Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 19

QUOTE(taskiukas @ 2015 11 14, 17:04)
nusprendeme, kad reikia duoti ir smegenelem darbo pries mokykla. Pradejome lankyti menara, tai mintino skaiciavimo mokyklele (menar.lt).
***
Tai dabar jau priededa, atima dvizenklius skaicius smile.gif namu darbu gauna po kokius 70 aritmetiniu uzduociu
Kad skatinate motyvaciją, pagirtina. 4u.gif

O, bet, tačiau...
Skaičiavimo gebėjimų lavinimas mažai pasitarnaus kalbos lavinimui, kadangi dirba skirtingi smegenų centrai. Neretai prastokai kalbantys/skaitantys/rašantys vaikai iš prigimties turi gerokai aukštesnius matematinius gebėjimus. Tiesiog taip dirba jų smegenys.
Gal reikėtų pamąstyti apie veiklas, kur būtų skatinama kalbinė raiška? g.gif
***
O ką jis veiks antroje klasėje, kai visi to mokysis, o jis jau mokės ir bus neįdomu?
Atsakyti
QUOTE(gupija2013 @ 2015 11 13, 11:34)
Tumėnienės reabilitacijos centras yra nuostabus. Nelygint su lopšelio g kur viskas atmestinai vyskta. Tumėnienėj dirba visi vienu metu - logopedas, neurologas ir t.t.. pasiskambinkit kokių ten dokumentų reikia, kad gauti reikalingų specialistų pagalbą.

As taipat girdejau kad labai geras.smile.gif Reiks bandyt:)
Atsakyti
QUOTE(klopedija @ 2015 11 14, 18:50)
Kad skatinate motyvaciją, pagirtina.  4u.gif

O, bet, tačiau...
Skaičiavimo gebėjimų lavinimas mažai pasitarnaus kalbos lavinimui, kadangi dirba skirtingi smegenų centrai. Neretai prastokai kalbantys/skaitantys/rašantys vaikai iš prigimties turi gerokai aukštesnius matematinius gebėjimus. Tiesiog taip dirba jų smegenys.
Gal reikėtų pamąstyti apie veiklas, kur būtų skatinama kalbinė raiška?  g.gif
***
O ką jis veiks antroje klasėje, kai visi to mokysis, o jis jau mokės ir bus neįdomu?

Vaika vedeme vienu tikslu, kad demesio koncentracija pagerinti. Nes, ten nera vien tik skaiciavimai: Pvz. Jei gali ir filmukus ziureti, taciau ne siaip ziurima, o bandoma vaiko demesi detalems visokiom lavinti, pvz meska eina pro namuka, o vaiko klausiama "kiek langu namukas turejo", arba kaip ta meska jautesi, buvo liudna, linksma ir pan.
O kad mokykloje matematika seksis pirmoje klaseje geriau, tai gal ir i nauda, nes manau, kad bus kitu dalyku kuriuos reikes labiau lavinti...
O kokias veiklas rekomenduotumete kalbinei raiskai? Vaikais kalbantis jau, taciau daug garsu neteisingai taria, logopede sake, kad tiesiog reikia raumenis stiprinti ir tiesiog kartoti tuos pacius garsus. Pas logopeda vaikas vaiksto, taip pat lanko dailes ir technologiju(klijuoja, karpo, lanksto ir pan) burelius.
Atsakyti
QUOTE(taskiukas @ 2015 11 14, 19:43)
Vaika vedeme vienu tikslu, kad demesio koncentracija pagerinti. Nes, ten nera vien tik skaiciavimai: Pvz. Jei gali ir filmukus ziureti, taciau ne siaip ziurima, o bandoma vaiko demesi detalems visokiom lavinti, pvz meska eina pro namuka, o vaiko klausiama "kiek langu namukas turejo", arba kaip ta meska jautesi, buvo liudna, linksma ir pan.
***
O kokias veiklas rekomenduotumete kalbinei raiskai?
***
logopede sake,
Tuomet tai yra gerai. biggrin.gif
***
Iš to, ką parašėt, manau, kad veiklų jau pakanka. Tiesiog patys daug daug bendraukit su vaiku ir skatinkit pasakot įspūdžius, aptarkit, ką per dieną nuveikė.
***
Klausykit logopedės. mirksiukas.gif Tiesiog maniau, kad turit didesnių kalbos problemų nei tarties sutrikimą, greičiausiai, užsitęsusį šveplavimą.
Atsakyti
Mamytes, o ka jus manote apie osteopatus? Ar gali padeti kazkuom mazai kalbanciam vaikui?
Atsakyti
QUOTE(klopedija @ 2015 11 15, 20:26)
Tuomet tai yra gerai.  biggrin.gif
***
Iš to, ką parašėt, manau, kad veiklų jau pakanka. Tiesiog patys daug daug bendraukit su vaiku ir skatinkit pasakot įspūdžius, aptarkit, ką per dieną nuveikė. 
***
Klausykit logopedės.  mirksiukas.gif  Tiesiog maniau, kad turit didesnių  kalbos problemų nei tarties sutrikimą, greičiausiai, užsitęsusį šveplavimą.

