Dabar amerikiečiai laikraščius skaito rečiau. "Washington Post" apyvarta per metus sumažėjo beveik 3 proc., "Los Angeles Times" - 6 proc. Net "Wall Street Journal" apyvarta smuko 1 proc. Tik "New York Times" gali girtis, kad jo apyvarta nepakito. Mažesniųjų laikraščių padėtis gali būti dar prastesnė, rašo "Wall Street Journal".

Laikraščiai nėra vieninteliai, patiriantys apyvartos nuosmukį. Pranešama, kad žmonės rečiau žiūri ir televizijos naujienas.

Tačiau net ir nuosmukio metu tiek laikraščiai, tiek vakaro žinių laidos yra pagrindiniai informacijos šaltiniai milijonams žmonių. Aštuoni iš dešimties amerikiečių per savaitę skaito bent vieną laikraštį. Daugiau nei pusė suaugusiųjų laikraštį skaito kasdien. Beveik 100 mln. amerikiečių per savaitę žiūri bent vieną vakaro žinių programą ir beveik 25 mln. žinias žiūri kiekvieną vakarą. Sumažėjusi laikraščių apyvarta ir menkesnė televizijos žinių auditorija nereiškia, kad sumažėjo informacijos poreikis. Atvirkščiai, teigia "Wall Street Journal", per pastarąjį dešimtmetį vyko informacijos tiekėjų kūrimosi bumas. Vadinasi, apetitas naujienoms didėja.

Taigi iš tikrųjų pats naujienų pyragas nemažėja, o pučiasi. Tačiau jis dabar pjaustomas į mažesnius gabalėlius. Pagrindinė to priežastis - patogumas. Žmonės nenori laukti, kol žinios pasens. Ankstesnė karta prisimena vakarinių laikraščių žlugimą, kuris įvyko dėl to, kad žmonės galėjo sužinoti naujienas iš televizijos laidų. Ši informacija būdavo parengta keletą minučių prieš laidos pradžią, o ne keletą valandų kaip laikraščiuose.

Dabar žmonės nori galimybės naujausias žinias gauti iš karto 24 valandas per parą, nesvarbu, kur jie būtų ir kokiu šaltiniu naudotųsi.

Štai "New York Times" turi daugiau internetinės versijos skaitytojų nei dienraščio prenumeratorių. "Wall Street Journal" turi daugiau kaip 700 tūkst. prenumeratorių, tačiau daugelis jų skaito ne popierinį laikraščio variantą.

Pasak "Wall Street Journal", gera naujiena yra ta, kad laikraščiai gali priversti naująsias technologijas dirbti jų naudai. Vis daugiau žmonių naudojasi vis didesniu kiekiu alternatyvių šaltinių, bet tos alternatyvos suteikia laikraščiams galimybę pasiekti savo klientus.

Dar svarbesnis klausimas yra, kur žmonės ieškos informacijos ateityje. Senieji periodiniai leidiniai didžiuojasi savo tradicijomis, tuo, kad skelbia patikrintas, vadinasi, patikimas, žinias, kad daug investavo praeityje ir dabar investuoja į informacijos kokybę ir jos įvairovę. Tačiau "Wall Street Journal" pripažįsta, jog laikraščiai, norėdami išlaikyti savo skaitytojus, turės padaryti daugiau nei atrasti naujų būdų, kaip pasiekti savo klientus. "Turime pademonstruoti tokią žiniasklaidos kokybę, kad visi ją pripažintų ir niekas negalėtų jos paneigti", - rašo dienraštis.

ELTA