QUOTE(Violeta* @ 2015 11 24, 19:54)
aš vis tiek laikaus nuomonės, kad ne vaikus kišt reik į spec įstaigas. o įstaigose reikalaut to , ko vaikams reikia, reikalaut savivaldybės lygmeniu. Vaikams su raidos bėdom kaip niekas kitas yra reikalinga pirmiausia pilnavertė kalbinė aplinka, - t.y. sveiki normaliai kalbantys vaikai, be raidos ir be logopedinių bėdų, kurie yra kaip pavyzdys nekalbiukams, kurie gali matyti kaip ta kalba naudotis savo poreikiams, bendravimui, norams, na ir kalba turi būti sąlyginai gera jų amžiui..
taip pat esu mačius kaip iš tų spec įstaigų vaikai "prisišaudo" visokio destrukyvaus ar kaip čia švelniau pavadinus, ydingo elgesio ir taip - ydingos kalbos.
cia labai nuo pacio vaiko priklauso, jo sutrikimo, grupeje susiburusiu vaiku, ju tevu poziurio, auklejimo... Vaikai, kai jau pradeda suprasti kad kitam sunkiau sekas kalbeti - nebelaukia jo, nebepriima i zaidimus, atstumia, daznai pasisaipo - cia jau turi buti superine aukletoja, kad sugebetu ta situacija tinkamai valdyti, supratingu tevu ir pan...
Dar yra toks aspektas - kaip grupes renginiai, sventes, pasirodymai - velgi, kuri aukletoja ims "nekalbiuka" - jei yra gabiu vaiku, i kuriuos grazu, malonu ziureti ne tik ju teveliams (juk daznai aukletoju, muzikos vadoves darbas vertinamas pagal vaiko pasirodymu pasiekimus), o sie bus "gelytes", "medeliai" ir kitos dekoracijos...
Specialistai vaika paima 30 min (jei jam reikia tik logopedo), visa kita dienos laika jis buna grupeje... Kiek imanoma aukletojai, turinciai 20 vaiku pastebeti vaiko kalba, pakalbinti ji, isklausyti, pataisyti kas sunkiau sekasi? Spec grupeje tera 10 vaiku, is kuriu daznai 1-2 nebuna, 1 pas logopeda, vienas pas spec pedagoga, du pas kineziterapeuta, 1 pas masazita ir dar 1-2 pas psichologa, tad ir aukletoja su likusiais grupeje turi laiko uzsiimti
Dirbu ir spec ir bendrojo ugdymo istaigose - skirtumas tikrai yra... Vaikai is bendrojo ugdymo grupes i spec ateina uzsisklende, nedrasus, nepasitikintys savimi - ir po pusmecio - metu prazysta - nes jie tampa pilnaverciais - ir vaidina, ir dainuoja, ir deklamuoja - kiekvienas pagal savo gebeijumus - bet ta DARO, o ne stebi, kaip kiti ta daro, jie ir zaidzia, nes nebera ko isskirti, ka atstumti - visi tokie patys, o va naudojant kalba, kad ir netobulai - laveja ir igudziai
be abejo prisimoko ir destruktyvaus elgesio, bet jo lygiai taip pat prisimoko ir is bendrojo ugdymo grupeje esanciu asocialiu tevu vaiku ir net is "normaliu" - net mano mazoji (namie nesikeikiam) - i darzeli isnese keiksmazodzius isgirdus is brolio, kuris juos vartojo zaisdamas kompiuterinius zaidimus online... Kol "pagavom" kame kampas... Bet tai uzejo, ir praejo
Aisku jei vaikas pripazystamas grupeje, draugu tarpe, net lyderiauja, nera "ignoruojamas" aukletoju renginukuose ir gauna visa, jam priklausancia pagalba - idealus variantas likti bendrojo ugdymo grupeje, bet taip buna retam vaikui... Dazniau jie lieka atstumti, kovodami del demesio - pradeda netinkamai elgtis - pamazu tampa grupes "blogiukai", tada lieka kiti tevai nepatenkinti, skundziasi, renka parasus - nu ir itampa, blogos nuotaikos, nepasitenkinimai - o visame kame atsiima daugiausiai vaikas...
Papildyta:
Uch kad pavariau... nesitikejau kad tiek bus
Žiūriu į save veidrodyje ir galvoju - " ir kam atiteko tokia laimė..." , užlipu ant svarstyklių - "...ir dar tiek jos daug..."