Kosmetikos ir buities prekių tinklo "Drogas" užsakymu Tarptautinės moters dienos proga atlikto tradicinio socialinio tyrimo metu paaiškėjo, kad vis daugiau moterų jaučiasi laimingos, mylimos ir Kovo 8-ąją vertina kaip asmeninę šventę bei tikisi šia proga gauti ir praktiškų, ir romantiškų dovanų.

Pasak "Drogas" direktorės Auksės Patumsienės, šie tyrimai turėtų pakeisti lietuvių, kaip pesimistų tautos, įvaizdį. Net 75 proc. tyrime dalyvavusių Lietuvos moterų nuo 16 iki 60 metų teigė esančios laimingos. Tiek pat moterų tvirtino, kad Kovo 8-oji joms yra asmeninė šventė. Pernai šiems teiginiams pritarė 73 proc. apklaustųjų.
Nelaimingomis kaip ir pernai jautėsi tik 12 proc. apklaustų moterų ir net 86 proc. respondenčių teigė, jog yra mylimos (pernai duomenų nėra).

Dvigubai išaugo skaičius darbingo amžiaus moterų, kurios teigė nenorinčios nieko keisti savo gyvenime - 31 proc. apklaustųjų, pernai - 16 proc. Sumažėjo ir moterų, kurios norėtų pakeisti materialinę padėtį - pernai norinčiųjų buvo 37 proc., o šiemet - 23 proc. Vienu procentu sumažėjo moterų, norinčių keisti darbą - 15 proc.

Tradiciniu tyrimu, kurį "Drogas", artėjant Kovo 8-ajai, atlieka jau antrus metus iš eilės, siekta išsiaiškinti moterų požiūrį į šią nevienareikšmiškai vertinamą šventę bei moterų požiūrį į tam tikrus socialinius dalykus - šeimą, profesinę, visuomeninę veiklą, gyvenimo kokybės vertinimą.

"Taip pat norėta daugiau sužinoti apie lietuvių moterų lūkesčius bei svajones ir taip padėti vyrams geriau suprasti moteris. Pažymėtina, kad 42 proc. moterų, teigusių, kad Kovo 8-oji joms asmeniškai nėra šventė, nurodė tą dieną vis tiek norinčios gauti dovanų. Šis faktas greičiausiai įrodo, jog moterys pasiilgusios dėmesio tiek per šventes, tiek ir šiokiadieniais. Be to, Lietuvoje nėra daug švenčių, skirtų moterims", - pabrėžė "Drogas" direktorė A.Patumsienė.

Atlikus tyrimą paaiškėjo: 81 proc. moterų Kovo 8-osios proga norėtų gauti dovanų, tačiau vyrai ir moterys geidžiamiausias dovanas supranta skirtingai. Apklausa atskleidė, kad vyrai moterims mielai dovanoja parfumeriją, kosmetiką (šias dovanas iš sutuoktinių ar draugų gauna 18 proc. moterų, o norėtų gauti - 35 proc.) ir juvelyrinius dirbinius (gauna - 12 proc., norėtų gauti - 16 proc.). Tačiau vyrai, rinkdami dovaną, ne visada atspėja moterų norus. Tik 2 proc. moterų teigė iš sutuoktinių ar draugų dovanų gaunančios romantišką vakarienę, nors tai jos įvardina kaip vieną geidžiamiausių dovanų. Romantišką vakarienę dovanų norėtų gauti 17 proc. moterų. Mažiausiai pageidaujamos dovanos - namų apyvokos reikmenys (5 proc.), drabužiai (3 proc.).

54 proc. moterų tvirtino, kad joms mieliausias vyro ar sutuoktinio dėmesio ženklas - "moralinis palaikymas". 16 proc. moterų, daugiausiai 16-25 metų amžiaus, pirmenybę teikė "romantiškoms staigmenoms". Paaiškėjo, jog "romantiškų staigmenų" kaip dėmesio ženklo ypač geidžia kaunietės - jų buvo net 28 proc. (Vilniuje - 17 proc.). 14 proc. moterų teigė, jog mieliausia joms - girdėti komplimentus.

"Drogas" moterų pasiteiravo ir apie tai, kokios profesijos vyrai joms yra patraukliausi. Paaiškėjo, jog daugiausiai moterų simpatijų sulaukia verslininkai (18 proc.) ir gydytojai (16 proc.). Verslininkai labiau patiko jaunoms moterims, gydytojai - vyresnėms 46-60 metų moterims. Trečioje vietoje pagal populiarumą - sportininkai (10 proc.) Mažiausiai patrauklūs vyrai moterų akimis - politikai. Jie surinko tik 2 proc. moterų simpatijas.

Apklausą kosmetikos ir buities prekių tinklo "Drogas" užsakymu vasario 26-28 d. atliko Rinkos analizės ir tyrimų grupė RAIT. Reprezentatyvaus tyrimo metu telefonu apklausta 501 16-60 metų moteris iš visos Lietuvos. Apklausos rezultatų paklaida neviršija 4,4 proc.

Parduotuvių tinklas "Drogas", sveikindamas visas Lietuvos moteris su pavasariu ir su artėjančia Moters diena, paruošė malonią staigmeną - moterims dovanoja dekoratyvinės kosmetikos akciją, kurios metu taikomos nuolaidos net iki 40 procentų.


Erika Umbrasaitė
Ryšių su visuomene kompanija "Publicum"