Įkraunama...
Įkraunama...

Vaikas nekalba 19

QUOTE(taskiukas @ 2015 10 25, 09:45)
Žinau, kad kai kurių vaikučiai šiais metais į 1 klasę iškeliavo. Gal pasidalinsite patirtimi kaip sekasi jiems?
Labiausiai domina, jei vaikas turėjo bėdų su dėmesio koncentracija, kaip sekasi pamokose tarp 20ir daugiau vaikų išgirsti ką mokytoja sako ir pan.

Pas maniške irgi bėdos ne su dėmesiu, bet va spragos pradėjo lysti 2 klasės antroje pusėje tik, ir nedidelės pradžioje. Šiemet jau trečioje, tai jau matau kur ir kaip atsiliepia... Bandau šalinti tuos trūkumus...
Atsakyti
Kriiste, paslaptis, kas ir kur atsiliepia?

įdomu kur koncentruot dėmesį į vaiką, jaučiu vis tiek nekalbiukams kažkas panašaus turėtų būt problemiška...
Atsakyti
QUOTE(stripulis @ 2015 10 25, 13:04)
Kriiste, paslaptis, kas ir kur atsiliepia?

įdomu kur koncentruot dėmesį į vaiką, jaučiu vis tiek nekalbiukams kažkas panašaus turėtų būt problemiška...


Ne paslaptis... Tik pas mus truputi kitos problemos nekalbejimo - susije su autizmu, tai va pernai po kaledu islindo tokia yla - jog ka ji skaito, nesupranta turinio - atrodo skaito gerai, neskiemenuoja - bet esmes nesuvokia doh.gif Pirmoje klaseje visi orentavosi - kad vaikas ismoktu skaityti, tai jos igudziu pakako per akis, taciau antroje klaseje jau reikia raiskaus skaitymo, bet ji ismoko gerai skaityti, nebereikia pertrauku po zodziu - gavos vientisi sakiniai, be jokiu tarpu, atokvepiu tarp zodziu, po kableliu, sakiniu - taip tolygiai, monotoniskai... Tas pats su rasto darbais - raso zodzius isvien - tau reik atsirinkt kur zodis baigias, kur kitas prasideda - tu ir atsirink... doh.gif Dabar jau lenda taskiuku ant e, i, nedejimas, varniuku ant s,z. Nelabai skiria ilgasias nuo trumpuju balsiu, daugyba nuo dalybos - bet cia velgi gal skaitymo problemos - nes kai paklausia cia sudet ar atimt reikia - pasakius suskaiciuoja gerai, o per savarankiskus - kaip jai atrodo... Dar va pasidare populiaru is jos puses - mokine, kuri yra pirmune (buvo pirmune, siemet jau tikrai nebebus) - parnesa namo testa matematikos, kuriame ne vieno teisingo atsakymo, ir ne tai kad jie su klaidom, bet atsakymai ne i tema (suprasciau kad vaikas ne taip suskaiciavo, pamirso kokia desimti prideti , ar kad is desimties pasiskolino) - bet visai is oro, pvz 37-25 gauna 48 doh.gif Kelis kart bandziau aiskintis kame reikalas, is pradziu sake nzn kaip taip gavos, paskui pasake, kad jai nusibodo skaiciuoti, tai surase kaip jai graziau buvo, ar koki skaiciu sugalvojo doh.gif taip pat va rinko riesutelius pratybose ar testuose - vel atsakymai negeri - ten esme tame, kad reikia suskaiciuoti ir nuspalvinti ta riesuteli, ant kurio parasytas tinkamas atsakymas - jinai pirma suskaiciavo neteisingai, tokio atsakymo nebuvo, tai vietoje to, kad paklaustu mokytojos ka daryt, nera tokio atsakymo (mokytoja butu sakius, kad suskaiciavai neteisingai, skaiciuok is naujo) - padare savo isvadas, kad nesamone ir daugiau skaiciuot nebande - nuspalvojo kaip jai atrodo graziau, geriau... O skaiciuoti tikrai moka ir sekasi neblogai, kaip ir rasyti - atrodo zino, supranta, bet gaunasi kaip gaunasi doh.gif
Atsakyti
Supratau, Kriiste 4u.gif

ačiū už atsakymą, na, duok dieve dar ir kažkiek vaikiškumas gal groja, ne tik kitos problemos... nes taip labai vaikiškai mielai naiviai skamba (aišku su tuo susidūrus mamai, tai nieko mielo), bet... O gal ims ir pradės suvokt kas kaip?

va draugės dukra, kuriai nieko tokio nėra, amžiais bent matematikoj irgi plavinėja grynai iš išsiblaškymo, nori greitai ir rašo belen ką tada, nors kai jau su mama sėdi ir ta priverčia neskubėti - viskas tampa daugmaž gerai.

