Europos Sąjunga (ES) nori, kad įmonės nebereklamuotų nutukimą skatinančių maisto produktų vaikams ir šiuos produktus aiškiau ženklintų, remdamasi naujienų tarnyba BBC praneša ELTA.

ES sveikatos ir vartotojų apsaugos komisaras Markas Kiprianus (Markos Kyprianou) teigė, jog tokių priemonių reikia norint kovoti su didėjančiu nutukimu, ypač tarp vaikų.

Dienraščiui "Financial Times" M. Kiprianus sakė, kad jei įmonės minėtų priemonių nesiims savanoriškai, ES įves atitinkamas taisykles. Pasak komisaro, pirmoji maisto pramonės įmonių reakcija "teikia daug vilčių".

M. Kiprianaus teigimu, dar gana neseniai buvo manoma, jog nutukimas yra Amerikos problema. "Tam tikra prasme šaipėmės iš amerikiečių", - "Financial Times" sakė M. Kiprianus. Jis pridūrė, kad nutukimas tapo ir Europos problema.

Įvairių Europos šalių vyriausybės ėmė reikšti nerimą dėl savo gyventojų sveikatos. Padaugėjo su nutukimu susijusių negalavimų, tarp jų širdies ligų bei insulto ir diabeto atvejų, o tai padidino išlaidas sveikatos ir socialinei apsaugai.

Didžiosios Britanijos vyriausybė praėjusį mėnesį paskelbė apie 3 mln. svarų sterlingų vertės priemonių paketą, skirtą mažinti nutukimą. Manoma, kad Didžiojoje Britanijoje nutukę yra beveik ketvirtadalis suaugusių gyventojų.

Jungtinėse Valstijose maisto pramonės įmonės jau pasidavė spaudimui ir nutraukė tam tikrą reklamą, o kita siekia paveikti vyresnius vartotojus.

Europos maisto pramonės įmonėms atstovaujanti CIAA "Financial Times" sakė, jog glaudžiai bendradarbiauja su ES dėl reklamos ir produktų ženklinimo.

ELTA