QUOTE(cibulis @ 2016 11 10, 20:14)
Visiškai sutinku. Tik kuris variantas geresnis:
pirmas: visos pavaros atviros, šildome abiejų aukštų grindis, histerizė 1;
antras: šildome tik pirmo aukšto grindis ir galbūt vonią, histerizė 2?
Pagal pirmą variantą įsijungęs siurblys dirba apie 2 val. kol paruošia reikia termofikatą. Tikėtina, kad pagal antra variantą jis dirbs apie 1 val. (reikia realiai išbandyti). Kitas klausimas įsijungimų skaičius per parą. Pagal pirmą variantą esant tokiems orams siurblys įsijungia 3-4 kartus, pagal antrą jo įsijungimų skaičius turėtų padidėti iki kokių 8 (išbandysiu).
Koks variantas sveikesnis namui ir siurbliui? Aišku dar galime vertinti COP ir kokios temperatūros grįžta iš gręžinio. Galbūt antru variantu bus daugiau siurblio įsijungimų, bet gausime aukštesnį COP ir mažiau sodinsime gręžinį.
vienareikšmiškai antras.
pirmu atveju jūs beveik nepakeičiate "betoninės akumuliacinės talpos", ir dar rizikuojate "perkaitinti" IIa. Siurblys turėtų gana dažnai įsijunginėti, plius jūsų namas beveik nereaguos į saulės pritekėjimus.
antru atveju, jūs šildote tiek, kiek jums reikia. Jeigu namui reikia, IIa bus uždarytas, bet siurblys turės daugiau ką veikti su Ia. Manau įsijungimų skaičius bus netgi mažesnis. Didinčiau histerize ir dar daugiau ir tada stebėčiau kiek šokinėja temperatūra name. Jeigu ribos tenkina, didinčiau dar. Paskui pažaisčiau su siurblio taimeriu. Uždrasčiau jam dirbti kažkurią tai dienos dalį. pirma tai naktinė elektra pigesnė, antra normaliu atveju tokiu laiku namie nieko nebūna, trečia siurblys priverstinai pailsėtų, ketvirta - saulėtą dieną išnaudotumėt ją geriau. Nes šltesnis betonas sugers mažiau energijos, nei vėsesnis.
Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2016 11 10, 20:25)
Tikriausiai taip. Praeitą šildymo sezoną, kuomet nebuvo termostatų ir parketlenčių, geriausias variantas buvo su histerize 1 ir 1,5. Tik su histerize 1 siurblio COP buvo apie 0,2-0,3 geresnis, mažiau sodino gręžinį. Su histerize 0,5 siurblys per dažnai jungėsi, o su histerize per ilgai dirbo ir sodino gręžinį.
Šį sezoną reikia surasti teisingus nustatymus su termostatais ir parketlentėmis (dar ant jų esu užtiesęs kartoną, vyniojamą iš parduotuvės ir storas parduotuvines dėžės - statybininkai prigąsdino, kad kitaip subraižysiu grindis). Taip pat pastebėjau, kad šį sezoną +20 name palaikau su kreivės apatine riba 17,5-18, pernai tą patį rezultatą buvo galima pasiekti su 17 nustatymu. Gal įtakos turi ir vėdinimas.
+ šis lapkritis gerokai šaltesnis, nei pernai. pernai minusas prasidėjio lapkričio trečioje dekadoje, iki tol laikėsi vos ne +10°C + vėdinimas + parketas - viskas kažkiek įtakoja reikalus. Kas link gręžinio - tai jis jums turi dirbti, o ne jūs jam. Aukštos temperatūros jame laikosi trumpiau, ir jas numušti galima greičiau. Jaudintis reiktų pradėti, jei į žemę grižinės -2°C ar žemesnis termofikatas. Bet su tokiu šilumos poreikiu manau jums tas negresia.
Reliai, tiek skirdamas dėmesio, būtumėt jau susiregulevęs ir rankomis sukiodamas debitomačius, bei paprastu ar IR termometru. Nu bet jūs neturėjot tikslo viską pasidaryti kuo pigiau. Termostatai yra gerai, bet jų nauda geriau matosi B ar D kaqtegorijos namuose ir su ne tokia inertiška šildymo sistema. Jūs turėsite mažai iš jų naudos, bet turėsite