Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 19

Maniskis blogai prisimena VRC, nes ten buvo patycios is vaiku namu aukletiniai ten buvo ziaurus ir vyresni, bet jam paaiskinus, kodel jie tokie pikti, kaip juos gyvenimas nuskriaude, jis buvo apsiruoses su jais draugauti, nes jiems sunku gyvenime ir jis norejo padeti, t.y. aplinka buvo bloga, ne pati vieta, kur jam patiko mokytis ir specai patiko. Darzeliai buvo normalus, bet visus atsimena su siaubu, net seses nenorejo leisti i darza, o mokykloje buvo neral klase nors jis mokesi jau spec. salygomis, saviverte visada liko labai auksta, dabar susvyruoja paauglysteje...cia per tuos 8 klases testus buvo
Atsakyti
Kriiste, aš kalbu - KAI ĮMANOMA NELEISTI. Pvz. iš mano vaiko, nors nekalbėjo visiškai iki keturių, niekas nesityčiojo. Taip kad buvo įmanoma neleisti į spec. daržą. Ir elgesys visiškai niekuo nesiskyrė nuo bendros populiacijos...

Nekalbu apie jokius atvejus, kai tai neįmanoma. Tada man atrodo nė klausimų nekyla, kaip elgtis. Nes akivaizdu būna, kas kaip. O jei viskas abejonių lygyje...

Beje, jei jau vaikas lanko spec. mokyklą, vadinas problema išties rimta, tai aišku, kad jo ten savivertė bus aukštesnė nei paprastoje. Bet tai žmogiukas, kuriam pagalbos reikės visada.

Su nekalbiukais yra vistik dvejaip. Kai kuriem reikia tik iki tam tikro taško, o paskui - nebe.
Kai kuriem, savaime suprantama, vėlgi reikės visada ar bent jau labai ilgai (mokykloje irgi).

Tai tada žmogus ir sveri. Visvien įmanoma kažkaip numanyt ir numatyt, ar vaikui reikės ilgalaikės pagalbos, ar yra vilties, kad pagalba, kad ir labai stipriai teikiama, kažkada duos rezultatų ir vaikas atsistos ant savo kojų.

Nesakau, kad įmanoma iškart, stebėjimo keliu... Bet į spec. darželį šiaip ar taip vos užsigeidus nepriima, manrods, tai to laiko yra.
Atsakyti
QUOTE(stripulis @ 2015 12 10, 18:27)
Kriiste, aš kalbu - KAI ĮMANOMA NELEISTI.

O jei viskas abejonių lygyje...

Beje, jei jau vaikas lanko spec. mokyklą, vadinas problema išties rimta, tai aišku, kad jo ten savivertė bus aukštesnė nei paprastoje. Bet tai žmogiukas, kuriam pagalbos reikės visada.

Su nekalbiukais yra vistik dvejaip. Kai kuriem reikia tik iki tam tikro taško, o paskui - nebe.
Kai kuriem, savaime suprantama, vėlgi reikės visada ar bent jau labai ilgai (mokykloje irgi).

Tai tada žmogus ir sveri. Visvien įmanoma kažkaip numanyt ir numatyt, ar vaikui  reikės ilgalaikės pagalbos, ar yra vilties, kad pagalba, kad ir labai stipriai teikiama, kažkada duos rezultatų ir vaikas atsistos ant savo kojų.

Nesakau, kad įmanoma iškart, stebėjimo keliu... Bet į spec. darželį šiaip ar taip vos užsigeidus nepriima, manrods, tai to laiko yra.


Ne visai taip... Aisku yra variantu, kai kitaip neimanoma, bet yra ir tokiu, kur galima svarstyti, vaikas kaip ir nieko - bet jis atstumiamas del kalbos, net nebutinai patycios, o va eilerascio pasakyti neleis, daineles sudainuot neduos, vaidmens irgi negaus... O juk tai ne tik siaip sau pramogai ar teveliams palinksminti daroma - vaikai mokosi ir susikaupti ir prisiversti ir pasakyti ka reikia, atsiminti kada reikia ir pan... Tas pats zaidimas su vaikais - vienetai tokiu (su didelem kalbos bedom) pritampa prie grupes lyderiu, o jei vaikas is prigimties lyderis? Teks tenkintis tu, kurie priima i savo bureli, kompanija... Aisku yra ir tokiu nekalbiuku - kurie net patys tampa lyderiais ir vadovauja visai grupei - be abejo, nesvarstyciau tokiu atveju alternatyvos esamai grupei spec darzelyje, o ieskociau specialistu pagalbos kitur, kitais budais... Bet nebutinai net kazkokios elgesio problemos vystos - jei vaikas nedrasus, susikaustes, stebi aplinka is sono (gali ir noreti i darzeli eiti), galbut verksmingas + nekalbiukas - taciau namie drasus, "visa griaunantis", bendraujantis ir pan - net jei aukletojos sako kad viskas ok, kad jis priimamas vaiku, bet zaidzia nuosaly, daugiau stebi, letas - svarstyciau apie spec grupe ir gana rimtai...

