1. Pasibaigus vairavimo kursams 5–6 kartus pavažinėk su profesionalu, į sodą ar į darbą porą kartų nuvažiuok kartu su vyru, draugu ar pažįstamu – gerai vairuojančiais žmonėmis, o tada sėskis prie vairo pati. Kad pradėtum važinėti – reikia tiesiog imti ir sėsti prie vairo bei važiuoti.

2. Apdrausk automobilį ir greičiausiai taip nebebijosi sudaužyti svetimą mersedesą. Tikėtina, kad jo ir nesudaužysi, nes moterys vairuoja ypač atsargiai. O jei ir sudaužytum, patirtus nuostolius padengs draudimo kompanija. Svarbiausia – įvykus avarijai išsikviesti draudimo specialistą.

3. Būtina žinoti taisykles ir kelio ženklų reikšmes, sekti ženklus ir laikytis taisyklių – bet… mersedesas visada teisus. Nors, žinoma, kelio ženklų išmanymas padės tau nepažįstamoje vietoje nepatekti į vienpusį eismą, taip pat nepatirti kitų nemalonumų. Beje, kelių asai – visai ne žvėrys, jie atlaidūs vairuojančioms moterims. Nusišypsok jiems.

4. Nesuk galvos, iš kokių detalių sudaryta mašina – nebent pačiai įdomu. Kaip kompiuteriu galima kuo puikiausiai dirbti, nežinant, kas yra kietasis diskas ir sisteminis blokas, taip ir mašiną galima vairuoti nežinant, kas yra viena ar kita detalė. Tik nepamišk kartkartėmis mašinos nuvairuoti į servisą, kad ją apžiūrėtų specialistai.

5. Štai keli profesionalių vairuotojų patarimai pradedančiosioms vairuotojoms: „Neskubėti“, „Laikytis atstumo“. Skubėti gali tik prieš sėsdama į mašiną – skubėdama gali ryte išpilti kavą, neužsisegti palto sagos, nulėkti iki aikštelės, tačiau tik įsėdusi į mašiną turi susikaupti. Klausykis ramios muzikos, daryk viską nuosekliai, patirk vairavimo malonumą.

6. Nesikrimsk, jei greit nesugebėsi persirikiuoti ar įlįsti į kokį nors tarpą – ramiai sustok, pyptelk ir lauk, kol tau neužleis vietos – kas nors būtinai tai padarys pats arba kam nors trūks kantrybė. Kraštutiniu atveju, jei būtinai reikia važiuoti, o galimybių padaryti to beveik nėra, vis tiek važiuok, įžūliai važiuok reikiama kryptimi ir į nieką nekreipk dėmesio. Tave praleis, nors ir nenoriai, – kitiems juk nepalikai kito pasirinkimo.

7. Nepyk ant kitų vairuotojų, jie ne konkurentai, o tokie pat eismo dalyviai kaip ir tu. Praleisk tuos, kurie prašosi praleidžiami. Atsiprašyk (mimika parodyk, kad gailiesi), jei esi kalta, nesivelk į beprasmius ginčus.

8. Mieste vairuojama įjungus ketvirtąjį bėgi, užmietyje – penktąjį, patekus į kamštį spaudžiamas antrasis, į didelį kamštį – pirmasis. Prie šviesoforo, jei dega raudona šviesa, važiuojama įjungus neutralų bėgį, bet tik tuo atveju, jei kelias sausas (tačiau profesionalai nepataria naudoti šio bėgio – gali sumėtyti į šonus).

9. Rinkis avalynę plonesniu padu, kad galėtum jausti pedalus. Tik pradėjusi vairuoti aukštakulnius geriau pamiršk.

10. Kildama į kalną, kairę koją laikyk ant sankabos pedalo, dešinę – ant stabdžio pedalo, įjunk pirmąjį bėgį ir greitai, bet tolygiai perkelk dešinę koją nuo stabdžio pedalo ant greičio ir geriau pamažu didink greitį (tada tikrai automobilis neužges ir nepradės važiuoti atgal). Tuo pačiu metu kairę koją lėtai nukelk nuo sankabos pedalo.

