"Nepriklausomoje Lietuvoje gimusi ir augusi karta - tai beveik pusė milijono gyventojų. Tyrimu siekėme atskleisti jų įpročius, kurie gerokai skiriasi nuo vyresniosios kartos. Pavyzdžiui, internetu naudojasi net 60 procentų vaikų", - sako Živilė Janukonienė, "TNS Gallup" projektų vadovė.
Jos teigimu, 7-14 metų žmonių kartoje pastebimas žymiai didesnis susidomėjimas technologijomis ir gebėjimas jomis naudotis. "Kompiuteriu naudojasi 90 proc., mobiliuoju telefonu - 70 procentų respondentų. Daugiau kaip pusė jų savo kambaryje turi televizorių, radiją ir kompiuterį. Vaikai pirmieji supažindina šeimą su naujausiomis technologijomis ir jų galimybėmis", - teigia Ž. Janukonienė.
Rinkdamiesi mobiliojo telefono modelį, vaikai labiausiai atsižvelgia į jo elemento darbo laiką. Populiariausia mobiliojo ryšio paslauga tarp šios grupės vartotojų po trumpųjų žinučių - melodijų siuntimas.
Kompiuteris ir pinigai yra labiausiai vaikų geidžiamos gimtadienio dovanos. Labiausiai pageidaujamas loterijos prizas taip pat yra pinigai - o loterijose lošia pusė visų apklaustųjų.
1991-1998 m. gimusi karta išsiskiria sugebėjimu vienu metu užsiimti keletu dalykų: skaityti e. paštą, šnekėti mobiliuoju telefonu ir kartu ruošti namų darbus.
2004 metais "TNS Gallup" apyvarta buvo 10,5 mln. litų. Per praėjusius metus bendrovė atliko daugiau kaip 193 tūkst. interviu, 181 fokusuotą grupinę diskusiją, daugiau kaip 5 tūkst. simuliacinių pirkimų. Kompanijoje dirba 279 darbuotojai, iš jų - 172 interviuotojai. TNS grupė veikia 70-yje pasaulio šalių, joje dirba 14 tūkst. rinkos tyrimų profesionalų, grupės apyvarta pernai buvo 1,4 mlrd. eurų.
Šaltinis: "TNS Gallup"