JAV mokslininkai palygino 2 naujų žodžių mokymosi metodų, skirtų 3-3,5 metų vaikams, efektyvumą. Eksperimento metu mažyliams buvo rodomi 2 paveiksliukai: ant vieno iš jų nupieštas kamuolys, o ant kito – nepažįstamas objektas (vandentiekio detalė). Vaikams buvo pasakyta, kad vienas iš daiktų vadinamas „bliketu“ (neegzistuojantis žodis).

Kadangi vaikai žino, kad kamuolys yra vadinamas kamuoliu, prieina išvadą, kad vandentiekio detalė ir yra „bliketas“. Kitoje eksperimento dalyje vaikams buvo pateikti du nepažįstami objektai ir išgalvoti pavadinimai.

Gauti rezultatai rodo, kad vaikai žymiai geriau įsimena tuos žodžius, kuriuos išmoksta atmetimo proceso būdu, darydami savas išvadas, o ne gavę tiesiogines instrukcijas. Vaikai įsimena informaciją dviem būdais: arba patys pasidarę išvadas, arba išgirdę iš suaugusiųjų. Labai didelė dalis mokyklinės medžiagos yra parengta pagal pastarąjį metodą, tačiau jis yra mažiau efektyvus.

Šaltinis: Ytro.ru