Įkraunama...
Įkraunama...

Aeroterminis šildymas 2

TWL dar su 3m gyvatuku. Lenkai daro kazkokius, italai.
Laikiu pasiulymo ia siaulieciu, kurie ir SS sake pradejo rinkti. Tiesa geo

QUOTE(Verteris @ 2015 08 15, 06:19)
Dėkui, aišku. Šita istorija su tenu išvis mistika - man po kelių minučių dokumentacijos pavartymo buvo aišku, kad reikia boilerio su integruotu tenu ir tą teną valdyti per ŠS...

Arkava, o be Dražice kokių dar normalių boilerių prie oras-vanduo kokių būna?

Atsakyti
QUOTE(balbiesas @ 2015 08 15, 00:03)
Buvo ten prieš tai visokių džiaugsmų, bet vienas iš galutinių tai buvo boilerio parinkimas. Pastatytas buvo Dražice OKC 200 NTRR su dviem 1m2 gyvatukais sujungais į vieną. Bėda ta, kad diegėjas (Octus) iki pat paskutinės minutės buvo įsitikinęs kad ŠS savyje turi elektrinį teną, ir kai kompresorius nebesugeba užkelti reikiamos temperaturos (t.y. aukštesnės nei 50-52 laipsniai) ŠS pasitelkia tam teną. Bet tenus ŠS jungia tiktai tada kai neužtenka lauke šilumos, prie didelių šalčių, ir ta pati max temperatūra lieka - t.y. konturo daugiau 57 ŠS nepakelia (kas salygoja 50-52 boileryje). Tai boileryje niekada nebus daugiau negu 50-52, ir jokios legioneliozės profilaktikos nebus (nors ŠS turi tokį punktą).
Tai čia tiesiog, visiškas nesupratimas produkto kurį instaliuoji.

Kas dėl konkurentų, tai čia kaip suprantu kalbam apie arxtc.lt. Jų pasiūlyme buvo lygiai tas pats boileris, tai jeigu jie taip pat montuoja tai na .. nežinau. Gal čia skaitoma kad yra Ok kad boileris gali max iki tiek užkelti, bet tai labai keistas požiūris. Paprasčiausias problemos sprendimas - pastatyti 100 eu brangesnį dražice OKCE 200 NTRR su elektriniu tenu.
2x1m2 manau nėra silpnas variantas, gal net sakyčiau per didelis, nes vasarą/rudenį kai veikia tik boilerio šildymas per tuos 2m2 nuostoliai irgi yra.


SS boileryje užkelia temepratūra iki 70C, tuo metu, kad vykdoma apsauga nuo leegioneliu. Iki 55C užkelia dirbdamas noramliu režimu , o nuo 55C (ar panašiai) įsijungia el.tenas (kuris yra pačiame SS) ir šildydamas termofikatą (kuris teka per boilerio gyvatuką) užkelia biolerio tepratūra iki 70C ir taip laiko apie 30min. Pastaba: gal kažkokie niuansai dar priklauso nuo paties SS, bet , manau, principas vienodas. Aišku, galima atunginėti SS tenus , valdyti boilerio teną ir t.t.
Atsakyti
QUOTE(emda @ 2015 08 18, 14:03)
SS boileryje užkelia temepratūra iki 70C, tuo metu, kad vykdoma apsauga nuo leegioneliu. Iki 55C užkelia  dirbdamas noramliu režimu , o nuo 55C  (ar panašiai) įsijungia el.tenas (kuris yra pačiame SS) ir šildydamas termofikatą (kuris teka per boilerio gyvatuką) užkelia biolerio tepratūra iki 70C ir taip laiko apie 30min. Pastaba: gal kažkokie niuansai dar priklauso nuo paties SS, bet , manau, principas vienodas. Aišku, galima atunginėti SS tenus , valdyti boilerio teną ir t.t.


