QUOTE(Milao @ 2015 09 22, 23:18)
Jei ir galėčiau, pirmam aukšte nestorinčiau, vis tiek likčiau prie 30cm varianto, dėl kurio apsisprendęs jau senokai. Tiesiog neseniai šovė mintis - o gal antrame aukšte visgi pavyktų. Tai, kad antro aukšto apšiltinimas kiek "pastiprintas" palyginus su pirmu, iš tikro nėra taip nelogiška, kaip gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio. Juk logiška, kad stogo apšiltinimas storesnis nei sienų, o sienų storesnis nei grindų.
Pagal visus fizikos dėsnius viskas teisingai, šiltesnis oras kyla aukštyn ir ten užsilaiko, todėl patalpų aukščiausioje vietoje turėtų būti didžiausias temperatūrų skirtumas tarp vidaus ir lauko temperatūros, tad ties ta apšiltinimo mazgas turi būti labiausiai apkrautas.
Vis tik ši situacija labai ryški tik standartiniuose namuose su dideliais šilumos nuostoliais ir radiatoriniu šildymu. Net standartiniame name pakeitus radiatorinį šildymą į grindinį, šis temperatūrų sluoksniavimasis stipriai sumažinamas. Energiškai efektyviame name šis sluoksniavimasis dar mažesnis, tad jei statomas energiškai efektyvus namas, su grindiniu šildymu, temperatūrų netolygumas bus toks mažas, kad jo nepastebėsi net su mažiau tiksliu termometru. Atitinkamai apšiltinimo sluoksnių storinimas aukštesnėse namo dalyse iš principo praranda prasmę.
QUOTE
Gi antrame aukšte ir vėjai stipresni,
Na o prie ko čia apšiltinimo sluoksnio storis ir vėjai? Apšiltinimo medžiagos retai būna vienalytė medžiaga, tokia kaip PUR putos, dažniausiai ji būna lakštinė sudėta suglaudžiant lakštus vieną prie kito, taigi išlieka tarpeliai, pro kuriuos kai vėjas pučia, tai visai nesvarbu, 30cm ar 40cm tas tarpelis yra, vis tiek prapūs. Jei tie lakštai iš prapučiamos medžiagos, tokios kaip vata, tai net ir tarpelių nereikia, vėjas kiaurai apšiltinimo medžiagą prapūs. Nuo vėjo saugo ne apšiltinimo medžiagos storis, bet priešvėjinė apsauga. Mano namas tinkuotas, tad nuo vėjo apšiltinimo sluoksnį saugo kelių milimetrų storio armavimo ir tinko sluoksnis. Ventiliuojami fasadai mano supratimu mažiau atsparūs vėjo įtakai.
QUOTE
Kad pamatų šiltumo užteks esu visiškai ramus. Ten šilčiausia dalis. Pamato plokštė ant 30cm vienodo storio polistirolo be šalčio tiltų, o po juo niekada nebus šalčiau nei +5C. Ko gero net žemiau +10C nekris. Per šalčius per grindis nuostolių bus mažiau nei per pusmetrinio polistirolo sienas,
Kas dėl grindų, tai pas mane taipogi 30cm, bet dabar jei statyčiau namą, tai grindų apšiltinimą storinčiau iki 40cm, vis tik ten ne neoporas su liambda 0,032, bet EPS100 su liambda 0,035. O kur dar drėgmės įtaka mažinant putplasčio šiluminę varžą. Vien tik liambdos skirtumas stipriai muša per grindų apšiltinimo šiluminę varžą. Pamatus irgi dabar daryčiau tiktai plokštę, bet dabar ne apie tai. Proporcijos kada apšiltinimo sluoksnio lubose daugiausiai sienose mažiau, o grindyse mažiausiai taikomos pastatuose su nešildomomis grindimis, kai grindys šildomos, proporcijos keičiasi, apšiltinimo sluoksnio ten dedama daugiau nei sienose, panašiai kaip stoge. Taigi, jei grindys šildomos, apšiltinimo sluoksnį daryti tokį patį kaip sienos ar dar prastesnės šiluminės varžos, jau nukrypimas nuo proporcijų. Iš kitos pusės, EE name grindys šildomas stipriai mažiau, tad ne visai logiška aklai žiūrėti rekomendacijas taikomas standartiniams namams.
