QUOTE(arkava @ 2015 11 20, 11:33)
Niekaip nesuprantu, kam reikejo "stiprint" grindini ir taip PN
Mano grindyse - 53-54 ltr, namas toli grazu nepaveja tavojo
Su Cibulio sistema viskas tvarkoje, tik reikia ją sureguliuoti ir buvo pasakyta kaip, aš tikrai nesivarginsiu dešimtis kartų tą patį kartoti, bet ne apie tai.
Teigi, kad blogai padarė Cibulis, jog pakeitė vamzdelių storį, o pats orinukų temoje skundeisi, kad turi daug problemų su savo ŠS. Sakei, kad blogai, jog be buferinės įsirengiai, o visa problema tame ir yra, kad pas tave grindinio šildymo sistema nepritaikyta žematemperatūrėms šildymo sistemoms, konkrečiai šilumos siurbliui, nes vamzdeliai per ploni, per mažas vandens kiekis yra grindyse, todėl tą nedidelį vandens kiekį ŠS labai greitai sušildo, kadangi per mažas kontakto paviršius nespėja vanduo perduoti šilumos betonui, ir vandeniui grindinio šildymo sistemoje pakankamai greitai sušilus iki užduotų temperatūrų ŠS išsijungia. Jo daugiau nešildant, ir cirkuliaciniam stumdant jį pro dar šaltą, neįšildytą betoną vėl labai greitai atvėsta ir vėl įjungiamas ŠS.
Taip kad klausimas ar tikrai blogai kai grindinio šildymo sistema per galinga.
Cibulio atveju, kai grindinio šildymo sistema perteklinio galingumo, vanduo kiek prišildytas tiek momentaliai atiduoda šilumą betonui, gaunasi, kad kiek vanduo šildomas tiek šyla ir betonas. Absoliučiai nėra išsijungimo/įsijungimo ciklų dėl per silpnos grindinio šildymo sistemos kaip pas tave.
Vienas dalykas, ką Cibulis daro blogai, vis dar eksperimento vardan žaidžia su vis per dideliais histerezės parametrais. Esmė tame, kad namo patalpų vidaus temperatūra per parą keičiasi grubiai puse laipsnio, ne daugiau, tad ir siurblys užprogramuotas įsijungti po 2 laipsnių temperatūros pasikeitimo įsijungs tik po 4 parų. Nustatysi histerezės skirtumą 0.5C laipsnio įsijunginės dažniau ir palaikys pastovę temperatūrą, kai prie 2C laipsnių skirtumo temperatūra patalpose šokinės.
Pasyviame name šildymo sistemos nepritaikytos prie temperatūros kitimo, todėl temperatūra turi būti palaikoma absoliučiai nekintanti pastovi, tik tokiu atveju galima džiaugtis naudojant apskaičiuotą ir atitinkamai nusipirktą mažo galingumo šilumos šaltinį. Kai mažo galingumo šilumos šaltinis turi ne tik palaikyti tą pačią patalpų temperatūrą (nustačius histerezės temperatūrų skirtumą 0.5C laipsnio ar dar mažesnį), t.y. tiktai kompensuoti šilumos nuostolius, bet dar ir užkelti temperatūrą įšildant masyvias namo konstrukcijas, tuomet Cibulio šilumos šaltinio galingumas jau per mažas. Ko norėt, kai prie 12kW namo šilumos nuostolių dasideda dar 80kW konstrukcijų termomasės šilumos poreikis užkeliant temperatūrą dviem laipsniais (mano namo termomasės galingumas apie 40kW vienam laipsniui C). Nieko keisto, kad tokiam reikalui per silpnas Cibulio ŠS pašit be sustojimo kelias valandas iš eilės.
Pirmiausiai reikia įsigilinti į savo namo privalumus ir trūkumus bei išnaudoti juos, o ne stengtis ignoruojant termomasės privalumus, kovoti su jos trūkumais.
