QUOTE(Virtualnaja @ 2015 08 23, 23:11)
Zinote , turbt mane suprasite, dabar I vaika ziuriu po padidinamuoju stiklu.
Siaip kai einame I lauka as visada jam sakau ka reikia daryti, kad nestu batus. Bet Gydytoja minejo , kad jei tai rutina, tai vaikas jau iprates , kad turi buti, ir tai nereiskia , kad jis suvokia ka as jam sakau, o gali buti paprasciausia kartoja , ta ka daro kiekviena diena. Ir del to as labai pasimeciau
((
Taip zinome ir puikiai suprantame - visos mes taip dabar ziurime
net daznai yra sriciu, kur musu vaikai lenkia NT - ale ir to nepastebim jau...
Gydytoja teisi, tai gali buti ir iprotis jau - ne kalbos suvokimas, bet pagal tam tikrus veiksmus zinojimas kas bus ir ka reikia daryti... Bet tai nera irgi blogai - kuo daugiau vaikas zinos, tures teigiamu iprociu, tuo jam lengviau bus prisitaikyti
O bet taciau... Vaikui sakyti ir sulaukti veiksmo nera visai gana. Nzn kaip teisingai paaiskinti, kad suprastumet - reikia skatinti, reikalauti is vaiko atsakymo, jei ne zodziu, tai bent linktelejimu ar sypsena... Pvz. Ryte aprenget vaika, liko pizamyte - ir sakot jam, va, cia tavo pizamyte, jos vieta lovyteje, nunesk i lovyte, gerai? ir linksit pati, jei vaikas ziuri ir nedaro kaip liepiat - sakot o kur tavo lovyte? parodyk man, vedat ji prie lovytes ir sakot cia tavo lovyte? ar ne? parodyk - kur tavo lovyte?, jei nerodo - paimkit jo rankute ir rodykit - va, cia tavo lovyte, cia pagalvyte, kaldryte, o po pagalvyte dedam pizamyte. Kur padejom pizamyte? PARODYK... cia padejom, po pagalve... O kur pagalve? lovyteje? parodyk - kur tavo lovyte
. Cia lovyte - pakartok, mano lovyte... Nu va ir varot taip visur ir visada...
QUOTE(Virtualnaja @ 2015 08 23, 23:26)
ir dar butu idomu suzinoti jsuu nuomone tokiu klausimu. Skaiciau daug info , kaip logopedu patarimai, kai kur parasyta , kad vaikas 2 metu gali priimti tik info ne daugiau kaip 7-10 minuciu, po to jo jau nebeimanoma sudominti, reikia daryti pertrauka.
taip, bet tai kitokia info... Jus nesisodinat vaiko prie stalo kaip logopedas ir nerodot to paties per to pati... Tiesiog gyvent savo gyvenima - tik isivaizduojat - kad turit svetimtauti, kuris nesupranta jusu kalbos, todel jam viska turit parodyt, ivardint ir dar pasitikslint ar suprato... Svarbiausia ne tai, kiek vaikas zodziu zino ir pasako, bet kaip jis komunikuoja, bendrauja, kaip dalinasi ar ima informacija is jusu. Jei tai yra vaiko pedagoginis apleistumas - paspaudus siuos dalykus vaikas "atkus" ir pasivys (vistik dar labai maziukas tera), o jei autizmas - rezultatai bus labai menki...
Tik velgi, kad palengvnt situacija - reiktu pasirinkti viena kalba
(cia tuo atveju, jei vistik yra kazkoks sutrikimas, taip vaikui bus lengviau, jei sutrikimo nera, vaiku kalbos raida daznai veluoja, bet veliau pasiveja bendraamzius ir jis buna puikiai ivaldes 2 ir net 3 kalbas, jusiskis dar labai mazas, kad vertinti ar tai dvikalbystes problema, ar sutrikimo ar galu gale amziaus...)
QUOTE(Elentari @ 2015 08 23, 23:32)
Aš žinau, ką sakau apie savo vaiką, ir man viskas buvo išaiškinta, kokio amžiaus kiek ir ko vaikas turi kalbėti. Tokio amžiaus vaikas pagal DISK tyrimą turi kalbėti sakiniais, jis prie jos beveik išvis nieko nepasakė, tai ko tik ten neprirašė, bet kaip yra, pati žinojau gerai, kalba pradėjo stoti ir skirtis nuo bendraamžių vėliau. Bet čia ne apie tai, esmė, kad kabinasi specialistas, jei 2-3 metų vaikas tepasako vieną kitą žodį. Čia gal tik pediatrai vis dar dažnai pasako, kad išaugs.
negaliu komentuoti nemaciusi vaiko ir jo isvadu... Bet jei 1,5 metu vaikas jau kalba 2-3 zodziu sakinukais, net jei zodziai nera aiskus - yra labai gerai... O iki 3 metu jei vaiko kalba sunkiai suprantama, taciau ji yra (ir pvz supranta ji mama, tetis, jo aplinkai artimi zmones) irgi nera tragedija, tiesiog toks vaikas stebimas ir laukiama kol "atsiris" - galima tik masaziuksu padaryt, ar mankstele kalbos padargu, kad viskas sutvirtetu
Matyt ta kalba nebuvo kokybiska, ar tebuvo echolaliskas atkartojimas, ne visai i tema kad kabinos...
Žiūriu į save veidrodyje ir galvoju - " ir kam atiteko tokia laimė..." , užlipu ant svarstyklių - "...ir dar tiek jos daug..."