Vaikas pradejo kalbeti 3.5metuku. Turejo misru raidos sutrikima. Labai daug dirbome su vaiku ir pries metus raida kaip ir atitiko normas. Taciau dar like bedu su demesio koncentracija ir su pacia kalbos kokybe. Pries pora menesiu isoperavo tonziles(buvo 4 laipsnis jau) ir adenoidus(2laipsnis). Tai tikimes, kad ir kalbos kokybe pageres. Vaikad kalba "non stop", neduok pavalgyti, o duok pakalbeti:) bet siuo metu neteisingai taria kai kuriuos garsus.pvz vietoj telefonas taria telelonas ir pan. R raide dar visai neikandama.
Atsakyti
Mano sesiamate pradejo tarti vienaduze R dabar, kai jai 6,5 metu. Tiesa ji jau metus dirbo su logopede, vasara vis pazaisdavom garsu zaidimelius, kad kad liezuviukas pratintusi birpti. Dar liko blogai perismokyti giminiu, linksniu dernimai, bet su giminem pati paklausia, kap sakyti, t.y. galvoja kalbedama.
Taigi R matyt dar ne visai laikas, jei dirba su logoede ir delioja kitus garsiukus, liezuvio padti i teisinga pozicija, kad tartu, o ne kaitaliotu garsus gal spes susitvarkyti iki mokyklos 4u.gif
Atsakyti
Ar informacija apie vaiko neigaluma yra slapta ar ja paskui gauna ir ugdomosios istaigos? Aciu 4u.gif
Atsakyti
Ne tik apie neigaluma is viso apie vaiko spec. poreikius mokykla negaus info, jei jus nenunesite dokumentu. Diagnozes yra paciento ir gydytojo konfidencialumas.
Atsakyti
..O tai kaip čia išeina? Jei vaikas turi problemėlių, reikia logopedo darželinio -niekur nedingsi, turi nešt ką nustatė PPT. Tai darželis tą info gauna. Man įdomu, o kas toliau būna, ar ta info eina dar kur nors? Nes PPT jau ją turi, VRC jei einama ten, irgi, darželis irgi..o mokykla kaip? ar iš kur nors į ją kas nors eina be pačių tėvų iniciatyvos? juk jei taip susiklosto, jog reikia mokytojo padėjėjo, irgi niekur nedingsi, reikės viską rodyt. Man kyla kls, va ta apimtim, jei mokyklon nieko neprašai spec poreikių tenkinimui, kiek ta info prieinama visiems?

Ir jei vaikas su spec poreikiu darželyje,....kiek ta info gali disponuot pati auklėtoja...ji žinot gi turi, bet va kaip tas aspektas kitų tėvų atžvilgiu per tėvų susirinkimus gali būti viešinamas - mano supratimu niekaip, čia juk mažamečio vaiko interesai ir asmens sveikatos duomenų apsauga gi įsijungia g.gif
Atsakyti
QUOTE(Violeta* @ 2015 11 18, 16:40)
..O tai kaip čia išeina? Jei vaikas turi problemėlių, reikia logopedo darželinio -niekur nedingsi, turi nešt ką nustatė PPT. Tai darželis tą info gauna. Man įdomu, o kas toliau būna, ar ta info eina dar kur nors? Nes PPT jau ją turi, VRC jei einama ten, irgi, darželis irgi..o mokykla kaip? ar iš kur nors į ją kas nors eina be pačių tėvų iniciatyvos? juk jei taip susiklosto, jog reikia mokytojo padėjėjo, irgi niekur nedingsi, reikės viską rodyt. Man kyla kls, va ta apimtim, jei mokyklon nieko neprašai spec poreikių tenkinimui, kiek ta info prieinama visiems?

Ir jei vaikas su spec poreikiu darželyje,....kiek ta info gali disponuot pati auklėtoja...ji žinot gi turi, bet va kaip tas aspektas kitų tėvų atžvilgiu per tėvų susirinkimus gali būti viešinamas - mano supratimu niekaip, čia juk mažamečio vaiko interesai ir asmens sveikatos duomenų apsauga gi įsijungia  g.gif


niekur ta info neina be jusu zinios... Darzelis numatydamas kad bus spec poreikiu mokykloje - pasiulo tevams atsviesti ir pateikti PPT pazymas mokyklai, bet ar jas pat3eiksit - jusu valia, tiesiog viskas uzsites ir vaikas negaus jam priklausanciu pagalbu nuo pat rugsejo... Aisku - jei logopedines problemos - logopedas pamatys ir su vaiku dirbs, bandys su jumis aiskintis ar nebuvot tirti PPT (jei problemos didesnes), siulys tirti... Mokytoja iki kaledu stebes kaip jam sekasi mokytis, taciau spec pedagogas su juo nedirbs ir kai jau apie kaledas rezultatu nesulauks - prades ieskot kabliuku, kame saknys, siulys vertinti PPT, kad galetu skirti spec pedagoga, lengvinti programa ir pan... Realiai pagalba bus pradeta teikti tik 2 klases rugsejo men... kaip ir prarasti metai... Tai kaip ir jusu reikalas - ar siekiat kitu akimis turet vaika "kaip visi", ar siekiat kad vaikas nuo pirmos dienos gautu, kas jam priklauso ir mokytusi pagal savo gebejimus...

siaip negali disponuoti ta info, bet visokiu zmoniu buna...
Atsakyti
As darzelyje nenesiau PPT isvadu, nes nebuvo logopedo. Pasakiau tik aukletojoms, kad jam rekia logopedo pagalbos ir dirbame su logopedu. Nors aukletojos buvo puikios ir ismanancios, kokios pagalbos vaikui reikia. Pvz. VRC isvadu nenesiau, tik ta dali, kurios reikia psichologei, kuria labai pasitikejau, aprasu nedaviau, kas ir kaip ir kodel. Niekas niekur nenutekejo, tik esme, kad is mano vaiko elgesio is karto matesi, kad ji skitoks, laimei klase buvo nerealiai draugiska. Kitose vietose, pvz. teva,s akletojos pasakymas, kad vaikas turi logopediniu problemu ukera kelia, kai kurioms personoms karkseti, kad kazkoks nevisprotis ia su mano vaikeliu turi dalintis darzelio zaislais doh.gif
as cia grubiai parasiau blush2.gif
Atsakyti