Nu mat balbieso atveju, kaip supratau, problema ir buvo ta, kad Panasonic'e tenų nebuvo (arba jie nebuvo naudojami, užkeliant temperatūrą boileryje). Tada pagalvojau - jei tenų Panasonic'e apskritai nėra, tai kaip kompensuojamas galios trūkumas namo šildymui žiemą prie žemiausių temperatūrų? Ar vis tik tas išgirtas Panasonic'o veikimas iki -28C (kuris ne mūsų regiono bukletuose sumažėja iki -20C smile.gif ) yra pagal principą - 'kol veikiam, tai išspaudžiam kiek išsispaudžia, o jei šalčiau, tai, žmogau, šildykis kaip nori'? smile.gif

Balbiesai, jei dar turi to suprantančio ŠS veikimo principą techniko kontaktus, gal gali užklausti? Yra vis tik tenai ŠS viduje, įsijungiantys šalčių metu, ar reikia išorinio šilumos šaltinio?
Atsakyti
QUOTE(balbiesas @ 2015 08 15, 01:03)
2x1m2 manau nėra silpnas variantas, gal net sakyčiau per didelis, nes vasarą/rudenį kai veikia tik boilerio šildymas per tuos 2m2 nuostoliai irgi yra.

O kokie nuosoliai ir kaip jie atsiranda ?
Atsakyti
Nuostoliai gali atsirast, jei boileris prastai apsiltintas.
Per gyvatuka tik sildomas buitinis vanduo. 200ltr boileriui optimalu manau rekomenduojamas 3m2 gyvatukas. ar didesnis

QUOTE(darius333 @ 2015 08 19, 12:30)
O kokie nuosoliai ir kaip jie atsiranda ?

Atsakyti
QUOTE(darius333 @ 2015 08 19, 13:30)
O kokie nuosoliai ir kaip jie atsiranda ?

Gal, netiksliai išsireikšta. Per teną nuostolių nėra. Nuostoliai yra per boilerio sieneles. Ir jie yra visada, kokį gera boilerį ne pasirinktum.
Kuo didesnis temperatūrų skirtumas tarp vandens viduje ir patalpos temperatūros - tuo greičiau šilumą išeina lauk. Jei vanduo būtų +40С, tai temperatūrų skirtumas yra toks pats, kaip tarp patalpos ir lauko vidutinė lietuviškos žiemos dieną. O Jei užkelti iki +60C, tai skirtumas (ir nuostoliai) padidėja dvigubai. Pasidaro lygiai tas pats, kai laukia paspaudžia -20C šaltukas.

Analogiškai - kuo prastesnė boilerio izoliacija, tuo griečiau jis praranda šilumą. Čia kaip su namu: sudėsite 5 sm vatos - prie skirtumo 40С, išjungus šildymą, namas jau po valandos atvės per kokį laipsnį. O jei izoliacijos storis bus 40 sm, tai - 8 kartus ilgiau, t.y. - prireiks visos nakties kol atauš per 1 laipsnį (aiškų, jei neskaičiuoti langų įtaką).

Tad, boileris visada turi šilumos nuostolių ir, kadangi jis praranda šilumą 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę, tie nuostoliai yra ne tokie jau maži. Kitas dalykas, kad neverta kreipti į tai dėmesį, nes boilerio paviršiaus plotas yra šimtą kartų mažesnis, pvz. už namo lauko sienų plotą. T.y. - nuostoliai sudaro vos kelis % nuo namo šilumos poreikio šalta diena.
Atsakyti
QUOTE(Verteris @ 2015 08 18, 14:49)
Tada pagalvojau - jei tenų Panasonic'e apskritai nėra, tai kaip kompensuojamas galios trūkumas namo šildymui žiemą prie žemiausių temperatūrų? 

Tenai yra, priklausomai nuo modelio jie yra arba 3kw arba žingsniniai - 3/6/9 kw. Bet vat būtent kad jie gali veikti tiktai kaip "backupas" - ir max gali kontūrą užkelti iki tų pačių 55 laipsnių. Kodėl taip padaryta man kažkaip sunku suprasti - jeigu jau yra tenas, tai kodėl jis negali šildyti iki aušktesnės temperatūros? Bet čia jau panasonico projektuotojų reikia klausti smile.gif

QUOTE(Verteris @ 2015 08 18, 14:49)
Ar vis tik tas išgirtas Panasonic'o veikimas iki -28C (kuris ne mūsų regiono bukletuose sumažėja iki -20C smile.gif )

Visuose užsienio saituose panasonico max veikimas yra -20 laipsnių. Čia ant LT vieninteliai arxtc.lt su photoshopu tuos gražius paveiksliukus iki -25 patiunino. Realiai tai čia reikėtų juos per vartotojų teises truktelti, kad neklaidintų...

