Montessori grupeje atidirbau aukletoja 2 metus pati buvau ir sios grupes ikureja, bet paskui nuejau mokytis ir jau 10 metu esu labai toli nuo sios srities, bet mano sirdis yra labai artima siam metodui.....
jo esminis skirtumas yra tame, kad i kiekviena vaika ziuri, kaip i asmenybe ir pirmiausia stengiesi isiklausti i viako rupescius ir taisykles nustatineji pagal tai, o ne pagal tai, kad tu suauges ir tu zinai kaip vaikui reikia elgtis ir kas jam yra gerai......
todel ir neverti vaiku prisigalvoti visokiu zaidimu su zaislais, bet tiesiog leidi jam zaisti- dirbti naturalioje aplinkoje, kurioje jie randa darbeliu ar zaidimeliu tokiu, kuriuos jie dirbdami labai naturaliai ismoksta ir uzsiristi raistukus, ir padeti draugams, ir skaiciuoti iki 100, bei skaityti argraziai rasyti.... pastebekit, juk vaikai dazniausiai nemegsta zaisti su zaislais, bet kai nelieka ka veikti, tai tada gerai ir jie..... ar ne...?
bet visu siu stebuklu vien tik vesdami vaika i montesori grupe nepasieksit, nes siuo metodu vaikas turi buti auklejamas ir namie ir darzelyje..... kai tevai ir aukleja dirba kartu vaikai jau 4 metu yra pilnai pasiruose mokyklai, bet faktas, kad dazniausiai mes tevai daug tikimes is aukletoju kaip is specialisciu, o patys.....
taciau, tikrai labai dar mazai aukletoju, kurios yra geros specialistes, ir gerai perprate metoda..... ju Lietuvoj vienetai, ir man tas pats, kad jei kas ir sakytu kad grupiu labai daug.....
o tie vienetai dar tuo paciu tobulinasi, todel, vaikai jas mato irgi nedaznai.....
o kai grupeje dirba tik viena entuziaste, o kita kazkada kazkokius kursus lankius, tai patikekit blogiau nebuna..... mano vaikas lanke tokio tipo grupe, tai po metu begom mes is ten, kiek kojos nese, nes apart pinigu kisimo nieko gero ten nebuvo.....
ir siaip, kai nezinai to metodo esmes, tada negali suprasti ar aukletojos dirba kaip reikia, ar tik sako, kad dirba.....
man asmenskai tai buvo tikra kancia ziureti, kaip jos ta metoda taiko..... tikri krastutinumai..... vaikai eidavo galvom, o teisingai taikant si metoda, grupeje buna tvarka.... ir tikrai vaikai net per daug naturaliai jauciasi bet kokioje aplinkoje ir tokiu dalyku, kad jie nemoketu elgtis su kitais vaikas neteko stebeti......
taip kad nesvarbu koks metodas. svarbu kokie zmones tuo uzsiima, ir tuo paciu kiek mes patys norime, kad namu aplinka papildytu metoda..... o tai reiskia, kad jei vaikas vedamas i Montessorine grupe, kuri primeta tam tikras pagal vaiko poreikius sureguliuotas taisykles, tai pagal sias taisykles turi gyventi vaikas ir namie..... ir jokios mociutes ir diedukai ar net teciai, kurie vis dirba neturi ju griauti....
pavyzdukas..... prisimenu viena savo aukletine, nepelnytai gavuse lupti nuo savo tecio.....
vaikai pas mus grupeje turejo siena, ant kurios buvo prilipintas didelis lapas popieriaus ir jie visi kurdavo bendra piesini, kada jiems noredavosi.....
tai va ta mergyte negaledama piesti ant didelio lapo namie eme ir pripaise ant tevo naujo balto maiso..... o tas ja isvadino nenormalia, ir dar atlupo..... o mama atejusi isreze, kad mokinam vaikus visokiu nesamoniu, o paskui reikia juos lupt......
na ka as galiu pasakyt, gal jau geriau nevest, kai turi toki poziuri, nes tik vaika traumuosi.....