dėl skaitymo, irgi monotonija..

tiesa, dėl rašymo - žodžius atskiria, bet klaidų klaidelių.

tokia labai meniška mergina, greičiausiai ir bus kokia menininkė-rankdarbininkė ateity...

dabar va penktokė.
Atsakyti
dar pernai as labai daug dirbau su ja, kartu darydavom pamokas, rasem diktantus, spresdavom papildomas uzduoteles, lavinau trumpaja atminti, mokemes skaityti graziai, su intonacija, bet po nauju metu - pradejau lankyti tokia psichologine grupe (sunkiu vaiku tevams) - tai truputi man akis atvere, kad darausi sau meskos paslauga, ji ipras, kad jos namu darbai, mokslas - mano asmeninis reikalas (panasu jog link to ir ejo) - pamokas ruosdavom po 4-6 val doh.gif ir tik man gryzus is darbo, o jei as pareinu "be samones" - paciai nieko nesigauna... Tad pakalbejau su mokytoja jos (psichologu patarimu) - kad ja baustu kaip visus uz neatliktus darbus (iki to nebaude, nes nepadaryta is serijos "mama laiko neturejo"), namu darbai, pamoku uzduotys tik jos reikalas, semestro gale gaus ivertinima uz pastangas - jau suderinta (uz auksciausia lygi diiiidelis lego friends, uz pagrindini lygi - nedidelis, uz patenkinama lygi - nieko), Dabar dirbu tik tiek, kiek dirbtu mokyklos logopede - lavinu fonemine klausa, trumpalaike atminti, mokomes suprasti skaitoma teksta, analizuojam ji, bandom pasakoti... Man palengvejo zyyyymiai (manau ir jai, nes pamoku tiek laiko neberuosia kiek ruosdavo), taciau rezultatai smuko zenkliai (manau tai laikina) - tikrinu zinias, supratima, lyg ir yra viskas ok, auksciausio lygio si semestra tikrai nesieks, bet pagrindini turetu...Kita semestra manau lips aukstyn, gal persilaus (nu cia mano viltis tokia lotuliukas.gif )
Atsakyti
O tos viltys ima ir išsipildo wink.gif Persilauš, ypač jei tikrai tiek dirbai su ja, tai gal tikrai buvo įpratus nusimest atsakomybę...

aš tai specialiai dirbau IKI mokyklos, nes man nepriimtina su vaiku ruošt namų darbus... galiu aš ten kažką pagelbėt (šiuo metu mano pagalba susiveda į tai, kad vaikas prašo užduot kokių užduotėlių, ar paskaičiuot, ar parašyt kažką), bet ką daro - daro pati, aš nesėdžiu prie jos ir nespoksau kas kaip... Tuos pseudo namų darbus pasidaro prailgintoj (pseudo, nes ten padaro ko nespėja, kaip sakiau per pamokas), o šiaip...

O beje, ką pas jus tiek užduodavo? blink.gif kai teoriškai išvis draudžiama namų darbus užduot pradinukam?
Atsakyti
QUOTE(stripulis @ 2015 10 25, 22:53)
O tos viltys ima ir išsipildo wink.gif Persilauš, ypač jei tikrai tiek dirbai su ja, tai gal tikrai buvo įpratus nusimest atsakomybę...

aš tai specialiai dirbau IKI mokyklos, nes man nepriimtina su vaiku ruošt namų darbus... galiu aš ten kažką pagelbėt (šiuo metu mano pagalba susiveda į tai, kad vaikas prašo užduot kokių užduotėlių, ar paskaičiuot, ar parašyt kažką), bet ką daro - daro pati, aš nesėdžiu prie jos ir nespoksau kas kaip... Tuos pseudo namų darbus pasidaro prailgintoj (pseudo, nes ten padaro ko nespėja, kaip sakiau per pamokas), o šiaip...

O beje, ką pas jus tiek užduodavo? blink.gif kai teoriškai išvis draudžiama namų darbus užduot pradinukam?