Jei pamato varža yra mažesnė už sienų ir grindys šildomos, manau nepakenktų apšiltinimo sijonas aplink namą. Tai padidintų išalo kelią iki mažiau apšiltintų grindų ir turėtų juntamai sumažinti šilumos nuostolius. Tiesa, tas juntamai ir vėl, nuo ir taip nedidelių, tad klausimas ar tas sijonas kada nors atsipirks. Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad žemė veikia irgi kaip termoizoliatorius, bet tik tuomet, kol ji yra sausa. Po namu aišku nereikėtų tikėtis kad lietaus vanduo nuneš visą šilumą, bet drenažą aplink namą manau verta pasidaryti.
QUOTE
Kai darė pas tave termoviziją - kur rado patį šalčiausią tašką viduje?
Termovizija dar nedaryta, gal kada darysiu, bet tiesa pasakius jau nelabai ką bepamatysiu
. Kai namas buvo drėgnas, prastai ventiliuojamas ir silpniau šildomas, palaikant apie 3C temperatūrą, tai per rimtus šalčius kondensatas rinkosi lubų kampuose ir ant langų rėmų. Lauko durų spynos šerdis tai konkrečiu ledo sluoksniu dabar jau neapauga, bet kondensatas ant jos renkasi net patalpoms esant šiltoms ir drėgmės lygiui normos ribose. Ties pamatais didesnio kondensato rinkimosi neužfiksavau. Su termovizoriumi nelabai ką daugiau būčiau pamatęs. Tiesa, kai darė sandarumo testą, tai nesandarumų paieškai buvo paėmę termovizorių, bet su juo be langų nesandarumo paieškos nelabai ką daugiau žiūrėjo, nors antro aukšto sienų temperatūrų skirtumą tarp apačios ir antro aukšto sienų viršaus kur ribojasi su stogu, pamatavo ir pasakė, temperatūros skirtumas kiek pamenu buvo pusę laipsnio. Tiesa tada šildžiau tik antrą aukštą tai jame laikėsi apie 20C laipsnių temperatūra, darant termoviziją antro aukšto sienų temperatūra atrodo buvo užfiksuota kaip 21C laipsnio, o pirmame nešildomame aukšte laikėsi 17C temperatūra. Kai praeitą žiemą šildžiau orą 2kW kaloriferiu (išnaudodamas naktinį tarifą) pirmą aukštą, tai temperatūra visame name laikėsi panaši. Čia kas dėl temperatūro skirtumo aukštai ir žemai EE name net šildant orą tiesiogiai.
Papildyta:
QUOTE(Loreciukaz @ 2015 09 23, 06:55)
Nes jei pasyvus sunaudoja
3500kWh šildymui, 2500kWh karštam vandeniui., ty 6000 kwh ir sildosi elektra t.y x 0.12 eur/kWh tai jis budamas pasyviu sunaudoja dvigubai daugiau PINIGU sildymui negu mano nepasyvus?
Pasyvus tiek nesunaudoja. Bangas ėmė su atsarga. Kiek pasyvus namas suvartotų energijos per metus galit pasiskaičiuoti savo namo kvadratūrą daugindami iš 15 ar dar mažesnio skaičiaus. Jei norit pasižiūrėti, kiek kainuotų jo šildymas, tai gautą kilovatų kiekį padauginkit iš tos energijos įkainių, su kuria jūs jį norėtumėte šildyti. Abejoju, kad Pasyvaus namo šildymas elektra, būtų juntamai brangesnis, nei jūsų namas su granulėmis. Paskaičiuokit, kiek jums kainavo granulinis katilas, kiek kainavo tos patalpos ploto įrengimas, kurią užima stovintis katilas, kiek kainavo grindinio ar radiatorinio šildymo įrengimas ir pagalvokite per kiek laiko jums atsipirktų tokios įrangos įrengimas lyginant su pasyviu namu. O šilto namo pastatymas kainuotų brangiau tik storesniu putplasčio sluoksniu. Man viso namo putplastis su klijais ir armavimo mišiniu kainavo ~14000 Lt Pasižiūrėkit, kiek jums pigiau kainavo ir skirtumą palyginkite su granulinės šildymo sistemos įrengimo kaštais.
Klausimas, kas geriau, ar Jūsų B klasės namas su granuliniu šildymu, ar PN energijos sąnaudas turintis tokio pat ploto namas su elektriniu šildymu
.
Papildyta:
QUOTE(arkava @ 2015 09 23, 07:06)
jei vietoj granuliu butu malkos is savo misko - visai atpigtu sildymas
Jei malkos iš savo miško, tuomet putplasčio iš vis neverta dėti, neatsipirks gi nė centimetras, malkos tai juk "nemokamos", o putplastis pinigus kainuoja
.