QUOTE(arkava @ 2015 08 19, 14:39)
Nuostoliai gali atsirast, jei boileris prastai apsiltintas.
Per gyvatuka tik sildomas buitinis vanduo. 200ltr boileriui optimalu manau rekomenduojamas 3m2 gyvatukas. ar didesnis

Na subjektyvus pastebėjimas - kol buvo dražice lauke per karščius siurblys boileriui jungdavosi kartą per parą, ir neveikiant kontūro temperatūra būdavo ~25 berods. Kai buvo šaltos dienos (lauke 12-16) siurblys jungdavosi du-tris kartus per dieną, o kontūro temperatūra būdavo < 20. Poreikiai lyg ir tie patys, katilinėje temperatūra max 1 laipsnio skirtumą rodydavo.
O dėl gyvatuko dydžio vėlgi - subjektyvus pastebėjimai, bet panasonico su 1.4m2 prišyla greičiau, ir laiko ilgiau negu dražicės su 2x1.1m2
Atsakyti
QUOTE(balbiesas @ 2015 08 24, 10:17)
Tenai yra, priklausomai nuo modelio jie yra arba 3kw arba žingsniniai - 3/6/9 kw. Bet vat būtent kad jie gali veikti tiktai kaip "backupas" - ir max gali kontūrą užkelti iki tų pačių 55 laipsnių. Kodėl taip padaryta man kažkaip sunku suprasti - jeigu jau yra tenas, tai kodėl jis negali šildyti iki aušktesnės temperatūros? Bet čia jau panasonico projektuotojų reikia klausti smile.gif
Visuose užsienio saituose panasonico max veikimas yra -20 laipsnių. Čia ant LT vieninteliai arxtc.lt su photoshopu tuos gražius paveiksliukus iki -25 patiunino. Realiai tai čia reikėtų juos per vartotojų teises truktelti, kad neklaidintų...


Dėl tenų galiu tik spėti - kažkada vienas dujinių katilų meistras, kai darė mano katilo profilaktiką, užsiminė, kad vamzdynų kalkėjimas prasideda, kai termofikato temperatūra pakyla virš berods 52C, gal čia kažkokia vidinių tenų apsaugos logika...

Nežinau ar arx čia iniciatyva, čia panašu latvių importuotojo (kaip suprantu, alternatyvus Amalvai kanalas ir arx per juos tiekia) išmislas. Pas juos ir iki -28C veikimas žadamas. Kaip paklausiau Restoj 'kaip?' - 'nu čia pagal mūsų praktinius pastebėjimus' ar pan. atsakymas buvo smile.gif
Atsakyti
Na įdomus tas Panasonicas smile.gif
Kai konfigūravo viską naujam boileriui buvo kalba kodėl kompresorius šildyt boilerio įsijungia tik temperatūrai nukritus iki 42 laipsnių. Tai panasonicas turi tokią savoką kaip Set Point temperatūra (kuri yra 50C) ir tada boilerio įsijungimas yra -8 C arba -3 C (konfigūruojama perrašant softą, arba ant naujesnių modelių jumperio ant motininės pagalba). Tai technikas sakė kad pakeitė konfigūraciją į -3 jumperio pagalba, kad boilerį kaitintų nuo 47 C.

Po panasonic boilerio pastatymo kažkaip ženkliai pailgėjo laiko tarpai tarp kompresoriaus įsijungimų (su Dražice buvo 1-2 kartai per parą - dabar 1 per 1.5 paros). Galvoju negi toks jau geras tas naujas boileris, ir pastebėjau tokį įdomų veikimo principą:

1) Kompresorius užkaitina boilerį iki 52, tenas damuša iki 55
2) Vyksta įprastas vandens naudojimas
3) Tarkim vanduo nukrenta iki 50 C, ir įvyksta dušo panaudojimas
4) Vanduo krenta iki 46 C (kaip pvz). ŠS palaukia porą minučių, ir jei vanduo daugiau nekrenta, jungia teną ir per ~5 minutes temepratūra atstoma iki nustatytų 55 laipsnių.
5) Kartojam antrą dušą - jeigu vėl nenukrito temperatūra žemiau 42, kartojasi 4) scenarijus. Ir taip iki begalybės smile.gif (tenas - 3kw)
6) Jeigu vanduo visgi nukrenta žemiau 42, yra jungiamas ŠS ir vykdomas pilmas boilerio prišildymas.

