Spidometras kol kas rodo tik vieną ar du tūkstančius kilometrų. O šis atstumas lygus jūsų vairavimo stažui? Klausimų apie vairavimo situacijas kyla daugiau nei turit atsakymų?

Ne bėda! Mes atrinkome pačius populiariausius iš jų ir radome atsakymus.


Laikykis atstumo

Kada pradėti stabdyti, jei priekyje važiuojantis automobilis pradeda stoti?

Jei pabandytume paanalizuoti greičio mažinimo laiką iki visiško sustojimo, galima būtų išskirti kelis laiko intervalus.

- Pirmas – tai vairuotojo reakcijos laikas nuo suvokimo momento, kai stabdyti būtina, iki stabdžių pedalo paspaudimo. Statistika rodo, kad vidutinis žmogaus reakcijos laikas sudaro nuo 3/4 iki 1 sekundės. Per tą laiką automobilis, kuris važiuoja 90 kilometrų per valandą greičiu, nuriedės nuo 19 iki 25 metrų atstumą.

- Antrasis laiko intervalas — tai laikas, per kurį suveikia stabdžių sistema. Šis faktorius paprastai priklauso nuo automobilio konstrukcijos, bet vidutiniškai per tas sekundės daleles automobilis nurieda maždaug vieną, du metrus.

- Trečioji laiko atkarpa – neišvengiamas greičio mažinimo laikas. Jis vadinamas stabdymo keliu. Vidutiniškai, mažinant greitį nuo 90 iki 0 km/h, automobilis nuvažiuoja 70 metrų. Bet tai tik vidutiniškai.

Stabdymo keliui įtaką daro kelio danga, padangų būklė, vairuotojo sugebėjimai, techninė stabdžių sistemos būklė, konstrukcija, charakteristika ir automobilio apkrova. Atsižvelgdami į tai, mes rekomenduojame: kai tik užsidega priekyje važiuojančio automobilio stabdymo žibintai, reikia nedelsiant perkelti koją nuo greičio pedalo ant stabdžių. Tokiu būdu sutrumpinsite reakcijos laiką. Be to, norėdama gerai įvertinti situaciją, stebėkite ne tik vieno priekyje važiuojančio automobilio stabdymo signalus, bet stenkitės pamatyti trijų - penkių priekyje važiuojančių automobilių signalus ir pradėkite stabdyti, vos juos pamačiusi.

Jeigu nuolat „užlenda“

Ką daryti, jei persirikiuodamas į kitą juostą automobilis stumia jus iš jūsiškės?

Jeigu nesate įsitikinusi, kad ta eismo juosta, į kurią jus stumia, yra laisva, niekada nepersirikiuokite į ją. Tokioje situacijoje turbūt teisingiausia pasielgti taip: jei vairuotojas elgiasi, švelniai tariant, nekorektiškai, sumažinkite greitį ir praleiskite manevruojantį automobilį. Bet tokia situacija susidaro nebūtinai dėl nemandagaus vairuotojo. Gal sugedo to automobilio vairo mechanizmas, ar sprogo padanga? O ir pačiam vairuotojui galėjo pasidaryti bloga. Turėkite tai galvoje ir nesinervinkite dėl nepaaiškinamo kito vairuotojo manevravimo juostomis.

Susireguliuokite veidrodėlius

Kaip teisingai sureguliuoti galinio vaizdo veidrodėlius?

Žiūrint iš vairuotojos vietos į šoninį veidrodėlį, būtinai turi matytis jūsų pačios automobilio šonai - kad galėtumėte tiksliai matyti kitus eismo dalyvius. Bet šis vaizdas veidrodyje turi užimti ne daugiau kaip du centimetrus, kitaip žvalgos kampas bus pernelyg ribotas. Santykinė horizonto linija turi būti truputį žemiau nei veidrodžio vidurys. Salone esantis veidrodėlis sureguliuotas teisingai, jeigu jo centras sutampa su galinio stiklo matymo centru.
 
Norėdama patikrinti, ar teisingai sureguliuoti visi automobilio veidrodėliai, paprašykite, kad jūsų pagalbininkas apeitų aplink automobilį dviejų metrų spinduliu. Pati tuo tarpu stebėkite einantį veidrodėliuose. Jeigu pagalbininko atvaizdas išnykęs viename šoniniame veidrodėlyje staigiai atsiranda salono veidrodėlyje, ir atvirkščiai, vadinasi, sureguliuota teisingai. Tokiu pat būdu galima išsiaiškinti „mirties zonas“, kai pažvelgusi į veidrodį, negalite būti visiškai įsitikinusi, kad iš šono ar galo nevažiuoja kiti eismo dalyviai. Norėdama išvengti tokių situacijų, žiūrėkite į veidrodėlį truputį pasilenkusi prie vairo - taip prasiplės matymo kampas.

Jei signalizuoja

Kaip reaguoti, jei iš galo važiuojantis vairuotojas ima signalizuoti, reikalaudamas trauktis iš kelio, o pasitraukti nėra kur?

Jei neįmanoma pasitraukti į šalį, toliau važiuokite savo juosta. Bet kai tik atsiras tokia galimybė, užleiskite kelią. Jei jums signalizuoja, nepulkite jungti avarinių signalų, stoti ar gestikuliuoti. Nepamirškite, kokia svarbi kelyje vairavimo kultūra. Signalizuojančio žmogaus motyvai gali būti išties labai svarbūs, pavyzdžiui, automobilyje - gimdanti moteris ir pan. Įsivaizduokite, kad tą automobilį vairuoja žmogus, kurį jūs labai gerbiate: mama, tėvas, draugas, viršininkas. Pyktis transformuosis į norą padėti ir situacija greitai pasikeis.

Jei akina žibintų šviesos

Kaip išvengti priekyje važiuojančių automobilių akinimo?

Štai keletas rekomendacijų. Pirmiausia – stenkitės nežiūrėti į priekyje atvažiuojančio automobilio žibintus. Be to, laikykitės dešinės važiuojamosios kelio dalies pusės (arčiau kelkraščio). Jei vis tiek labai akina, primerkite kairiąją akį. Atsižvelgdama į greitį, mažinkite jį, įjungdama avarinius žibintus ir nekeisdama judėjimo krypties.
 Kodėl reikia užmerkti vieną akį? Apakintas vyzdis išsiplės per 7-8 sekundes, jei antroji akis nebuvo apakinta, tuomet visas regėjimas atsistatys 30–50 % greičiau.

Važiuojam į kalną

Koks greitis ir kuri pavara tinkamiausia kylant ir leidžiantis nuo kalno? 

Šiuo atveju sunku įvardinti konkrečius skaičius. Pavara pasirenkama priklausomai nuo leidimosi ar kilimo greičio. Tačiau bendras algoritmas štai toks: kai leidžiatės nuo kalno ar kylate į jį, turite įjungti viena pavara žemesnę, nei tuomet, kai važiuojate tuo pačiu greičiu lygiu keliu. Pavyzdžiui, jei nuo kalno leidžiatės 80–90 km/h, reikia jungti 4 pavarą, 40–60 km/h – trečią, lėčiau nei 40 km/h – antrą. Jau leidžiatės ar kylate  20 km/h greičiu į/nuo ypač stataus kalno,  galite įjungti pirmą pavarą. Žemesnės pavaros įjungimas sudaro pristabdymo varikliu efektą. Pavarą pasirinkite atsižvelgdama į kartu važiuojančių automobilių srautą ir ribojančius greitį ženklus. Leisdamasi žemyn jokiu būdu neišjunkite pavarų ir neriedėkite neutralia pavara.
 

Sėkmės kelyje!