Violeta, o kodel spec. Darzelio stampo bijot? Ar tipo ten eina su intelekto bedom? Nes spec. Darzas tai ir silpnaregiu, ir su judejimo ir kt. Bedom...jei del galbut zemesnio kalbos lygio, tai geriau i logopedini gal....is esmes, reik aukletojos kitos ir psichologes darbo
QUOTE(Alchemie @ 2015 12 27, 19:46)
....nes jis tiesiog nuo teksto kiekio ir uzduociu nebesuprato, ko reikia ir ka turi daryti
Na, ko palinkėti naujųjų metų proga? Progreso. O visa kita ateis savaime.
Sakyciau laimes, tada ir vaikas bus laimingas, ir progresas, ir sveikata ir sekme su specialistais ir gal valstybe kitaip ims mastyti ir dirbti
Sveikos,
noreciau kad Klopedia atsakytu
Pas vaika didelis suolis kalboje, t.y. ankciau tik garsus, skiemenis ir garsiazodzius tardavo, o dabar ir karve, ir kiaule ir kt. Kitus zodzius tik pakartoja istisus, ne visai taisyklingai aisku, bet jau drasiai ir nereikia traukti skiemenimis.
Kaip toliau vystyti kalba? Rodyti paveiksliukus ir sieti su zodziais?
Sakiniu aisku dar nera, viskas pavieniui.
Kokie tolimesni turetu buti musu zingsniai?
Aciu
noreciau kad Klopedia atsakytu
Pas vaika didelis suolis kalboje, t.y. ankciau tik garsus, skiemenis ir garsiazodzius tardavo, o dabar ir karve, ir kiaule ir kt. Kitus zodzius tik pakartoja istisus, ne visai taisyklingai aisku, bet jau drasiai ir nereikia traukti skiemenimis.
Kaip toliau vystyti kalba? Rodyti paveiksliukus ir sieti su zodziais?
Sakiniu aisku dar nera, viskas pavieniui.
Kokie tolimesni turetu buti musu zingsniai?
Aciu
Darlingkrbe, man kartais būna keblu atsakyti į tokius klausimus, nes, nematant vaiko, nežinant jo "darbo stiliaus", sunku orientuotis, kas yra geriausia.
Tačiau tikrai nepakenks pasyviojo žodyno plėtimas, kuris palaipsniui pereis į aktyvųjį. Žodžio ir paveikslėlio siejimas tinka, bet dar geriau natūralaus daikto, objekto ir veiksmo siejimas, kadangi tai gali vykti žaidžiant įvairiausius žaidimus, dirbant buities darbus, pramogaujant. Pvz., katė - katė tupi; šuo - šuo bėga; mašina - mašina važiuoja; blynai - blynai kepa. Paprastai sakant, ką matau, tą kalbu. Taip lavinsis kalbos klausymo ir supratimo įgūdžiai. Šį teiginį paryškinau dėl to, kad tai yra kalbos raidos pagrindas.
Vėliau pradės formuotis frazė.
Neįmanoma čia išdėstyti visų darbo metodų.
Šiandien su mažiukais po taktą narstėm dainelę https://www.youtube....O8rzgU9ioU-SG5b Žiūrėjom, plojom, mėgdžiojom, imitavom veiksmus, "dainavom". Pagal galimybes vardinom "žvirblis", "pelėda" (žodžiai sunkoki, nė vienas neištarė taisyklingai, bet bent jau įsiklausė ir atskyrė, kur žvirblis, kur pelėda), "tortas", groja, šoka ir t.t. Kokį ketvirtą kartą žiūrint ir klausant dainelę, gavosi visai įdomus spektakliukas, nors imk ir filmuok. O kiek emocijų!..
Tačiau tikrai nepakenks pasyviojo žodyno plėtimas, kuris palaipsniui pereis į aktyvųjį. Žodžio ir paveikslėlio siejimas tinka, bet dar geriau natūralaus daikto, objekto ir veiksmo siejimas, kadangi tai gali vykti žaidžiant įvairiausius žaidimus, dirbant buities darbus, pramogaujant. Pvz., katė - katė tupi; šuo - šuo bėga; mašina - mašina važiuoja; blynai - blynai kepa. Paprastai sakant, ką matau, tą kalbu. Taip lavinsis kalbos klausymo ir supratimo įgūdžiai. Šį teiginį paryškinau dėl to, kad tai yra kalbos raidos pagrindas.
