Uostykite su vaiku gėlytes, vartykite paveikslėlių knygeles, lieskite buities ir aplinkos daiktus, klausykitės muzikos ir kalbėkite įgarsinkite visus savo veiksmus, kai maudote, rengiate, maitinate vaiką.
Kuo daugiau dėmesio skirsite piešimui, lipdymui, mozaikoms ir dėlionėms tuo geriau mažyliui seksis mokytis ateityje. Jam naudinga žaisti su įvairiaspalvėm formelėm, kaladėlėm, įvairios konfigūracijos ir dydžių detalėmis, kurios įstatomos į atitinkamas rėmelio išpjovas. Konstruktoriai ir kaladėlės genialus ir fantastiškas užsiėmimas, kuriam mes, suaugusieji, skiriame nepelnytai mažai dėmesio. Žaisdami šį žaidimą vaikai lavina smulkiąją motoriką, vaizduotę, erdvinį mąstymą.
Jei sugebate atrasti laiko pažaisti su vaiku kartu, stenkitės kuo daugiau kalbėtis. Klauskite: ką jis čia pastatė, ką jame galima veikti, kas ten gyvena, kokios spalvos "plytos"? Kuo dažniau teiraukitės vaiko nuomonės bet kokiu klausimu. Paskatinkite išsakyti savo mintis, įvertinti poelgius.
Mokykite mąstyti abstrakčiai
Kartais vaikui mokykloje būna sunku mokytis vien dėl to, kad neišlavėjęs jo abstraktusis mąstymas. Suaugusieji retai kada susimąsto, kiek daug mūsų žodyne yra konkretaus turinio žodžių, pvz., pusryčiai, pietūs, vakarienė. Jums viskas aišku. Bet vaikui susigaudyti sunku, nes ir viena, ir kita ir trečia maistas. Tai kodėl reikia jį vadinti skirtingai? Arba pirmadienis ir penktadienis: suaugusiam akivaizdu pirmadienis yra darbo savaitės pradžia, o penktadienis artėjantis savaitgalis, darbo pabaiga. O vaikui - koks skirtumas? Ir kaip jam atsiminti visas savaitės dienas? Čia jums teks pasistengti...
Dažniau žaiskite su vaiku šį žaidimą: galvokite ir vardinkite žodžius tam tikra tema, pvz. žiemos tema (sniegas, pirštinės, sniego senis, rogutės); valgoma-nevalgoma ir t.t. Jei paaugęs vaikas nesugeba atskirti konkrečių ir abstrakčių sąvokų, jam būna sunku skaičiuoti.
Vaikai automatiškai įsimena skaitmenis ir aritmetinius veiksmus, tačiau po skaičių magija nemato konkretaus turinio ir nesupranta, kad penki tai ne abstraktus žodis gerai/skanu, o konkretūs 5 obuoliai ar 5 pagaliukai. Ir kad 5-2 yra veiksmas, po kurio jo kišenėje liks 2 saldainiais mažiau. Atkreipkite į tai dėmesį. O kai prasidės dar didesni skaičiai ir sudėtingesni veiksmai, vaikui bus dar sudėtingiau.
Kai apsipirkinėjate kartu su vaiku, paprašykite mažylio suskaičiuoti keleto pirkinių kainą, atlikti nesudėtingus veiksmus (Turime 20 litų. Reikia nupirkti pieno, duonos ir šokoladuką. Ar užteks pinigų?).
Ir nepamirškite, kad vaikas visą laiką mokosi žaisdamas!