Kadangi boileryje yra dvi pozicijos įstatyti temp. davikliui, (1 - apatinėje dalyje, 2- per vidurį) tai labai puikiai jaučiasi prilietus apatinę, kad tas elektrinis "prikaitinimas" tai šiokia tokia apgavystė, nes užkaista tik vanduo viršuje, o apatinis lieka vėsus.

Gerai tai ar ne - nežinau, bet kolkas nebuvo kad netyčia baigtusi karštas vanduo:) Bet veikimas kiek netikėtas, ir ne toks kaip aiškino technikas.
Atsakyti
...ir matyt tas pastovus dasildymas gerokai atsilieps el. sanaudoms.
o koks naudojamas boileris, gal nuoroda galima kokia g.gif


QUOTE(balbiesas @ 2015 08 28, 08:35)
Na įdomus tas Panasonicas smile.gif
Kai konfigūravo viską naujam boileriui buvo kalba kodėl kompresorius šildyt boilerio įsijungia tik temperatūrai nukritus iki 42 laipsnių. Tai panasonicas turi tokią savoką kaip Set Point temperatūra (kuri yra 50C) ir tada boilerio įsijungimas yra -8 C arba -3 C (konfigūruojama perrašant softą, arba ant naujesnių modelių jumperio ant motininės pagalba). Tai technikas sakė kad pakeitė konfigūraciją į -3 jumperio pagalba, kad boilerį kaitintų nuo 47 C.

Po panasonic boilerio pastatymo kažkaip ženkliai pailgėjo laiko tarpai tarp kompresoriaus įsijungimų (su Dražice buvo 1-2 kartai per parą - dabar 1 per 1.5 paros). Galvoju negi toks jau geras tas naujas boileris, ir pastebėjau tokį įdomų veikimo principą:

1) Kompresorius užkaitina boilerį iki 52, tenas damuša iki 55
2) Vyksta įprastas vandens naudojimas
3) Tarkim vanduo nukrenta iki 50 C, ir įvyksta dušo panaudojimas
4) Vanduo krenta iki 46 C (kaip pvz). ŠS palaukia porą minučių, ir jei vanduo daugiau nekrenta, jungia teną ir per ~5 minutes temepratūra atstoma iki nustatytų 55 laipsnių.
5) Kartojam antrą dušą - jeigu vėl nenukrito temperatūra žemiau 42, kartojasi 4) scenarijus. Ir taip iki begalybės smile.gif (tenas - 3kw)
6) Jeigu vanduo visgi nukrenta žemiau 42, yra jungiamas ŠS ir vykdomas pilmas boilerio prišildymas.

Kadangi boileryje yra dvi pozicijos įstatyti temp. davikliui, (1 - apatinėje dalyje, 2- per vidurį) tai labai puikiai jaučiasi prilietus apatinę, kad tas elektrinis "prikaitinimas" tai šiokia tokia apgavystė, nes užkaista tik vanduo viršuje, o apatinis lieka vėsus.

Gerai tai ar ne - nežinau, bet kolkas nebuvo kad netyčia baigtusi karštas vanduo:) Bet veikimas kiek netikėtas, ir ne toks kaip aiškino technikas.

Atsakyti
QUOTE(arkava @ 2015 08 28, 10:52)
...ir matyt tas pastovus dasildymas gerokai atsilieps el. sanaudoms.
o koks naudojamas boileris, gal nuoroda galima kokia  g.gif


Na čia dar klausimas, nes tas dašildymas toks "apgavikiškas" ir trumpas smile.gif Gaila aišku nėra atskiro skaitliuko, tik vidinis panasonic'o.

O Boileris Panasonic WH-TD20E3E5
Atsakyti
Sveiki
Truputį ne į temą, bet kadangi šildymui naudoju SS, tai paklausiu. Domina boilerių parametrai. Mano boleris 250Lt apšiltintas pilku parolonu 8cm. Užkaitinus temperatūra iki pvz +53C per 14 val. (praktiškai nenaudojant, be recirkuliacijos) temperatūra nukrenta iki +46C. Mano manymu daugoka, kokie pas jūs rodikliai
Atsakyti