vidutinis ar zymus kalbos neissivystymas - tikrai rimta problema... Ir klaidinga nuomone, kad spec - jau viskas, tik "nurasyti" vaikai... Taip, ten yra ir tokiu, bet siais laikais niekas prievarta ten vaiku neisveza - ir tiek su zymiu kalbos neissivystymu gali mokytis bendrojo ugdymo mokykloje su spec programom, tiek spec mokykloje... Dukros klaseje mokosi berniukas su vidutiniu protiniu atsilikimu ir nieko, yra ir su vidutiniu kalbos neissivystymu. Dar bent pas mus mieste yra bendrojo ugdymo mokykla su spec logopedinem klasem (nemanau kad kituose miestuose to nera) - ten jau nebus vaiku su dideliais protiniais atsilikimais ar didelem elgesio problemoms - dauguma su kalbos bedom - tai pamoku metu jie ir disgrafijas ir disleksijas iveikineja - nes ju mokytojos jau turi dviguba issilavinima - ir spec ir pradini, be to klaseje tik 12 berods mokiniu, o dirba 2 mokytojai - manau vaikui tikrai daugiau naudos, nes mokyklose su logopedais tikrai situacija prastesne nei darzeliuose... net pas mus...

O kad su nekalbiukais dvejaip - irgi ne visaip... Jei yra kalbos neissivystymas ir vaikui 4-5 metai - liekamuju kaip bebutu ko gero liks... Tik esme, kad kuo daugiau gaus iki 7 metu - tuo geriau... Ir tikrai tai nera prognozuojama, kai vaikui tiek metu tera... Nes labai nuo daug dalyku priklauso eiga - visu pirma pats vaikas, kiek jis imsis ta savo kalba koreguot, kiek pasiduos, kiek sugebes save kontroliuoti, kiek motyvuotas yra, tada aisku kiek su juo dirbs specialistai, kiek ides darbo tevai ir aisku intelektas...

cia velgi... Pas mus gauni PPT pazymas - sekancia diena jau gali eiti i spec darzeli, dar ir pasirinkti ji, net grupe jame pasirinkti wink.gif Ir yra tikrai gana stipriu vaiku grupiu wink.gif
Atsakyti
Eina sau..pavydziu...ner pas mus logopediniu klasiu verysad.gif yra pora tokiu spec. klasiu, viena isteigta PPT psichologes, kur vaikai su elgesio bedom nuo 1-4 klases mokosi, kalseje apie 6 vaikus ir dirba logopedas, spec. pedagogas, mokytojas, psichologas, dar viena mokykla autistukams yra..viskas verysad.gif toliau tik integruotas namu mokymas (cia as apie mokyklas kalbu)
Atsakyti
Kriiste, jūsų mieste kaip suprantu, lafa tuo klausimu - kur dėti vaiką. Baltai pavydžiu ir džiaugiuosi 4u.gif

O šiaip... ar tikrai bus liekamųjų reiškinių, galėsiu pasakyti pagal savo vaiką. Kol viskas "lengva" sąlyginai, tai pirmūnė. žmogus, kuris penkių metų dar realiai normaliai nekalbėjo... O keturių ištarė pirmus suprantamus žodžius, tačiau tik mechaniškai atkartojo.

Aš vis dar bijau džiaugtis, kad išlipom ir vis dar į viską žiūriu įtariai, kad jei kas, nebūtų taip skaudu. Bet taip įsivaizduoju, reali situacija turėtų užsimatyt apie septintą klasę...
Atsakyti
jau antroje matysis, nes kruvis labai padideja ir reikalavimai ir labiausiai pasimato, kai ima vaikams pazymius rasyti.
Atsakyti
QUOTE(stripulis @ 2015 12 11, 16:27)
O šiaip... ar tikrai bus liekamųjų reiškinių, galėsiu pasakyti pagal savo vaiką. Kol viskas "lengva" sąlyginai, tai pirmūnė. žmogus, kuris penkių metų dar realiai normaliai nekalbėjo... O keturių ištarė pirmus suprantamus žodžius, tačiau tik mechaniškai atkartojo.

Aš vis dar bijau džiaugtis, kad išlipom ir vis dar į viską žiūriu įtariai, kad jei kas, nebūtų taip skaudu. Bet taip įsivaizduoju, reali situacija turėtų užsimatyt apie septintą klasę...