Vėliau pradės formuotis frazė.
Neįmanoma čia išdėstyti visų darbo metodų.
Šiandien su mažiukais po taktą narstėm dainelę https://www.youtube....O8rzgU9ioU-SG5b Žiūrėjom, plojom, mėgdžiojom, imitavom veiksmus, "dainavom". Pagal galimybes vardinom "žvirblis", "pelėda" (žodžiai sunkoki, nė vienas neištarė taisyklingai, bet bent jau įsiklausė ir atskyrė, kur žvirblis, kur pelėda), "tortas", groja, šoka ir t.t. Kokį ketvirtą kartą žiūrint ir klausant dainelę, gavosi visai įdomus spektakliukas, nors imk ir filmuok. O kiek emocijų!..
Sveikos,
Ateinu pas jus su su svarstymu ir klausimu kaip elgtis toliau....Kaip minėjau, darželyje turėjom bėdų dėl elgesio, nes vaikas akivaizdžiai nepriima naujos auklėtojos, kuri jo nepažįsta, nemoka apsieit ir t.t. Žodžiu, gavos konfliktinė situacija ir vaiką jau porą sav. laikau namuose, išnaudojome tarpšvenčio pauzę. Na ir per tas savaites vaikas tarsi atsigavo...šventės, žaisliukai, dovanėlės ir visa kita...kaip ir matyt ir dauguma tėvų auginančių spec poreikių vaikus, užvertėm vaikį puzliais, konstruktoriais, įv metodine medžiaga ir t.t. Na ir dėlioja, žaidžia, o šiom dienom buvau apstulbusi pamačiausi kaip jis vienas skaičiuoja garsiai..iki 20, dalina savo saldainius, ir va taip žaidžia...spejau nufilmuot...galvoju, gal kam parodysiu vrc, nieks gi jo nemokė dalint ar skaičiuot nuo 11 iki 20...paskutiniu metu tampo medinę puzlę su abėcėlės raidėm ir bando tarti raides, dėlioja ant šaldytuvo magnetukus MA_MA, TĖ_TĖ, LĖ LĖ ir su malonumu skaito ir sav komentuoja, "aš moku skaityti". net nežinau kaip pasakyt, širdim jaučiu kad mano vaikas turi kažin kokių gabumų...bet nemoka suprast socialinių situacijų...nepritampa paprastam daržiuke, nes iš vienos pusės lenkia vaikus, iš kitos pusės juos išstumdo jei jie jam maišo ar trukdo....o mes galvojame apie spec daržiuką, o kol jį gausime kelt į 5ečių vaikų grupę....dabar galvoju ar mokyt jį skaityt...matau norą, potencialą, ir savarankiškus bandymus nukopijuot žodžius abėcėlės, o
tuo pačiu ir trūkumus soc gyvenime, ypač bendravime su vaikais..o mintyse sukasi aspergeris...ir ką man daryt? mokyt jį tų dalykų kam jis jaučia trauką ir ignoruot, nes tap jis dar labiau skirsis nuo bendraamžių? o spec darželis ar negesins to noro mokytis? su kuo galima apskritai bendraut ar pasikonsultuot tokiu klausimu, nes kaip supratau vrc per daug čia nepadės.reik ieškot to kažko kas padėtų vaikui atsiskleist, bet kas tai galėtų būti?
