti
Cibuli viskas ten pas tave gerai. Sumažinus histerizę iki 1 siurblio darbas turėtų gerokai sutrumpėti. Nusiramink ir palauk rezultatų.
Kitų nustatymai tau nelabai tiks, nes viena namas gerokai šiltesnis, antra kaip suprantu privedžiota nemažai 20 vamzdelio, dėl ko labai gerai nuiminėja šilumą.
Šildymo kreivė tokiam namui turėtų būti lėkšta. Pas tave viskas gerai.
Atsakyti
QUOTE(centras1 @ 2015 11 19, 22:19)
Būtent to pipsiuko ir dairiausi, bet neradau. O vandens tai po katilu tikrai nėra. Nespėja to kondensato tiek pasigaminti per pusvalandį darbo.

Pas mane irgi pirmą savaitę ar net pirmas dvi savaites irgi nebuvo kondensato. Jis atsirado tik vėliau. Teisingiau gal jis kaupėsi visą tą laiką ir tik vėliau prisipildžius dugne sklidinai (apie 2,5 l) pradėjo bėgti ant grindų. Jei jūsų siurblys veikia nesenai, tai gal dar anksti kondensatui susidaryti. O gal jo ir visai nebus.
Papildyta:
QUOTE(DEU @ 2015 11 19, 22:26)
Cibuli viskas ten pas tave gerai. Sumažinus histerizę iki 1 siurblio darbas turėtų gerokai sutrumpėti. Nusiramink ir palauk rezultatų.
Kitų nustatymai tau nelabai tiks, nes viena namas gerokai šiltesnis, antra kaip suprantu privedžiota nemažai 20  vamzdelio, dėl ko labai gerai nuiminėja šilumą.
Šildymo kreivė tokiam namui turėtų būti lėkšta. Pas tave viskas gerai.

Kiek suprantu tai tikrai nėra problema, kad siurblys dirba 3-6 val. Gali ir visą dieną dirbti. Problema kiek suprantu yra ta, kad dirbdamas tas 3-6 val. siurblys iškrauna gręžinį, nes šildymo ciklo pabaigoje ateina vos +0,7/+0,9 temperatūra. Ir tai dar tik sezono pradžia. Kiek suprantu kitų siurbliai taip ilgai nešildo grindų termofikato, todėl ir gręžinį išrauna iki +3.

Štai ką man parašė atstovai: Nesuprantu kodėl Jūs ieškote problemų ten kur jų nėra. Jūsų šilumos siurblys veikia idealiai, COP geras, namas šiltas išdirbimo laikas geras kadangi ilgiau dirbdamas šilumos siurblys daugiau jos atiduoda namui ir įkaitęs betonas akumuliuoja šilumą. Kas bus jeigu žiemą matysite minusines iš gręžinio ateinančias temperatūras?

Ir pridėjo blogo gręžinio pavyzdį. Štai čia tai tikrai siurblys dirba start-stop režimu nuolatos.

Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2015 11 20, 00:37)
Štai ką man parašė atstovai: Nesuprantu kodėl Jūs ieškote problemų ten kur jų nėra. Jūsų šilumos siurblys veikia idealiai, COP geras, namas šiltas išdirbimo laikas geras kadangi ilgiau dirbdamas šilumos siurblys daugiau jos atiduoda namui ir įkaitęs betonas akumuliuoja šilumą. Kas bus jeigu žiemą matysite minusines iš gręžinio ateinančias temperatūras?

Ir pridėjo blogo gręžinio pavyzdį. Štai čia tai tikrai siurblys dirba start-stop režimu nuolatos.

Labai graziai ir kulturingai,teisingai ir aiskiai tau parase ...
ieskai smegenu ...
Viskas pastave gerai
jei norejei stebeti teigiamas temp. reikejo pystelt dar 30m ,bet ar tai del stebejimo finansiskai tas apsimoketu smile.gif
Atsakyti
Šį pranešimą redagavo korida: 19 lapkričio 2015 - 23:00
Lauke siltas ruduo o dirba 3-6 h. Tai kiek valandu dirbs kai silumos is tikro reiks? Gal vertetu pamegint ir karsta vandeni paleist smile.gif
Atsakyti
QUOTE(cibulis @ 2015 11 19, 22:01)
Atrodo logiškas paaiškinimas. Histerize bandau nustatyti. Gal reikia paeksperimentuoti su šildymo kreive, bet į kurią pusę - neturiu supratimo.  Pagal Wavin projektą (jo tikslumu abejočiau) nurodyta, kad tiekiama turi būti +35, grįžtama +29,4. Čia greičiausiai prie -23. Todėl jei pas mane rodo, kad prie -20 turi paduoti +27, tai lyg ir mažoka. Kitas dalykas tas, kad prie +18 mano namo greičiausiai nereikia šildyti, todėl prie +18 paduoti +18 yra gryna nesąmonė. Kurį nustatymą keisti?


Histerezės reikšmė, kaip jau rašiau, jūsų namo ir siurblio deriniui dėčiau 1 ar 0,5C. Dėl kreivių reikšmių dabar sukti galvos neverta - nusistatysit reikšmes, kai jau gyventi pradėsite. T.y. jei prie šiltų lauko orų name bus per šilta, viršutinę reikšmę reikės mažinti, jei prie didžiųjų šalčių name bus šalta, apatinę vertę reikės padidinti. Nustatysite empiriškai, 'metodom naučnogo tyka', nes dabar pasakyti kiek bus vidinių ir išorinių energijos pritekėjimų, kiek efektyviai dirbs rekupas ir t.t. niekas nepasakys. Ir tas vertes, greičiausiai, sezono bėgyje gali tekti kaitalioti, nes pvz., vasario-kovo mėn. jau gali ženkliai prisidėti energijos pritekėjimai nuo saulės, o šiuo metų laikų tų pritekėjimų kaipo tokių beveik nėra...

Atsakyti
QUOTE(Verteris @ 2015 11 20, 10:29)
Histerezės reikšmė, kaip jau rašiau, jūsų namo ir siurblio deriniui dėčiau 1 ar 0,5C. Dėl kreivių reikšmių dabar sukti galvos neverta - nusistatysit reikšmes, kai jau gyventi pradėsite. T.y. jei prie šiltų lauko orų name bus per šilta, viršutinę reikšmę reikės mažinti, jei prie didžiųjų šalčių name bus šalta, apatinę vertę reikės padidinti. Nustatysite empiriškai, 'metodom naučnogo tyka', nes dabar pasakyti kiek bus vidinių ir išorinių energijos pritekėjimų, kiek efektyviai dirbs rekupas ir t.t. niekas nepasakys. Ir tas vertes, greičiausiai, sezono bėgyje gali tekti kaitalioti, nes pvz., vasario-kovo mėn. jau gali ženkliai prisidėti energijos pritekėjimai nuo saulės, o šiuo metų laikų tų pritekėjimų kaipo tokių beveik nėra...

Ir kaip suprantu tokiu atveju ir turetu pasimatyti kambario termodaviklio privalumas:
saulute pakele kambario vid temperatura - siurblis nors pagal griztama kaip jau ir turetu jungtis pagal kreive, bet del kambario termodaviklio stovi, kai tik t nukrito - siurblys iskart pradesda dirbti g.gif ar teisingai suprantu ?
Atsakyti