Nu negalima apie visus sprest pagal savo tik wink.gif, maniske irgi pirmoje buvo pirmune, tiesa dirbom nemazai - bet neatsiliko klaseje, buvo prie stipresniu. Antros klases antram pusmety eme ristis po truputi zemyn, dabar yra prie vidutiniu, bet idirbi dar kol kas turim - taciau jau dabar matau disgrafija, ir ji lenda smarkiai unsure.gif Jau trecioke - is diktantu vis dazniau gauna minimalius vertinimus, nes tikrai painioja ir ne siaip, o tiesiog neskiria tu garsu - dirbam tuo klausimu, taciau reultatu nesimato, nors zinojau kad tai gres, dirbau uzbegdama uz akiu is anksto, nors dar nesimate ka painios, dabar pamazu jau matosi... Aisku is paziuros - to nesimato (is veiduko, kalbos ir pan) - jai reikia pagalbos, darbo su logopedu - kurio, deja negaunam...
Atsakyti
apie nieką nesprendžiu pagal savo ir net apie savo nesprendžiu pagal savo. tiesiog pasakojuos.

o kaip bus - bus matyt kaip sakau.

kol kas garsų nepainioja. bet gal pradės... diktantus jie jau rašo. ir ne žodinius, o "sakininius". ir uždavinius matiekos tokius sprendžia, kokie man pačiai nebūtinai gaunasi.

dirbam ir toliau nemažai. labiau vaiko iniciatyva, tiesa. bet kai baigsis vaiko - bus matyt, ar man reikės labai daug įsitraukt, ar užteks tiek, kiek ir "kalbiukų" vaikams reik iš tėvų.
Papildyta:
Kriiste, o kodėl darbo su logopedu negaunat? 4u.gif
Atsakyti
QUOTE(stripulis @ 2015 12 12, 01:52)
apie nieką nesprendžiu pagal savo ir net apie savo nesprendžiu pagal savo. tiesiog pasakojuos.

o kaip bus - bus matyt kaip sakau.

kol kas garsų nepainioja. bet gal pradės... diktantus jie jau rašo. ir ne žodinius, o "sakininius". ir uždavinius matiekos tokius sprendžia, kokie man pačiai nebūtinai gaunasi.

dirbam ir toliau nemažai. labiau vaiko iniciatyva, tiesa. bet kai baigsis vaiko - bus matyt, ar man reikės labai daug įsitraukt, ar užteks tiek, kiek ir "kalbiukų" vaikams reik iš tėvų.
Papildyta:
Kriiste, o kodėl darbo su logopedu negaunat? 4u.gif

Nu pirmoje ten dar labai primityviai rašo... Trečioje prasidėjo laikai ir galūnės e ia - nebegirdi vaikas... Taip pat e ir ė..


Nes mokyklose logopedo krūviai didesnį nei darželyje ir daug didesni... Dirba vienu metu su visais toje klasėje esančiais logopediniais vaikais, jei jų nėra daug, su dviejų klasių. Tad užsiėmime sėdi 10 vaikų, viem reikia š išmokti taeri, kitam e nuo ė atskirti, trečiam b nuo d, tad mokosi viską ir visi... Kokia iš to nauda? Tik pliusą uždėti... 5 klasėje pereisim į kitą mokyklą, gal situacija bus kita, dabar dirbu namuose...
Atsakyti
Mes linkime, kad širdyse pavasariai skambėtų, linksmai aidėtų šitaip išlaukta kalba.... kad Jūsų šeimos niekad skausmo neregėtų, kad lūpas visad puoštų šypsena....

user posted image
Atsakyti
nežinau, aš irgi maniau, kad primityviai rašo pirmoj, tikėjaus, ale kad brač neprimityviai..
parsinešiu prieš atostogas sąsiuvinius, galėsiu pacituot, ką jie ten rašo.

šiaip jau ia ir e iš klausos skamba vienodai, reikia tiesiog taisyklėm remtis... vargu bau čia kalbėjimo-nekalbėjimo reikalas? gal tiesiog išsiblaškymas elementarusis?

bet kad dirbt reik jei kas kliūva, tai pritariu.
Atsakyti
QUOTE(stripulis @ 2015 12 22, 23:46)
nežinau, aš irgi maniau, kad primityviai rašo pirmoj, tikėjaus, ale kad brač neprimityviai..
parsinešiu prieš atostogas sąsiuvinius, galėsiu pacituot, ką jie ten rašo.

šiaip jau ia ir e iš klausos skamba vienodai, reikia tiesiog taisyklėm remtis... vargu bau čia kalbėjimo-nekalbėjimo reikalas? gal tiesiog išsiblaškymas elementarusis?

bet kad dirbt reik jei kas kliūva, tai pritariu.


nea, neissiblaskymas - ji neskiria kaip rasyti - laukia, lauke ar laukė... Taipat pvz - tete ar tėtė - nu gi skirias tariant tikrai, ir ji kartais net pagauna save galvodama ka rasyt - bet realiai nesupranta - tad raso kaip ta diena uzplaukia - visur ė arba visur e arba visur ia lotuliukas.gif ir gaunas tiatia lotuliukas.gif
Atsakyti