Ateinu pas jus su su svarstymu ir klausimu kaip elgtis toliau....Kaip minėjau, darželyje turėjom bėdų dėl elgesio, nes vaikas akivaizdžiai nepriima naujos auklėtojos, kuri jo nepažįsta, nemoka apsieit ir t.t. Žodžiu, gavos konfliktinė situacija ir vaiką jau porą sav. laikau namuose, išnaudojome tarpšvenčio pauzę. Na ir per tas savaites vaikas tarsi atsigavo...šventės, žaisliukai, dovanėlės ir visa kita...kaip ir matyt ir dauguma tėvų auginančių spec poreikių vaikus, užvertėm vaikį puzliais, konstruktoriais, įv metodine medžiaga ir t.t. Na ir dėlioja, žaidžia, o šiom dienom buvau apstulbusi pamačiausi kaip jis vienas skaičiuoja garsiai..iki 20, dalina savo saldainius, ir va taip žaidžia...spejau nufilmuot...galvoju, gal kam parodysiu vrc, nieks gi jo nemokė dalint ar skaičiuot nuo 11 iki 20...paskutiniu metu tampo medinę puzlę su abėcėlės raidėm ir bando tarti raides, dėlioja ant šaldytuvo magnetukus MA_MA, TĖ_TĖ, LĖ LĖ ir su malonumu skaito ir sav komentuoja, "aš moku skaityti". net nežinau kaip pasakyt, širdim jaučiu kad mano vaikas turi kažin kokių gabumų...bet nemoka suprast socialinių situacijų...nepritampa paprastam daržiuke, nes iš vienos pusės lenkia vaikus, iš kitos pusės juos išstumdo jei jie jam maišo ar trukdo....o mes galvojame apie spec daržiuką, o kol jį gausime kelt į 5ečių vaikų grupę....dabar galvoju ar mokyt jį skaityt...matau norą, potencialą, ir savarankiškus bandymus nukopijuot žodžius abėcėlės, o
tuo pačiu ir trūkumus soc gyvenime, ypač bendravime su vaikais..o mintyse sukasi aspergeris...ir ką man daryt? mokyt jį tų dalykų kam jis jaučia trauką ir ignoruot, nes tap jis dar labiau skirsis nuo bendraamžių? o spec darželis ar negesins to noro mokytis? su kuo galima apskritai bendraut ar pasikonsultuot tokiu klausimu, nes kaip supratau vrc per daug čia nepadės.reik ieškot to kažko kas padėtų vaikui atsiskleist, bet kas tai galėtų būti?
QUOTE(Violeta* @ 2016 01 07, 16:00)
ar mokyt jį skaityt...matau norą, potencialą, ir savarankiškus bandymus
***
o spec darželis ar negesins to noro mokytis?
***
su kuo galima apskritai bendraut ar pasikonsultuot tokiu klausimu,
***
reik ieškot to kažko kas padėtų vaikui atsiskleist, bet kas tai galėtų būti?
Žinoma, jei tik domisi. ***
o spec darželis ar negesins to noro mokytis?
***
su kuo galima apskritai bendraut ar pasikonsultuot tokiu klausimu,
***
reik ieškot to kažko kas padėtų vaikui atsiskleist, bet kas tai galėtų būti?
***
Manau, spec. įstaiga socialinės (bendravimo) raidos nepaskatins, nes ten nukreipiami vaikai su dideliais ir labai dideliais spec. poreikiais. Jų socialinė raida taip pat komplikuota dėl fizinės ar pažintinės raidos sutrikimų.
***
Su psichologu.
Ar darželyje jo nėra?
***
Ar bandėt vesti į kokius būrelius, estetinio lavinimo mokyklėles?
Papildyta:
QUOTE(Violeta* @ 2016 01 07, 16:00)
vaikas akivaizdžiai nepriima naujos auklėtojos, kuri jo nepažįsta, nemoka apsieit ir t.t.
Peržvelgiau Jūsų ankstesnes žinutes... Vis gi siūlyčiau ne konfliktuoti, o susėsti visiems ir išsipasakoti, kokį vaiką matote Jūs, kokį auklėtojos; kokie Jūsų lūkesčiai, kokios auklėtojų ir darželio galimybės. Auklėtojos neturėtų sakytis nemokančios dirbti su spec. poreikių vaikais, nes visos, besimokydamos arba siekdamos aukštesnės kvalifikacinės kategorijos, "ragauja" spec. pedagogikos. O tai mažų mažiausiai turėtų pakeisti požiūrį į spec. poreikių vaiką.
Deja, bet nenoras buvo išsakytas prie 4 akių..ir nenoras, ir nepasiruosimas, ir nenoras nieko keisti...tai mum netinka, ir netinka pačiam vaikui - pasikeitimas po neigiamų patirčių per daug akivaizdus, kad ignoruočiau, namie vaikas sužydėjo..bet esmė, kad negaliu laikyt namie, dirbu, reik ir socializuotis....Dabar kaip laikinas sprendimas bus vyresnių vaikų grupė, matysim kaip ten seksis...beje, bandžiau tartis su pedagoge, kol išseko mano kantrybės rezervai ir kol nepamačiau neleistinų dalykų vaiko atžvilgiu bet kokioje įstaigoje, turbūt nutuokiate apie ką eina kalba.
