Labai paprasta sakyt, kad tik prioritetuose ir pasiryžime dirbt esmė, bet kartais vat būna ne esmė ir viskas. Gali užvesti tėvus ant kelio, bet kantrybės jiems neprisiūsi, jei pvz. jos nėra, ir tikrai ne visi moka mokyti. Mano tėvas pvz. dėstytojas, atidirbo iš vis per gyvenimą 100 semestrų, ir studentai aną gerbė, ir dėstė gerai, tik griežtai, nu o bet tačiau, kai man mažai esant mėgino padėt su matematika, pradinėse, VISADA davarydavo iki ašarų ir isterijų, nes šalia jo jaučiausi jau TOOOOKIA idiotė, nes ir taip nesiseka, o kai pradeda aiškint kaip antrakursei, tai išvis nors nusišauk, tai laimei po kurio laiko liovėsi padėdinėt. Matematika taip ir netapo mano arkliuku, ir galimai dėl to, kad jau mažumėj man buvo visai be blogų kėslų įrodyta, kad joje esu idiotė ir negaliu nieko suprast (o jei būtų aiškinęs kaip pradinukei, tai gal visai būčiau supratus, viliuosi, kad nesu jau ant tiek, kad negalėčiau išeit pradinių klasių kurso - na, tuoj turėsiu progą patikrint
) .
ir ką? tėvą gerbiau, tikrai klausiau, bet jis tiesiog neturėjo gabumų dirbt su vaikais.
vėlgi - pažįstu daug trenerių, dirbančių su visokio amžiaus vaikais. tai būna tokių, kurie tikrai nuostabūs super duper fantastiški treneriai, bet su mažiukais dirbti negali ir viskas.
tai iš 14 karate trenerių, kuriuos žinau, su mažiukais gali dirbti tik trys - o patirties tai visi turi.
kodėl kažkam atrodo, kad su tėvais tai jau kitaip ir visi stebuklingai gali prisiderinti prie net į mokyklą neinančio vaiko psichologijso, jei tik nori? kartais gali ant galvos atsistot, ir vis tiek negalėsi, nes neturi empatijos mažiams ir negali to daryt kokybiškai. taip, kartais neturėdamas gali dirbtinai išmokti, ko reikia tokio amžiaus vaikui, ir maždaug atitaikyt, kad jis su tavim dirbtų - o bet tačiau vis tiek tas laikas užtruks, iš karto nepavyks, ir kažkuriuo metu žiū ir bus situacija - vaikas tave gerbia, klauso, bet su tavim logopediškai nedirba, nors tu ką...
Papildyta:kai kalbu apie tai, kad logopedas žino , kada dirbti su vaiku, neturiu galvoje, kad jis pasirenka dienos laiką. turiu galvoje, kad to užsiėmimo metu GERAS logopedas reaguoja į vaiko nuovargio lygį, į susikaupimo pikus ir nukritimus, ir pagal tai parenka užduotis, o ne "atidirba" ką suplanavo tam užsiėmimui, neatsižvelgdamas į prieš jį sėdinčio individo psichologinę būseną.
Papildyta:o beje kalbos reikalus man tėvas vaikystėj "išdėstė" ir prijaukino prie jų tobulai, nes viską darė per sumaniausius žaidimus, ir net nejaučiau, kad mokausi.
o su matematika turbūt paprasčiausiai negalėjo atsijungti nuo to, kaip dėstė universitete, ir pereiti prie tų žaidimų
o atrodytų tas pats žmogus, a ne? vieną gali - kito niekaip ne.
tai lygiai taip ir su tėvais, gal jie pukiausiai pvz. išmokys vaiką savarankiškumo ir skaičiuot , o logopediškai bent iš pradžių niekaip neras raktelio.
p. s. aišku bus ir tokių, kurie ras ir raktelį, ir kurą, ir Ferarį nuo pirmo užsivedimo
tai aniems pasisekė tada. bet tai nebus kažkoks jų ypatingas vaiko išauklėjimo nuopelnas, o visai kita sritis - greičiausiai įgimti gebėjimai paaiškint nenuobodžiai ir neįkyriai...