Taip, kad ne į "blogus" patarimus reikia pirštu baksnot Arkava, o nesupratimą, kaip su turima technika reikia elgtis, ir ne džiaugtis mažu savo grindinio šildymo vandens kiekiu, bei galingumu, bei keiktis nekokybišku ŠS darbu be buferinės talpos, bet būtent, keiktis, dėl per mažo galingumo įrengtos grindinio šildymo sistemos ir dabar laužyti galvą, kaip išspręsti iškilusią problemą. Gal vis tik reikės "sutaupytus" pinigus ant grindinio šildymo sistemos, dasimetus išleisti ant buferinės
. Nors aišku keista, kad inverteris dirba kaip start/stop ŠS.
Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2015 11 20, 11:42)
Bet pas kitus kiek suprantu ir su histerize 2 grindis įkrauna per 40-60 min.
Pirmas niuansas pas juos yra galingesnis ŠS todėl vandenį grindinio šildymo sistemoje prišildo greičiau.
Antras niuansas, jų grindinio šildymo sistema yra mažesnio galingumo šilumos šaltinio kilovatui, automatiškai padažnėja įsijungimų skaičius ne dėl betono atvėsimo, bet dėl peršildyto termofikato, bei dėl per greito jo atvėsimo.
Tavo atveju, kai betonas beveik tokios pat temperatūros, kaip ir termofikatas, niekada nebus tokios situacijos, kaip pas Arkavą, pas kurį tik nustojo dirbti ŠS ir termofikatas iškarto vėl šaltas. Jam kaip tik histerezės temperatūrų skirtumą reikia didinti dar labiau, kas aišku neš didesnius nuostolius ir mažesnį COP`ą.
Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2015 11 20, 11:55)
Mano atveju yra šiek tiek išbalansuota sistema:
Pas jus sistema kaip tik idealiai subalansuota, sustygiuota palaikyti vieną ir tą pačią temperatūrą nuolatos. Kai pradėsite ir šildymo sistemą eksploatuoti tuo pačiu principu, tik tuomet bus pasiektas namo šildymo Feng Shui.
Kai namo šildymo sistema subalansuota vienaip, o bandoma su ja išradinėti dviratį, turim tai, ką turim.
Papildyta:
QUOTE(cibulis @ 2015 11 20, 11:55)
kai namas įšyla, jam šildymo nereikia 24-48 val.
Nu čia pavarei Cibuli
, Tavo namas šilumos netenka tik kartą per 24-48 val. , o visą kitą laiką namas šilumos nepraranda
Jei tavo namas šilumos netenka nuolatos, tai ir šildymo sistema, kuri apskaičiuota tam šildymo galingumui, turi būti subalansuota būtent dirbti nuolatos, o tai yra, kad ji įsijunginėti turi bent kartą-du į parą. Tai, kad ji įsijunginėja, tik kartą per 48val. yra tiktai blogo reguliavimo padarinys.
Taip subalansuota tavo šildymo sistema atėjus šalčiams neišlaikys tokių apkrovų. Taip sureguliavus, reikėtų mažiausiai dvigubai didesnio ŠS galingumo.
Papildyta:
QUOTE(Milao @ 2015 11 20, 12:00)
Energiškai efektyviame name yra labai elementarus ir visapusiškai efektyvus sprendimas - visas šildymo sistemas laikyti įjungtas tik nuo 23:00 iki 7:00 naktimis, o dienomis išjungtas.
Labai teisinga pastaba, kurią praktikoje įrodė Korida, tik vienas niuansas, šildant ne pastoviai, šilumos šaltinis turi būti galingesnis, kad jo galingumo užtektų per 8 val. kompensuoti 24val patirtus namo šilumos nuostolius, o tai yra 3 kart galingesnis. Tad jei namo šilumos poreikis 3kW, tokiu principu dirbantis šilumos šaltinis turėtų būti 9kW galingumo. Jei namo šilumos poreikis 2kW, tokiu principu dirbantis šilumos šaltinis turėtų būti 6kW galingumo.