Tame ir esmė, kad darželio galimybės ne kažin kokios: nors gauname logopedo pagalbą, su juo puikiai bendrauja keramikė, kuri veda ir dailės būrelį..Jam reikia mažesnių grupių...ir tiesiog gerte geria individualų suaugusių žmonių dėmesį jam..Užtat ir galvoju, kad gal spec daržiuke tai gaus... aišku tuo tarpu nemesime ir privačių terapijų - kalboje proveržis, tai labai didelė paskaita tęsti tai...kita vertus, man aišku, kad svarbiausias dalykas- protinga auklėtoja, o visa kita ne tiek svarbu..bet kai to nėra, tai nėra, nieko ir nepadarysi, reik ieškotis palankesnės aplinkos.
Ačiū ui atsakymus dėl skaitymo galvoju, kad išmoks neilgai trukus...
Tame ir esmė, kad darželio galimybės ne kažin kokios: nors gauname logopedo pagalbą, su juo puikiai bendrauja keramikė, kuri veda ir dailės būrelį..Jam reikia mažesnių grupių...ir tiesiog gerte geria individualų suaugusių žmonių dėmesį jam..Užtat ir galvoju, kad gal spec daržiuke tai gaus... aišku tuo tarpu nemesime ir privačių terapijų - kalboje proveržis, tai labai didelė paskaita tęsti tai...kita vertus, man aišku, kad svarbiausias dalykas- protinga auklėtoja, o visa kita ne tiek svarbu..bet kai to nėra, tai nėra, nieko ir nepadarysi, reik ieškotis palankesnės aplinkos.
Ačiū ui atsakymus dėl skaitymo galvoju, kad išmoks neilgai trukus...
QUOTE(Violeta* @ 2016 01 07, 17:43)
Deja, bet nenoras buvo išsakytas prie 4 akių..ir nenoras, ir nepasiruosimas, ir nenoras nieko keisti...tai mum netinka,
***
turbūt nutuokiate apie ką eina kalba.
Tai turi būti aptariama viešai, su abiem auklėtojom, įstaigos vadovais, specialistais. Paprastai tai apiforminama kaip Vaiko gerovės komisijos posėdis. Apsvarstomos problemos, VGK ieško įvairių pagalbos būdų. (Šiuo atveju, galbūt, labiausiai reikia pagalbos auklėtojai. VGK rekomenduotų jai konsultuotis su įstaigos, PPT specialistais, apsilankyti seminaruose, studijuoti literatūrą ir pan. ) VGK rašomas posėdžio protokolas, po numatyto laikotarpio vyksta patikra, įvertinami tiek vaiko, tiek mokytojo pasiekimai. ***
turbūt nutuokiate apie ką eina kalba.
Tų seminarų Vilniuje tikrai netrūksta. Štai netrukus vienas šia tema: http://mtc.lt/lt/ren...rma-ir-sunkumai
***
Ne.
Violeta, jei esmė daugiau SOCIALINIAI SUTRIKIMAI, tai vaikui spec. darželis tik PAKENKS. Nesvarbu, kad gal jis gaus bendravimo su suaugusiais (o išties ir su jais negaus, įsivaizduojate, kokios pervargusios yra specialistės, dirbančios su labai didelių poreikių vaikais, ir kiek jos dėmesio skirs jiems, ir kiek jūsiškiui - persiplėšti juk negali), svarbu, kad jis dar labiau regresuos socialiai, atsidūręs šiuo klausimu į save panašių ar dar žemesnį lygį turinčių grupėje.
bendravimą su suaugusiais galima gauti kitais būdais, nebūtina vest į spec. daržą. gal turite giminaičių, draugių , su kuriomis susitiktumėte ir kurios neatstumtų jūsų vaiko, jei jis norėtų pabendrauti, taip paįvairinant jo pažįstamų ratą...
veskite savo vaiką į žaidimų kambarius. ar į vaikų kavines. ten labai mezgasi visokie ten santykiai, net jei nesimezga, jūsų vaikas bedūkdamas to ar ano pasižiūrės, kas kaip...
čia mano kaip ne specialistės nuomonė.
bendravimą su suaugusiais galima gauti kitais būdais, nebūtina vest į spec. daržą. gal turite giminaičių, draugių , su kuriomis susitiktumėte ir kurios neatstumtų jūsų vaiko, jei jis norėtų pabendrauti, taip paįvairinant jo pažįstamų ratą...
veskite savo vaiką į žaidimų kambarius. ar į vaikų kavines. ten labai mezgasi visokie ten santykiai, net jei nesimezga, jūsų vaikas bedūkdamas to ar ano pasižiūrės, kas kaip...
čia mano kaip ne specialistės nuomonė.