Sveiki, mano vaikui diagnozuotas įvairiapusis raidos sutrikimas ir rekomenduoja perkelti i specialųjį darželį. Jam yra 3 m. Mes gyvename Vilniuje. Ģal galite pakomentuoti kaip vaikams sekasi tokiuose darželiuose? Mes labiau linkę palikti paprastame darželyje, bet nežinant kaip yra kitur sunku apsispręsti...
Jurate jus is Vilniaus kaip suprantu, kokį darželį Jums rekomendavo PPT? Nes į spec. darželius tik su PPT pažymom patekti galima...
Iš savo patirties galiu pasakyti, kad mums labai pasiteisino darželio pakeitimas. Mes 3 m. lankėm paprastą darželį (negaliu kalbėti apie visus kitus), bet tas kurį lankėme apsaugok Dieve...
Auklėtojos visiškai jaunos mergaitės, kai kurios dar net mokėsi, kaita jų buvo didžiulė (darželį lankėme Justiniškėse), jos vis aiškindavo, kad su mano vaiku nesusitvarko, vaikų grupėje buvo 24 2-4 m. mišri grupė, tad tikrai yra skirtumas ka gali 2 m. vaikiukas ir ka gali jau 4 m. vaikas... Lavinimo irgi tokio kaip nebuvo, juos susodindavo aplink stala, duodavo piesti, lipdyti plasteliną ir pan. Na as pati suprantu, kad viena auklėtoja ir šeimininkutė 24 vaikų nesužiūrės, tai būdavo, kad grupėje ir pasimušdavo, ir susistumdydavo, mano ir šiaip yra aktyvus, jam reikia veiklos, eiti į lauka, išlieti savo energiją, o vaikus į lauką vesdavo retai... Logopedo pagalbos irgi negavome, nors PPT pažymoj buvo nurodyta, kad vaikui reikalinga logopedo pagalba, o apie individualia suaugusiojo priežiūrą tai iš vis tik pasvajoti galėjome, nes direktorė pasakė, mes jums suteiksime lengvatą ir pasistengsime pastatyti į eilę patekti pas logopedę, nes pirmumas yra vaikams, kuriems jau greit mokyklą teks lankyti... O nuejus pas logopedę, iš jos teišgirdome, kad jūsų vaikas nešneka, tai kokios pagalbos iš logopedo norite? Su vyru svartėme vesti į privatų darželį, lankėme privačiai logopedą...
Prieš metus gavome vietą "Čiauškutyje" ir viskas pasikeitė kardinaliai. Vaiko atpažinti negalėjome, noriai eina į darželį, pasikeitė elgesys, jau ir kalbėt pradėjo trumpais sakinukais, aišku žodžiai netaisiklingi, bet bent jau mes susišnekame su juo, o ir aplinkiniai jį jau supranta, tas mums labai džiugu, nes pažangą matome akivaizdžią... Grupėje 12 vaikų, anksčiau būdavo po 10, trys auklėtojos, auklėtojos padėjėja ir šeiminkutė yra, be to, kiekviena grupė turi savo logopedą. Mums labai pasisekė dėl to, kad patekome į grupę, kur nebuvo sunkių vaikų (su stipriu autizmu ir pan.), su vaiku buvo kiek įmanoma dirbama individualiai - su logopede, spec. pedagoge, jie ten gaudavo kas kazkiek laiko ir masazus, ir į terapijas (kaip muzikos eidavo), kadangi pas mus bėda yra kalba, tai mes gavome paslaugas kurios būtent yra su kalbos lavinimu susiję, kiti vaikai kiek žinau pagal savo diagnoze kas priklausė...