neuzduodavo - bet atsiverti pratybas randi kas nepadaryta, arba kas blogai padaryta - duodi persprest, panasiu uzduociu, isitikini kad tikrai suprato... Maniskei mat beda su suvokimu yra... Ji atliktu uzduoti, jei zinotu ka reikia padaryti, bet vat kad zinotu - nepakanka tik uzduoti jai perskaityt (ka paprastai mokytoja daro), o reikia issiaiskinti, kuriu zodziu ji nesupranta ir paaiskint juos kitaip, jai suprantamai... Mokytoja pirmoje klaseje parase pastaba, kad Milda neturi vadovelio nuolat - bet ji tikrai turi, tik nezino, kad ta knyga vadoveliu vadinas, nebuvo girdejus to zodzio, tai ir neissitraukia, o i kitus paziuret ka ima - minciu nekyla.. lotuliukas.gif

as irgi nesedejau ir pirstu nebadziau ka ji daro, tiesiog perziuriu ka veike klaseje, kur "nedadielkos" - paaiskinu ir uzduodu perrasyt ar pagalvoju papildomu uzduoteliu panasiu... Taip pat parasom koki diktanta, ar duodi ka nuo knygos nurasyt, istaisau klaidas, pasiaiskinam - laikas kaip vanduo begdavo doh.gif
Atsakyti
oi kaip zinomi tokie dalykai doh.gif tik maniskiui kai disleksija, tai iki dabar teksto skaitymas, tada tekso supratimas, tada dar analize, ko reikia doh.gif skaito dar truputi skemenuodamas...9tokas verysad.gif angliskai kai zodziai trumpi skaito geriau ir suvokia geriau. Matematika jam gerai sekasi, bet aisku priklauso nuo uzduoties. Dabartine matematike prispaude, kai per kartojima liepe iesiog rasyti uzduoteliu atsakymus, ilgi negalvojant, tikrino, kiek vaikai turi pagrindu, kiek supranta, kiek ne. Tai pasirode, kad jis daug laiko prazylioja, nes atsakymus zino, greitai mintinai suskaiciuoja ir 10 gauna (pries tai buvusi mokytoja labai kieta ir griezta, sudejo superinius pgrindus thumbup.gif thumbup.gif dabar jis sako, kad jam lengva per kartojima buvo)
Nauja lietuviu mokytoja oaklause, ar jis is viso rase anoje mokyloje doh.gif doh.gif nors buvdavo net keli sasiuviniai prirasyti..vis tiek like nosiniu raidziu rasyba, ilgos ir turmpos balses, is viso balsiu praleidimas, sakinio ribos, ka ten kalbeti apie linksniu galuniu derinims gimines, skaiciaus, atrodo, kad nera tos info smegenyse, kaip turetu buti teisingai, jei duodi varianta teinga ir koki jis parase, jis sneskiria, kap turetu buti doh.gif bent jau zodziai dabar su tarpais, nebesujungiami...nu as vis dar be asaru negaliu ziureti i jo rasto darbus blush2.gif verysad.gif verysad.gif
Atsakyti
Alchemie, aš nepamenu, o Jūs angliškai suprantat?

gal šitie coursera kursai praverstų, kaip suprantu, ten yra patarimų dėl darbo su disleksija sergančiais vaikais

https://www.coursera...mail_2015_10_25
Atsakyti
biggrin.gif ne tik angliskai biggrin.gif
aciu 4u.gif
Atsakyti
Gal kas žinot Kaune gerą privačią logopedę pustrečių metų vaiko galimai nekalbiuko diagnostikai?

Atsakyti
QUOTE(stripulis @ 2015 10 26, 23:39)
Gal kas žinot Kaune gerą privačią logopedę pustrečių metų vaiko galimai nekalbiuko diagnostikai?
Labai sunku adekvačiai įvertinti tokio amžiaus vaiko kalbos raidą, ypač, jei jis nekalba.
Norėčiau pakamantinėti: ar vaikas lanko kokią nors įstaigą, ar yra/nėra raidos nukrypimų, ar vaikas linkęs bendrauti ir pan... g.gif

Turiu trejų metų vaiką, iš kurio per du mėnesius neišgirdau nė garso. Tačiau jis jau pradeda imituoti veiksmus, mėgdžioti artikuliacijos aparato judesius. (Ir tuo labai džiaugiuosi.) Vaikas tiek drovus, kad pakanka į jį pažvelgti, o jis jau nusisuka ir nutraukia bet kokią veiklą... unsure.gif (Kai kiti pogrupio vaikai tuo metu pagal galimybes lengvai įsitraukia į veiklą.)
Iš to darau išvadas: kalbos klausymo ir supratimo įgūdžiai pakankami, vaikas girdi ir kalbą supranta; pasyvusis žodynas pakankamas ir bla bla bla...
Vaikas turi labiau bendravimo nei kalbos problemų. Šnekamosios kalbos išraišką stapdo drovumas. Jokių autizmo bruožų vaiko veikloje neįžvelgiu.
Taigi, per vieną-du kartus kalbą ištirti ir įvertinti - misija neįmanoma. Reikalingas ilgalaikis stebėjimas ir įvairios veiklos skatinimas.

Čia tik bendro pobūdžio iliustracija. biggrin.gif
Atsakyti