11. Greitį mažink prieš sukdama. Sukdama nestabdyk ir stenkis neišklysti iš savo juostos.

12. Stebėk priešais važiuojančio automobilio stabdžių šviesas. Jei automobilis, esantis priekyje (net ir toli), stabdo, stabdyk irgi – arba bent jau koja paliesk stabdžius – užsidegs užpakalinėje automobilio dalyje esančios stabdymo šviesos. Taip važiuojantiesiems paskui tave leisi suprasti, kad reikia sumažinti greitį.

13. Važiuodama stebėk prieš akis besidriekiantį kelią – tam, kad neįvažiuotum į kokią nors duobę ar paliktą pravirą kanalizacijos skylę. Stebėk visus veidrodėlius. Stenkis, kad niekas neatitrauktų tavo dėmesio. Pirmomis savaitėmis sunku suvokti, ką visi tie veidrodėliai atspindi – neaišku, ar kita mašina toli ar arti, važiuoja iš užpakalio, ar iš kairės. Nebijok – įgijus patirties viską suvoksi lengviau.

14. Kelyje, kuriame pažymėta daugybė juostų, rinkis vidurinę – iš kraštinių dažniausiai išsukama. Laikykis eiliškumo, stebėk jį.

15. Iš anksto apgalvok savo manevrus, būtinai parodyk kitiems, ką ruošiesi daryti, būk atsakinga eismo dalyvė. Nekeisk savo sprendimų paskutinę sekundę, nesimėtyk nuo vieno prie kito. Maršrutą taip pat derėtų apgalvoti iš anksto.

16. Vienas sudėtingesnių veiksmų – mašinos pastatymas. Priekiu statyti mašiną nepatogu, o vairuoti atbuline eiga dar ne itin moki. Tačiau visur, netgi miesto centre, atsiras vietelė, kur mašiną bus galima pastatyti priekiu. Žinoma, ją teks statyti ne prieš pat biuro duris, o kur kas atokiau. Jei nepavyks rasti patogios vietos ir teks įsisprausti tarp dviejų mašinų, prašykis vyrukų pagalbos – gal ir pasakys kokį įžūlų juokelį, bet galiausiai vis dėl to padės.

17. Tie patys vyrai – prisiekusieji vairuotojai – padės tau ištikus bėdai, tačiau nuolat po ranka turėk mobilųjį telefoną – kad galėtum paskambinti vyrui, tėčiui, broliui, draugui ar specialiosioms tarnyboms.

18. Išvažiuoti, jei stovi prie šaligatvio, o automobilis užstatytas ir iš priekio, ir iš užpakalio, reikėtų taip: įjunk atbulinį bėgį ir pavažiuok (bent šiek tiek) atgal ir link šaligatvio, sukdama kiek gali vairą į dešinę, paskui pavažiuok į priekį nuo šaligatvio – sukdama vairą kiek gali į kairę; paskui vėl truputį pavažiuok atgal link šaligatvio ir vėl į priekį link kelio. Svarbu įsidėmėti: statyk mašiną kiek įmanoma toliau nuo kitų ir stenkis neužkliudyti šaligatvio.

19. Ant galinio automobilio stiklo neklijuok jokių ženklų – jokių batelių ar dar ko nors panašaus. Iš pat pradžių jauskis visateise eismo dalyve, atsakančia už savo veiksmus, per daug nepasikliauk kitais ir pasitikėk savimi.

20. Greit viską išmoksi daryti automatiškai. Važiuoti patogiu ir geru automobiliu galima patirti ne tik laisvės pojūtį, bet ir didelį malonumą. Sėkmės tau ir nieko nebijok. Tau viskas pavyks!